  • 1. Data: 2008-08-08 10:20:09
    Temat: Ojczym
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl>

    Witam,

    I od razu pytam: kiedy ojczym staje się ojczymem w myśl prawa? Prosiłbym o
    podstawę prawną jeżeli to możliwe...

    W.

  • 2. Data: 2008-08-08 15:16:21
    Temat: Re: Ojczym
    Od: "miffy" <m...@m...eu>

    Użytkownik "Wielebny" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > I od razu pytam: kiedy ojczym staje się ojczymem w myśl prawa? Prosiłbym o
    > podstawę prawną jeżeli to możliwe...

    Też właśnie jestem ciekawa. Bo póki co wydaje mi się, że ojczymem staje się
    nowy mąż matki bez żadnych dlaszych poczynań prawnych. Jeśli jednak
    przysposobi dziecko (wraz ze zmianą w akcie urodzenia, tym samym powodując
    zatracenie wszelkich więzi z ojcem biologicznym i jego rodziną [także
    obowiązku alimentacyjnego]) to chyba wtedy staje się ojcem (w metryce
    urodzenia będzie widniał "ojciec" a nie "ojczym".

  • 3. Data: 2008-08-25 08:26:18
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "miffy" <m...@m...eu> napisał
    w wiadomości news:g7ho07$tn2$1@news.onet.pl...

> [...]
    > [także obowiązku alimentacyjnego]) to chyba wtedy staje się ojcem
    > (w metryce urodzenia będzie widniał "ojciec" a nie "ojczym".

    Czy ktoś znający się na rzeczy może potwierdzić lub
    skorygować 'wydaje-mi-się' spisane powyżej przez miffy?

    Maciek