  • 11. Data: 2004-07-27 08:03:06
    Temat: Re: Czy radiowóz może przekroczyć dozwoloną prędkość ?
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ce3oqm$jhp$13@inews.gazeta.pl...
    > Praktyka jest taka, że często się nie włącza tych sygnałów, jak nie
    trzeba.
    > Wiem, że to zła praktyka, ale te sygnały tak wyją, że głowa boli.
    Kilka
    > kilometrów, to nie ma sprawy, ale jak czasem przyjdzie przejechać
    > kilkadziesiąt?

    Przecież mogą jechać na samym sygnale świetlnym, a dźwiękowego używać
    w razie potrzeby. Nie wiem jak to jest w przepisach.
    A tak na marginesie to karetki zmieniają sygnał w momencie dojeżdzania
    do skrzyżowania.

    pozdrawiam
    Alek

    P.S. Puławską od Piaseczna na szczęście policja jeździ tak jak
    wszyscy..., czyli niezgodnie z idiotycznie ustawionymi znakami :D

  • 12. Data: 2004-07-27 08:05:57
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Witam
    > Mam pytanko jak w temacie, dodam tylko iż miało to miejsce w terenie
    > zabudowanym i przycinał około 100km/h bez włączonej syreny.

    Teoretycznie rzeczywiście nie powinni przekraczać prędkości. Ale spójrz na to
    z innej strony: może jechali do zgłoszenia i chcieli ująć sprawców "na gorącym
    uczynku"? Kiedyś czytałem uwagi pewnego czytelnika w gazecie, że policja
    przyjechała do włamania sklepowego "na sygnale" czym spłoszyła złodziei. I jak
    tu ludziom dogodzić? :)

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 13. Data: 2004-07-27 08:06:47
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Staszku, odnoszę wrażenie, z3e pytającemu nie tyle chodziło o to, czy to
    > możliwe z technicznego punktu widzenia, a bardziej chodziło o to, że w sumie
    > popełniają wówczas wykroczenie. Co prawda pewnie by ich uniewinniono
    > powołując się stan wyższej koniec, ale to inna bajka.

    Ehhh ... rotflika sobie zapodałem, a ty na poważnie :P
    P.S.
    Mój wiek nie upoważnia mnie do noszenia imienia STANISŁAW a jedynie
    STASIO ;)

    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))
    e-mail: http://www.kopernet.eu.org/~promilek/e-mail.jpg
    WWW (co? gdzie? w Przemyślu): http://www.przemysl-przemysl.prv.pl
    Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

  • 14. Data: 2004-07-27 08:36:02
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > Wiem, że to zła praktyka, ale te sygnały tak wyją, że głowa boli. Kilka
    > kilometrów, to nie ma sprawy, ale jak czasem przyjdzie przejechać

    a gdy cywilny przez to zginie to oczywiscie policja niczemu nie jest winna
    czy tak?

    P.

  • 15. Data: 2004-07-27 08:40:38
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > przyjechała do włamania sklepowego "na sygnale" czym spłoszyła złodziei. I

    lepiej kogos zabic? Jezeli jest pusto to chociaz swietlny sygnal.

    P.

  • 16. Data: 2004-07-27 10:50:27
    Od: "Robert Krasuski" <arobert@wytnij_mnie.op.pl>

> [...]
    > przyjechała do włamania sklepowego "na sygnale" czym spłoszyła złodziei. I

    To była drogówka i jechali żeby zatrzymać mnie, za wykroczenie, tórego nie
    popełniłem.
    Użycie syreny doprowadziłoby do wcześniejszego zatrzymania oraz możliwość
    zatrzymania świadków tego "ykroczenia"
    Jechali po cichaczu na tyle długo by każdy mógł pojechać w swoją stronę.

    --
    Robert K
    a...@o...pl

  • 17. Data: 2004-07-27 10:59:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Krasuski" <arobert@wytnij_mnie.op.pl> napisał w
    wiadomości news:ce529b$30g$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > jak

    > Jeżeli z miejsca A wyjeżdża pojazd A z prędkością 50km/h, 20s później
    > wyjeżdża z tegoż miejsca pojazd B, to z jaką prędkością poruszał się
    pojazd
    > B, jeżeli do miejsca B dojechali jednocześnie, a odległość od A do B
    wynosi
    > 600m

    Odpowiedź niby prosta, z tym, że kłopoty dowodowe istnieją. Prędkościomierz
    samochodu "A" ma jakąś tam dokładność. Samochodu "B" również. Załóżmy ?10%.
    Dodatkowo nie wiemy, z jaką dokładnością zmierzono odległość i czas.

    Teoretycznie wg Twoich danych

    1) w ciągu 20 s pojazd "A" przejechał około 280 m, a zatem na odległości 320
    m pojazd "B" go musiał dogonić.

    2) samochód "B" musiał zatem jechać szybciej o 44 km/h, a więc 94 km/h.

    Tylko, że błąd takich obliczeń może być spory z uwagi na błędy w danych.

    Wystarczy założyć, że samochód "A" jechał z prędkością 45 km/h, czas
    faktycznego opóźnienia wynosił 15 sekund (bo pewnie kierujący ocenia na oko)
    odległość była nie 600 a 700 metrów i już mamy:

    1) w ciągu 20 s pojazd "A" przejechał około 250 m, a zatem na odległości 500
    m pojazd "B" go musiał dogonić.

    2) samochód "B" musiał zatem jechać szybciej o 22 km/h, a więc 67 km/h, a
    jego kierujący mógł widzieć na liczniku 60 km/h.

    Nie każ mi się zastanawiać, jak jeszcze w granicach rozsądku można to
    sprowadzić do 55 km/h. Po prostu ocena prędkości na oko jest wbrew pozorom
    trudna. Przed sądem najpewniej by to padło. Kilka pytań w stylu: jak pan
    zmierzył czas opóźnienia, i jak równocześnie z mierzeniem czas patrzył pan
    dokładnie na licznik i jeszcze drogę, a wszystko bierze w łeb.

    Po za tym lekkie przekroczenie prędkości można spokojnie wytłumaczyć stanem
    wyższej konieczności, gdzie policjanci w celu ujęcia sprawcy przestępstwa /
    wykroczenia lekko naruszają przepisy formalne.

    Po za tym, to całe moje wywody są czysto teoretyczne, bowiem radiowóz
    najpewniej poruszał się z prędkością zmienną. Pisałeś, że włączyli sygnały
    dojeżdżając do ciebie. Może właśnie wówczas przekroczyli dozwolona prędkość?

  • 18. Data: 2004-07-27 11:00:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alek" <a...@A...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w razie potrzeby. Nie wiem jak to jest w przepisach.
    > A tak na marginesie to karetki zmieniają sygnał w momencie dojeżdzania

    Z reguły właśnie się to tak robi, choć nie powinno się. Sam sygnał świetlny
    służy do uprzedzenia innych o zagrożeniu spowodowanym przez stojący
    radiowóz. Np. osłonięcie miejsca wypadku lub miejsca zatrzymania innego
    pojazdu.

  • 19. Data: 2004-07-27 11:03:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości

    > a gdy cywilny przez to zginie to oczywiscie policja niczemu nie jest winna
    > czy tak?

    Oczywiście, ze nie. Z tym, że po pierwsze kierujący i tak z reguły mają te
    koguty w d... , i tylko dla tego, ze wówczas z reguły nie ma czasu, to nie
    dostają mandatów. Po drugie tak, czy tak należy jechać w taki sposób, by nie
    spowodować kolizji. Włączenie sygnałów wcale nie upoważnia do szarżowania
    przez miasto.

  • 20. Data: 2004-07-27 13:52:01
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    nie
    > spowodować kolizji. Włączenie sygnałów wcale nie upoważnia do szarżowania

    mi sie przypomina sprawa o ktorej niedawno bylo w uwadze,
    radiowoz wjechal na skrzyzowanie wprost na malucha.
    Wina jest oczywista (nie dla policji), winni sa policjanci.
    Teraz odwracaja kota ogonem.

    P.