  • 51. Data: 2019-01-06 10:44:41
    Temat: Re: Czy policja powinna odpowiadać za funkcjonariuszy (zabójczych) sadystów jak KRK za księży pedofilii?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-01-19 o 01:59, J.F. pisze:

    > Ja pisalem o zlodziejach grasujacych w nocy.
    > To, co obywatelom doskwiera, tym okradanym.

    No to właśnie Ci, co kradną coś konkretnego,to raczej nie noc. Nocą, to
    jakiś "niedopity" może wywalić szybę, żeby wódkę wziąć. Tego nie ma
    możliwości upilnować. Tego nie robią jacyś przestępcy, a przeważnie albo
    gówniarze, albo "menele". Bo nikt mądry nie bezie dla kilku flaszek
    wódki włamania robił. To prościej, jak sklep jest otwarty ukraść. U na
    dziennie z jednego sklepu jest kilka takich zdarzeń. Dlatego zresztą
    zmieniono przepisy i sie sumuje te wykroczenia do przestępstwa. Bo
    sprawca wchodził i kradł na 500 zł. Jak mu się nie udało, to policjanci
    dali mu mandat 500 zł.Jak udało, to miał towar.

    > Tam, gdzie nie ma zaglebia, moga sprzedawac sklepową wodke.
    > Ale jak jest zaglebie, to po co przeplacac :-)

    Wiesz, mądra osoba jakiegoś takiego dziwactwa ne kupi. Szkoda wątroby

    > Tak swoja droga - kto te sliwowice robi - nielegalne bimbrownie, czy
    > pol legalne ... tzn legalne, ale po godzinach ?

    a dwa rodzaje tej śliwowicy. Jedna robiona faktycznie ze śliw
    tradycyjnie. To robią rolnicy. Możesz to kupić w takiej butelce
    zakręconej kapslem, często brudnej z zewnątrz, bo to maj po stodołach
    pochowane. Drugi rodzaj, to ta robiona przez "fabrykantów" Spirytus
    techniczny + woda odkamieniona + zaprawka śliwkowa do ciast. Butelka
    piękna, obwiązana złotym sznurkiem, lakowana.

  • 52. Data: 2019-01-06 10:47:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To czego MZ brakuje w systemie typu SM a co być może działa w US
    > (oceniam objawowo z filmw, więc wiesz...) to niezależnej warstwy nadzoru
    > nad tą lokalną. Wydaje się, że tam poziom federalny pełni funkcję
    > skutecznego straszaka i czynnika dyscyplinującego dla policji lokalnej w
    > tym stanowej. W Polsce chyba najbliżej ma do "fedów" CBA, ale tu chyba
    > specjalizacja jest zbyt wąska. Policja takiej roli w PL wobec SM nie
    > pełni.

    Wiesz, komendant powiatowy / miejski jest oceniany przez samorząd. Nie
    jest to zbyt zdrowe rozwiązanie i znane mi sa z opowieści różne niezbyt
    chlubne sytuacje.

  • 53. Data: 2019-01-06 11:18:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Wiesz, komendant powiatowy / miejski jest oceniany przez samorząd. Nie
    > jest to zbyt zdrowe rozwiązanie i znane mi sa z opowieści różne niezbyt
    > chlubne sytuacje.

    Całkowity brak _lokalnej_ oceny byłby lepszy? IMHO *NIE*.
    Wiec może rzuć propozycje jakiejś innej formy _lokalnej_ oceny.
    Czy wotum zaufania dla lokalnej policji od wyborców co wybory lokalne
    będzie ci lepiej pasować? :-)

    --
    A. Filip

  • 54. Data: 2019-01-06 12:42:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To czego MZ brakuje w systemie typu SM a co być może działa w US

    OMHO nie ma co porównywać systemów USA do europejskich, a już zwłaszcza
    byłych demoludów. Inna geneza a co za tym idzie mentalność służb i ich
    przełożonych, traktowanie przez obywateli, inna struktura inne
    priotytety (paradoksalnie nazwa naszej komunistycznej milicji w zasadzie
    wywodzi się chyba od amerykańskiego przodka policji;).

    Moim zdaniem próba porównania nieporównuywalnego. Ani nasza strasz
    miejsko-gminna nie pełni nawet w przybliżeniu takiej roli jak ichna
    municipial police (u nas to coś między stróżem nocnym, lepiej umocowanym
    prawnie ochroniarzem i kanarem od biletów parkingowych), ani ich
    municipial police nie jest podobna do naszej policji, ani nasz policja
    do ichnych fedów. Jak już się mamy na czymś wzorować i do czegoś
    porównywać, to bym popatrzył w kierunku Gruzji.

    > W Polsce chyba najbliżej ma do "fedów" CBA, ale tu chyba
    > specjalizacja jest zbyt wąska.

    Już prędzej CBŚ.

    > Policja takiej roli w PL wobec SM nie
    > pełni.

    Straż miejska w Polsce to jak już pisałem tacy mocniejsi ciecie. Coś jak
    ochroniarze w parkach i centrach handlowych, tylko lepiej umocowani w
    prawie i licencją na całe miasto. Policja nie jest ani ich czapką ani
    tak naprawdę "konkurencją".

  • 55. Data: 2019-01-06 13:06:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak byłoby to doskonale widać po reputacji SM.

    To jeszcze pół biedy - sprawa Iwony Cygan.

    Shrek

  • 56. Data: 2019-01-06 22:17:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-01-19 o 11:18, A. Filip pisze:

> [...]
    > Wiec może rzuć propozycje jakiejś innej formy _lokalnej_ oceny.
    > Czy wotum zaufania dla lokalnej policji od wyborców co wybory lokalne

    Jakbym znał odpowiedzi na wszystkie pytania, to bym został Prezydentem.
    Wyjaśniam zależność i tyle.

  • 57. Data: 2019-01-06 22:54:08
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Jakbym znał odpowiedzi na wszystkie pytania, to bym został Prezydentem.
    > Wyjaśniam zależność i tyle.

    A ja ci wyjaśniam że ci nawet w znacznej części wierze (co do najgorszych
    wynaturzeń) ale i tak _jakaś_ forma lokalnej kontroli/oceny musi być/pozostać.
    Dla zyskania mojego poparcia dla zniesienia tego musiałbyś rzucić
    _kilka_ bardzo konkretnych przykładów by mieć jakiekolwiek szanse.

    --
    A. Filip

  • 58. Data: 2019-01-07 02:24:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > W dzień. [..]

    Skąd to właściwie wiadomo? Skradziono ogólnie n-samochodów, w tym x
    bezspornie w dzień i n-x < x?

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2019-01-07 03:34:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > priotytety (paradoksalnie nazwa naszej komunistycznej milicji w zasadzie
    > wywodzi się chyba od amerykańskiego przodka policji;).

    Prawda. Są wyraznie inne uwarunkowania w tym mentalne włączając w to, że
    na tych kilku Amerykaninów co znam osobiście, kazdy jeden twierdzi, że
    nie chciałby miec za dużo do czynienia z ich własną policją. Z jednej
    strony mamy więc etos "protect and serve", w który przeciętny Amerykanin
    wydaje się wierzyć, z drugiej wyraźną obawę, jeśli nie bojaźń. Omalże
    zahacza to o syndrom, że nie dyskutuje się z gościem. który ma kałacha,
    co o kuriouzum kojarzy się, przynajmniej mi, z komi- ludami czy krajami
    gdzie policja jest mocno skorumpowana. Taki paradoks.

    > porównywać, to bym popatrzył w kierunku Gruzji.

    A jak tam to wygląda?

    --
    Marcin

  • 60. Data: 2019-01-07 06:48:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jak tam to wygląda?

    Teraz mają nowoczesną policję. Po prostu Szakaszwili się wkurwił na
    korupcję i przeprowadził reformy w całym kraju z tym związane. Objawiło
    się to w przypadku policji wymianą praktycznie wszystkich, a co za tym
    idzie zmianą mentalności funkcjonariuszy. Brzydkie ale skuteczne.

    Shrek