  • 1. Data: 2003-05-08 08:00:16
    Temat: Czy taki sposób na ZUS przejdzzie?
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    Ja i kolega zakładamy DG. Ja go zatrudniam u siebie, np. na pól etatu za
    minimalną stawkę i płacę za niego ZUS, on robi to samo względem mnie. Oboje
    pracujemy więc na etatach, zatem od DG powinniśmy odprowadzać na ZUS po 50
    zł, a nie 660. Czy taki myk przejdzie?

    Jakub

  • 2. Data: 2003-05-08 08:54:42
    Temat: Re: Czy taki sposób na ZUS przejdzzie?
    Od: "Pracodawca X" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Oboje
    > pracujemy więc na etatach, zatem od DG powinniśmy odprowadzać na ZUS po 50

    Nie 50 zł....
    Zatrudniajcie się na jaką część etatu chcecie, ale kwota wynagrodzenia na te
    pół etat musi wynosić najniższą krajową (nie oblicza się tego ze wzoru:
    najniższa krajowa (800 zł) * 1/2 etatu... = 400 zł
    Zatrudniony na umowę o pracę aby mógł nie płacić ZUS-u wynikająceg z DG musi
    zarabiać najniższą krajową. Tak więc możecie się zatrudnić nwet na 1/8 etatu
    ale umowy o pracę należy zawrzeć na kwotę najniższej krajowej.

    Jeśli będziecie mieli kontrolę to urzędas zawsze stwierdzi, że kombinujecie
    ponieważ zatrudniacie się nawzajem a możecie przecież świadczyć usługi...
    do trójkąta nie mogą się przyczepić....

    Zatem z tymi opłatami to jest następująco:
    za ZUS pracownika: z 800 zł to ok 350 zł do ZUS-u
    obowiązkowa składka z DG: 106 zł - to się pod koniec roku zwraca i
    odlicza od należnego podatku, ale trzeba to zapłacić
    Zatem to nie jest tak pięknie.......
    miesięcznie i tak wyniesie to ok 450zł....

    Nie znam dokładnych składek dlatego liczby nie są dokładne, ale przerabiałem
    już temat i zasada jest niestety taka jak opisałem..

    invest-net

  • 3. Data: 2003-05-08 09:54:11
    Od: "Klemens" <s...@h...pl>

    A może zatrudnijcie się na umowe zlecenie??? Chyba przy umowie zlecienie
    wynagrodzenie nie musi wynosić najniższej krajowej, aby nie płacić ZUS-u.

  • 4. Data: 2003-05-08 10:38:22
    Od: "dead star" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    Oboje
    > pracujemy więc na etatach, zatem od DG powinniśmy odprowadzać na ZUS po 50
    Mam lepsze rowiazanie
    Jesli jestes zainteresowany to napisz na b...@e...strefa.pl

  • 5. Data: 2003-05-08 11:33:04
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Klemens" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > A może zatrudnijcie się na umowe zlecenie??? Chyba przy umowie zlecienie
    > wynagrodzenie nie musi wynosić najniższej krajowej, aby nie płacić ZUS-u.

    A jak wówczas wygląda kwestia ZUS u płaconego od DG? Czy przypadkiem nie
    jest tak, że obniżony płaci sie tylko wtedy, gdy jest się zatrudnionym
    gdzieś indziej w ramach umowy o pracę?

  • 6. Data: 2003-05-08 14:42:45
    Temat: Odp: Czy taki sposób na ZUS przejdzzie?
    Od: "Piotr Bukalski" <p...@f...pl>

    > A jak wówczas wygląda kwestia ZUS u płaconego od DG? Czy przypadkiem nie
    > jest tak, że obniżony płaci sie tylko wtedy, gdy jest się zatrudnionym
    > gdzieś indziej w ramach umowy o pracę?

    Tak, tylko umowa o prace pozwala na placenie tylko zdrowotnego w swojej DG.

    --
    Piotr Bukalski

  • 7. Data: 2003-05-09 11:06:22
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    Chodzi Wam o podwójne podleganie obowiązkowi ZUS. Od kilku lat ten podwójny
    obowiązek występuje, gdy jesteś zatrudniony na cały etat nie czesciowy jak
    niektórzy tu napisali i na minimalne wynagrodzenie. Lub oczywiście masz
    emeryturę bądź rentę. Wówczas są określone stawki, jakie możesz zarabiac,
    ale tego dokładnie nie znam. Co do KRUSu? To trzeba miec działalność
    rolniczą i żądną inną przez min. rok i wówczas można założyć poza rolniczą i
    pozostać przy KRUS bo jest podójny obowiązek ZUS. Ale to teraz modyfikują i
    będą utrudniać te możliwości. Wychodzi więc, że najlepiej aby firma była
    założona na emeryta/tkę, która ma pełne prawo do emerytury, czyli pełny wiek
    emerytalny. Można też na osobę, która gdzieś pracuje na cały etat. Można też
    założyć Sp. z o.o. i zatrudnić się w niej, ale trzeba miec dość duży
    kapitał. Innych sposobów nie znam. Jest o co walczyc bo ZUS wciaz rosnie.
    Powodzenia

  • 8. Data: 2003-05-09 12:36:27
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Wam o podwójne podleganie obowiązkowi ZUS. Od kilku lat ten podwójny
    > obowiązek występuje, gdy jesteś zatrudniony na cały etat nie czesciowy jak
    > niektórzy tu napisali i na minimalne wynagrodzenie.

    Tu mała poprawka - w opisanym przypadku ów obowiązek
    akurat _nie_ występuje (nie mówię o zdrowotnym bo to inna bajka).

    BTW - wymiar etatu nie ma znaczenia, liczy się tylko płaca.
    A ponieważ zgodnie z prawem płaca za pracę na całym etacie nie
    może być niższa niż min. to stąd nieporozumienie.

    Pix

  • 9. Data: 2003-05-10 00:37:32
    Od: "Jolanta Górny" <j...@x...wp.pl>

    Nie.Składka zdrowotna już to przekroczy.

  • 10. Data: 2003-05-12 18:10:26
    Od: "Domino" <s...@s...pl>

    > BTW - wymiar etatu nie ma znaczenia, liczy się tylko płaca.
    > A ponieważ zgodnie z prawem płaca za pracę na całym etacie nie
    > może być niższa niż min. to stąd nieporozumienie.

    a co jesli mam stawke godzinowa, zarabiam te 800/mies i prowadze DG? tylko
    zdrowotne czy jak?

    Domino