  • 11. Data: 2008-08-10 19:22:34
    Temat: Re: Czy to jest korupcja ???
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wyrok z dnia 19 kwietnia 2001 r. Naczelny Sąd Administracyjny (do
    2003.12.31) w Warszawie

    IV SA 785/99

    (...)
    2. Fakt wykonywania dokumentacji technicznej dla inwestorów obligował
    pracownika organu administracji do wyłączenia się z udziału w
    postępowaniu administracyjnym dotyczącym wydania decyzji o pozwoleniu na
    budowę obiektów wg sporządzonej przez niego dokumentacji technicznej
    (art. 24 § 1 kpa). Pracownik ten pozostawał bowiem ze stroną
    postępowania (inwestorami) w takim stosunku, że wynik sprawy miał wpływ
    na jego prawa i obowiązki.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 12. Data: 2008-08-10 21:08:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Teoretycznie masz oczywiście rację. W praktyce, w znanych mi wypadkach, to
    się na kilka sposobów odbywa. Albo pod projektem podpisuje się ktoś inny.
    Albo decyzję wydaje ktoś inny. Ale nawet w tych wypadkach, gdy urzędnik
    zatwierdza sam swój projekt, to bardzo ciężko dowieść 231 kk, albowiem
    trudno uznać, że działał on na szkodę czyjegoś interesu, a to jedno ze
    znamion tego czynu. W ujawnionych wypadkach kończy się postępowaniem
    służbowym.

  • 13. Data: 2008-08-11 05:00:27
    Od: "fart" <aser3-mój adres-@wp.pl>

> [...]
    > kpa). Pracownik ten pozostawał bowiem ze stroną postępowania (inwestorami)
    > w takim stosunku, że wynik sprawy miał wpływ

    W tym przypadku akurat urzędnik najpierw wydawał decyzję o warunkach
    zabudowy a następnie był głównym projektantem projektu.
    Mam projekty tego urzędnika, gdzie najpierw wydał decyzję w warunkach
    zabudowy a następnie podpisał się i przybił pieczątkę pod osobą głównego
    projektanta.

    Inny projekt, którego on nie był projektantem odrzucał permanentnie aż SKO
    wydało decyzję o warunkach zabudowy. Kosztowało to 3 lata kopania się.

    Nie mogę się po prostu zgodzić z tym, że jeśli nie przekażę do realizacji
    projektu właśnie jemu, projekt nigdy nie zostanie wykonany.
    Upierdliwość, uciążliwości urzędniczą i negatywne działanie człowieka, który
    dostał uprawnienia powodowane chorymi ambicjami i prawdopodobnie chęcią
    zysku sprawiają, że sytuacja jest patologiczna i nie wiem jak to przejść.

    Skargi do jego przełożonego nie pomagają.

    pozdrawiam
    fart

  • 14. Data: 2008-08-11 05:08:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    fart pisze:

    > Skargi do jego przełożonego nie pomagają.

    Prasę na niego napuść.
    A poza tym pewnie cba lubi takie sprawy.

  • 15. Data: 2008-08-11 06:31:28
    Od: "fart" <aser3-mój adres-@wp.pl>

    > A poza tym pewnie cba lubi takie sprawy.

    Właśnie o tym myślałem.
    Sądzę, że będzie to najlepszy sposób.
    Chciałem tylko wsparcia duchowego. :)

    pozdrawiam
    fart

  • 16. Data: 2008-08-11 15:20:39
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    śledze temat od początku i nie ma sie bawić w skargi czy inne pierdoły do
    przełożengo. powiadom media i cba o procederze i czekaj tak jak radzą
    grupowicze,

    pozdrawiam witek