  • 1. Data: 2008-08-08 13:33:19
    Temat: Prośba o poradę-zakup w sklepie internetowym za 0,00zł
    Od: Toper <t...@i...pl_SPAM>

    Witam,
    mam taki problem, który pokrótce opiszę:
    zakupiłem w sklepie internetowym 3 rzeczy. Jedna z nich miała cenę
    0,00zł. Zapłaciłem przelewem przed przesyłką.
    Sklep internetowy potwierdził w mailu moje zamówienie, w potwierdzeniu
    zamówienia jest cena 0,00zł.
    Sklep przesłał zamówiony towar oprócz tej rzeczy za 0,00zł.

    Na razie sklep odmawia wydania tej rzeczy.

    Co o tym sądzicie? Mam prawo domagać się wydania towaru zgodnie z
    potwierdzonym zamówieniem? Jak to zrobić? Na razie sklep mnie zbywa.

    Pozdrawiam
    Toper

  • 2. Data: 2008-08-08 14:10:33
    Od: Toper <t...@i...pl_SPAM>

    W dniu 08.08.2008 16:56, Rentier pisze:
    > Przejrzyj grupę, był podobny wątek.
    > Wnioski były z grubsza takie:
    > 1.Masz mózg, to wiesz,że nikt ci za 0 zł nic nie da i na siłę nic nie
    > uzyskasz
    > 2.Postępowanie handlowca co najwyżej jest nieetyczne (wystawiając towar
    > za 0zł, bo zapewne go nie ma na składzie, ale pochwalić się można)

    ad 1.) jasne, jakiś tam mózg mam, ale ciekawi mnie co stanowi prawo w
    takim przypadku. Mogłem przecież pomyśleć, że trzecią rzecz dostałem
    gratis, nie?
    Dlaczego ja mam postępować zgodnie z rozsądkiem, a nie, być może,
    niezgodnie z prawem, skoro prawo czasami nie jest rozsądne, a stosować
    się do niego trzeba?

    ad 2.) w sklepie było że towar jest dostępny. Była też inna podobna
    rzecz, ale ona nie była dostępna i to było wyraźnie zaznaczone.

    Pozdrawiam
    Toper

  • 3. Data: 2008-08-08 14:30:45
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Toper" <t...@i...pl_SPAM> napisał

    > zakupiłem w sklepie internetowym 3 rzeczy. Jedna z nich miała cenę
    > 0,00zł.

    Oczywista pomyłka.

    > Sklep przesłał zamówiony towar oprócz tej rzeczy za 0,00zł.

    Dostałeś to za co zapłaciłeś.

    > Co o tym sądzicie?

    Nie chcesz wiedzieć.

  • 4. Data: 2008-08-08 14:53:43
    Od: Toper <t...@i...pl_SPAM>

    W dniu 08.08.2008 16:30, Alek pisze:
    > Użytkownik "Toper" <t...@i...pl_SPAM> napisał

    > Oczywista pomyłka.

    > Dostałeś to za co zapłaciłeś.

    > Nie chcesz wiedzieć.

    chciałeś powiedzieć, że...?

    Pozdrawiam
    Toper

  • 5. Data: 2008-08-08 14:56:52
    Od: Rentier <f...@g...com>

  • 6. Data: 2008-08-08 15:24:07
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Fri, 08 Aug 2008 16:53:43 +0200, Toper napisał(a):

    > chciałeś powiedzieć, że...?

    ..ze zachowujesz sie jak ciec i probujesz zerowac na cudzej pomylce. na
    szczescie prawo nie stoi po twojej stronie

    --
    marcin

  • 7. Data: 2008-08-08 16:36:40
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Toper" <t...@i...pl_SPAM> napisał w wiadomości
    > Na razie sklep odmawia wydania tej rzeczy.

    jak ma Ci wydać rzecz jak przecież zwrócili Ci kase przelewem - 0 zł

  • 8. Data: 2008-08-08 17:33:16
    Od: pakalk <p...@g...com>

    On 8 Sie, 17:24, zly <b...@p...fm> wrote:

    > ..ze zachowujesz sie jak ciec i probujesz zerowac na cudzej pomylce. na
    > szczescie prawo nie stoi po twojej stronie

    To aby nie jest oferta handlowa i sklep musi sprzedac towar po cenie
    jaka ustalil? (Niewazne, czy pomylka, czy nie - nie da sie tego
    stwierdzic - ja moge specjalnie ustawic nizsza cene, zeby zdobyc
    klientow, a potem powiedziec "pomyleczka"). Jesli to bylby sklep
    stacjonarny i oferta przedstawiona w formie nieelektronicznej, to
    jestem pewny, ze sklep, zgodnie z prawem, musialby sprzedac dany towar
    za przypisana (chocby bledna) cene - z doswiadczenia wiem.

  • 9. Data: 2008-08-08 19:41:58
    Od: m...@y...co.uk

    On 8 Sie, 19:33, pakalk <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > jestem pewny, ze sklep, zgodnie z prawem, musialby sprzedac dany towar
    > za przypisana (chocby bledna) cene - z doswiadczenia wiem.

    "Sprzedaż" po "cenie" 0 zł to darowizna. Oferta zawarcia umowy
    darowizny musi być co do zasady wyrażona w formie aktu notarialnego
    (art. 890 par. 1 Kodeksu cywilnego).

  • 10. Data: 2008-08-08 19:55:20
    Od: t...@g...com

    On 8 Sie, 17:24, zly <b...@p...fm> wrote:

    > ..ze zachowujesz sie jak ciec i probujesz zerowac na cudzej pomylce. na
    > szczescie prawo nie stoi po twojej stronie
    >
    > --
    > marcin

    dziękuję za opinię, a teraz powiedz dlaczego prawo nie stoi po mojej
    stronie?

    Co do żerowania, to specjalnie teraz dopiero to piszę, że sprawa tyczy
    się raptem 30zł, więc nie chodzi tu o żerowanie, tylko zasadę. Jestem
    ciekawy jak sprawa taka powinna się rozstrzygnąć, bo ani ja, ani sklep
    na czymś takim nie zbiedniejemy :-)

    Chodzi mi o to, że jakbym to ja się pomylił, to jakoś tak czuję, że
    nikt by mi nie odpuścił, a jak pomyłka jest na moją korzyść, to co,
    zaraz cieciem jestem?
    Jakbym był cieciem i żerował na kimś, to zamowienie złożyłbym na 1
    000szt.....

    Pozdrawiam
    Toper