    From: "news.tpi.pl" <b...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy świadek musi się stawić na rozprawie ?
    Date: Sat, 3 Jan 2004 21:13:53 +0100

    Niestety musisz się stawić na rozprawę, bo od razu będą stosować
    wszelakie środki aby Cię do tego przymusić, począwszy od kary pieniężnej aż
    po areszt włącznie.
    Z doświadczenia wiem jednak, że nie stawiłem się na rozprawę w
    charakterze świadka 2 krotnie i nałożono na mnie kary pieniężne. Jednakrze
    pojawiłem się na ostatniej rozprawie (i tak się spóźniłem bo już sprawa się
    skończyła ale jeszcze sędzia nie wyszedł) i dowiedziałem się, że odstąpiono
    od moich zenań i anulowano nałożone na mnie kary. Więc sam już nie wiem co
    mam o tym myśleć.
    Na twoim miejscu bym jednak pojechał na rozprawę i powiedział, że
    "Zajście było tak dawno że już go nie pamiętasz i nie jesteś w stanie nikogo
    rozpoznać" Jeśli natomiast składałeś już wcześniej zeznania to "podtrzymuje
    wcześniej złożone zeznania" i "niestety, ale nic nowego nie mogę wnieść do
    sprawy". a wrazie czego to mów, że niczego nie jesteś pewien i możesz się
    mylić, nie pamiętasz itd. to wtedy nie będą Cię męczyli.
    Ale jeżeli twój kolega był ofiarą niemiłego incydentu i chce abyś
    zeznawał to uczciwie było by to zrobić bo może kiedyś ty będziesz
    potrzebował świadka który coś widział, ale niestety ten świadek też powie to
    co napisałem.