    From: "Alicja" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy taki sposób na ZUS przejdzzie?
    Date: Fri, 9 May 2003 13:06:22 +0200

    Chodzi Wam o podwójne podleganie obowiązkowi ZUS. Od kilku lat ten podwójny
    obowiązek występuje, gdy jesteś zatrudniony na cały etat nie czesciowy jak
    niektórzy tu napisali i na minimalne wynagrodzenie. Lub oczywiście masz
    emeryturę bądź rentę. Wówczas są określone stawki, jakie możesz zarabiac,
    ale tego dokładnie nie znam. Co do KRUSu? To trzeba miec działalność
    rolniczą i żądną inną przez min. rok i wówczas można założyć poza rolniczą i
    pozostać przy KRUS bo jest podójny obowiązek ZUS. Ale to teraz modyfikują i
    będą utrudniać te możliwości. Wychodzi więc, że najlepiej aby firma była
    założona na emeryta/tkę, która ma pełne prawo do emerytury, czyli pełny wiek
    emerytalny. Można też na osobę, która gdzieś pracuje na cały etat. Można też
    założyć Sp. z o.o. i zatrudnić się w niej, ale trzeba miec dość duży
    kapitał. Innych sposobów nie znam. Jest o co walczyc bo ZUS wciaz rosnie.
    Powodzenia