  • 21. Data: 2004-07-27 17:57:39
    Temat: Re: Czy radiowóz może przekroczyć dozwoloną prędkość ?
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Robert Krasuski" <arobert@wytnij_mnie.op.pl> napisał w
    wiadomości news:ce529b$30g$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jeżeli z miejsca A wyjeżdża pojazd A z prędkością 50km/h, 20s później
    > wyjeżdża z tegoż miejsca pojazd B, to z jaką prędkością poruszał się
    pojazd
    > B, jeżeli do miejsca B dojechali jednocześnie, a odległość od A do B
    wynosi
    > 600m

    podstawowym bledem w rozumowaniu jest zalozenie do ruchu jednostajnego jakim
    mial poruszac sie radiowoz ;)

    p.
    W,

  • 22. Data: 2004-07-27 19:01:26
    Od: "Robert Krasuski" <arobert@wytnij_mnie.op.pl>

    > podstawowym bledem w rozumowaniu jest zalozenie do ruchu jednostajnego
    jakim
    > mial poruszac sie radiowoz ;)

    Nieistotne jest jakim ruchem poruszał się radiowóz, jeżeli pojazd A poruszał
    się z maksymalną dozwoloną prędkością (ruchem jednostajnym).
    Aby nie popełnić wykroczenia musiałby się teleportować albo coś w tym stylu.
    --
    Robert K
    a...@o...pl

  • 23. Data: 2004-07-27 19:46:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wirtualna" <w...@w...pl.com> napisał w wiadomości

    > podstawowym bledem w rozumowaniu jest zalozenie do ruchu jednostajnego
    jakim
    > mial poruszac sie radiowoz ;)

    Oczywiście, że zdaję sobie sprawę z tego. Ale wiarygodność danych liczbowych
    najpewniej zebranych na oko jest tak mała, że nie chce mi się równań
    różniczkowych rozwiązywać.

  • 24. Data: 2004-07-27 23:42:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Krasuski" <arobert@wytnij_mnie.op.pl> napisał w
    wiadomości news:ce68vq$dmg$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > się z maksymalną dozwoloną prędkością (ruchem jednostajnym).
    > Aby nie popełnić wykroczenia musiałby się teleportować albo coś w tym

    Przeczytaj moje inne posty. Mogą mieć inaczej prędkościomierze ustawione.
    Tolerancja, to ? chyba 10%. Razem daje 20%. A zatem mogą jechać 20% szybciej
    i będzie wszystko dobrze.

    Policja przy mierzeniu radarem daje naddatek na błąd 12%.

  • 25. Data: 2004-07-28 14:33:08
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Robert Krasuski" <arobert@wytnij_mnie.op.pl> napisał w
    wiadomości news:ce35ma$p8k$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Mam pytanko jak w temacie, dodam tylko iż miało to miejsce w terenie
    > zabudowanym i przycinał około 100km/h bez włączonej syreny.

    Co wolno Wojewodzie to nie tobie.....Szambelanie;)))

    Pzdr
    Leszek

  • 26. Data: 2004-07-28 16:22:32
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    > Oczywiście, że zdaję sobie sprawę z tego. Ale wiarygodność danych
    liczbowych
    > najpewniej zebranych na oko jest tak mała, że nie chce mi się równań
    > różniczkowych rozwiązywać.

    to zaloz ruch jednostajnie przyspieszony i rozwiaz uklad rownan kwadratowych
    ;)
    p.
    W,

  • 27. Data: 2004-07-28 16:38:27
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

> [...]
    > wyjeżdża z tegoż miejsca pojazd B, to z jaką prędkością poruszał się
    > pojazd B, jeżeli do miejsca B dojechali jednocześnie, a odległość od

    Naprawde tak trudno policzyc...?!

    Przejazd pojazdu A odcinka drogi 600 m = 6/10 km
    z predkoscia 50 km/h trwa 6/10 : 50 h = 43,2 s.

    Jesli pojazd B wystartowal z 20-sekundowym opoznieniem,
    to przebyl te sama trase w czasie o 20s krotszym:
    43,2 s - 20 s = 23,2 s.
    Zatem jego srednia predkosc:
    6/10 km : 23,2 s = ok. 93 km/h.

    Maciek

  • 28. Data: 2004-07-28 20:31:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > to zaloz ruch jednostajnie przyspieszony i rozwiaz uklad rownan
    kwadratowych

    Nie spodziewam się, by błąd wynikający z założenia prędkości jednostajnej
    był większy, niż błąd wynikający z braku jakiejkolwiek pewności do
    przekazanych danych. Po za tym nie wiadomo w sumie, czy ten radiowóz nie był
    w ruchu. Ja oświadczenia pochodzącego od inicjatora tej dyskusji w tej
    materii nie zauważyłem.

  • 29. Data: 2004-07-29 22:06:01
    Od: "Robert Krasuski" <arobert@wytnij_mnie.op.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > ten radiowóz nie był w ruchu. Ja oświadczenia pochodzącego od
    > inicjatora tej dyskusji w tej materii nie zauważyłem.

    Pojazd A poruszał się ruchem jednostajnym, zaś radiowóz startował od zera
    jakieś 18-20 s póżniej.
    Dane oparte na wyliczeniach czasu w jakim pojazd pokonuje dany odcinek
    drogi z pędkością 30km/h oraz czasu jaki pokonuje pieszy aby przejść przez
    przejście.
    Robert K
    a...@o...pl

  • 30. Data: 2004-07-30 19:10:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Krasuski" <arobert@wytnij_mnie.op.pl> napisał w
    wiadomości news:cebsi7$4ju$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > Dane oparte na wyliczeniach czasu w jakim pojazd pokonuje dany odcinek
    > drogi z pędkością 30km/h oraz czasu jaki pokonuje pieszy aby przejść przez

    Robert, ja nie twierdzę, że dane wyssałeś z palca, bo jaki by to miało sens.
    Mnie chodzi o to, że przy tak krótkim czasie, to te kilka sekund błędu w
    połączeniem do błędu w/w ocenie prędkości (po pierwsze dopuszczalny błąd
    licznika, to coś koło 10 %, a po drugie wyskalowane jest z reguły co 5 km/h,
    więc razem, to może być kilkanaście procent)nie pozwala na obliczenie z
    rozsądną dokładnością prędkości tego radiowozu. Zauważ, że sumując same
    błędy Twojego i ich szybkościomierza, to dostajesz już błąd w granicach
    dwudziestu kilku procent. Dokładając pomiar czasu i odległości, to szacuję,
    że błąd może sięgać nawet około 50%. Nie chce mi się liczyć, ale myślę, że
    na podstawie Twoich danych przekroczenia prędkości dowieść się nie da.

    Co więcej, nawet gdyby się dało, to spokojnie znajdzie się kilka wytłumaczeń
    dla takiego bądź co bądź drobnego naruszenia prawa.