  • 61. Data: 2019-01-08 01:43:30
    Temat: Re: Czy policja powinna odpowiadać za funkcjonariuszy (zabójczych) sadystów jak KRK za księży pedofilii?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Teraz mają nowoczesną policję. Po prostu Szakaszwili się wkurwił na
    > korupcję i przeprowadził reformy w całym kraju z tym związane. Objawiło
    > się to w przypadku policji wymianą praktycznie wszystkich, a co za tym
    > idzie zmianą mentalności funkcjonariuszy. Brzydkie ale skuteczne.

    Cos mi się kołacze, że taki watek był juz przy jakiejś poprzedniej
    dyskusji i ktoś zapytał o kadry, ktore miałyby kształcić tych nowych. No
    i czy ci nowi nie zejdą jednak szybko na psy, bo kraj pewnie nadal
    walczy z korupcją (nie jestem w ogóle w temacie) a kazda władza (tu
    policjanta) to pokusa.

    --
    Marcin

  • 62. Data: 2019-01-08 06:48:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > i czy ci nowi nie zejdą jednak szybko na psy, bo kraj pewnie nadal
    > walczy z korupcją (nie jestem w ogóle w temacie) a kazda władza (tu

    Jednak jakoś ponoć zadziałało. Ja tu widzę inny problem. U nas przy
    takich okazjach celem reformy jest skok na służbę "teraz kurwa my" i
    mielibyśmy po prostu kulsonów do sześcianu.

    Shrek

  • 63. Data: 2019-01-08 16:23:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Skąd to właściwie wiadomo? Skradziono ogólnie n-samochodów, w tym x
    > bezspornie w dzień i n-x < x?

    Mniej więcej tak, tyle, że piszę na bazie tych zdarzeń, o których wiem,
    lub sam "robiłem". U nas te samochody alo idą spod centrów handlowych w
    czasie, gdy klient robi zakupy, albo spod bloków. Sporadycznie spod
    domów. Przy czym spod bloków często kończą sie pojeżdżeniem po takim
    terenie koło dwóch rzek i trafieniem w drzewo, czy inną kolizją.

    Kilka zdarzeń wyglądało tak, że ktoś przyjeżdżał z komisu i ewidentnie
    ktoś za nim jechał, bo samochód ginął, zanim facet przeszedł z samochodu
    do mieszkania i wyjrzał przez okno.

    Generalnie w sytuacjach, gdy da sie zawęzić ramy czasowe, to jednak jest
    to w takim normalnym czasie funkcjonowania (moze być po zmroku
    wieczorem), a nie nad ranem.

  • 64. Data: 2019-01-09 01:31:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jednak jakoś ponoć zadziałało. Ja tu widzę inny problem. U nas przy

    Jakie sa objawy tego zadziałania?

    > takich okazjach celem reformy jest skok na służbę "teraz kurwa my" i
    > mielibyśmy po prostu kulsonów do sześcianu.

    No jest to problem i to obawiam się dość uniwersalny z tym, że niektórzy
    się jednak zdziebko hamują.

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2019-01-09 06:38:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jakie sa objawy tego zadziałania?

    Gwałtowny wzrost zaufania i oceny pracy policji. Przynajmniej tak
    internety piszą.

    > No jest to problem i to obawiam się dość uniwersalny z tym, że niektórzy
    > się jednak zdziebko hamują.

    To trochę zależy od specyfiki. Często opłaca się zdobyć dodatkowe punkty
    w słupkach niż zrobić skok na policję.

    Shrek

  • 66. Data: 2019-01-11 01:38:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Gwałtowny wzrost zaufania i oceny pracy policji. Przynajmniej tak
    > internety piszą.

    Ile czasu minęło od tej policyjnej rewolucji? Poprawę wykrywalności czy
    spadek ilości przestępstw się notuje?

    > To trochę zależy od specyfiki. Często opłaca się zdobyć dodatkowe punkty
    > w słupkach niż zrobić skok na policję.

    A myśłisz, że proces zkulsonienia nastąpił już po wstaniu z kolan czy
    kulsony były od zawsze?

    --
    Marcin

  • 67. Data: 2019-01-11 18:19:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ile czasu minęło od tej policyjnej rewolucji?

    Będzie ze 5 chyba;)

    > Poprawę wykrywalności czy
    > spadek ilości przestępstw się notuje?

    Poprawa wykrywalności czy ilośc przestępstw, to statystyka. Celem
    istnienia policji jest fałszowanie tej statystyki poprzez rozwiązywanie
    spraw oczywistych i zniechęcanie obuywatela jak trzeba cokolwiek dupę
    ruszyć. Więc nie wiem czy to jest dobry sposób na określenie "dobroci"
    zmian;)

    > A myśłisz, że proces zkulsonienia nastąpił już po wstaniu z kolan czy
    > kulsony były od zawsze?

    Kulsony były od zawsze. W różnych proporcjach z różnymi możliwościami
    realizacji swojego kulsoństwa. Od kiedy wstali z kolan kulsoństwo stało
    się zachowaniem którego sami kulsoni się nie wstydzą, popieranym i
    promowanym przez przełożonych. Innymi słowy zmiana polega na tym, że po
    upadku komuny klusoństwo było zachowaniem oddolnym i czasem akceptowanym
    przez zaniechanie czasem tepionym. Teraz jest zachowaniem systemowym i
    nawet . Więc zmiana jest jakościowa. Stare wraca.

    Shrek

  • 68. Data: 2019-01-11 20:56:42
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-01-02 23:35, A. Filip wrote:

    > A niby dlaczego w RP3 *musi* być jedna policja państwowa?
    >
    > W UK jest kilkanaście terytorialnych "sił policyjnych", w USA są policje
    > miejskie, powiatowe, stanowe i federalne. Ja nie jestem specjalnie za
    > tym by w Polsce zrobić w tej kwestii rewolucje ale jestem STANOWCZO
    > przeciw by HGW dlaczego uznawać to za jedyny możliwy model.
    >
    > W ramach ewolucji "straże miejskie" większych miast (1. 500_000+
    > 2. 100_000+) _powoli_ przejmowały wybrane uprawnienia policji.
    > [ powoli => w plamie rozpisanym _wstępnie_ na 20 lat czyli 5 kadencji]

    A co to ma zmienić?

  • 69. Data: 2019-01-14 02:16:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > spraw oczywistych i zniechęcanie obuywatela jak trzeba cokolwiek dupę
    > ruszyć. Więc nie wiem czy to jest dobry sposób na określenie "dobroci"

    Tak ma zdaje się każda jedna policja i wiele instytucji kontrolnych.
    Pewnie jeszcze potrzeba aby ta statystyka zgadzała się ze społecznym
    odczuciem co do bezpieczeństwa.

> [...]
    > przez zaniechanie czasem tepionym. Teraz jest zachowaniem systemowym i
    > nawet . Więc zmiana jest jakościowa. Stare wraca.

    Tak daleko bym nie poszedł, ale nie watpliwie wieksza toleracja jest.
    Bardziej ciekawe, czy jest też wśród nieskulsoniałych kolegów czy to
    jest czynnik bardziej odgórny. Generalnie postrzegam policje jako dość
    izolowana społecznie grupę i z tej izolacji wynika m.in. fakt, że nie
    tak łatwo ich przejąć. Rządy się w końcu zmieniają.

    --
    Marcin

  • 70. Data: 2019-01-14 06:48:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak ma zdaje się każda jedna policja i wiele instytucji kontrolnych.

    Dlatego nie wydaje mi się, żeby to było dobre kryterium porównania.

    > Pewnie jeszcze potrzeba aby ta statystyka zgadzała się ze społecznym
    > odczuciem co do bezpieczeństwa.

    Odnoszę wrażenie, że obecna policja społeczny odbiór swojej formacji ma
    głęboko w poważaniu.

> [...]
    > izolowana społecznie grupę i z tej izolacji wynika m.in. fakt, że nie
    > tak łatwo ich przejąć. Rządy się w końcu zmieniają.

    Twoje prawo do oceny. Ja mam odmienną - a i przejąc ich bardzo łatwo -
    to struktura silnie shierarchizowana z ograniczoną możliwością wypisania
    się. Wymieniasz czapkę i posłusznie ochraniają prezesa i jego szopoki
    oraz pałują antyfaszystów "propagujących" faszyzm.

    Shrek