  • 11. Data: 2008-05-25 14:45:39
    Temat: Re: Czy policja ma racje?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 25 maj 2008 14:17
    (autor Maurycy123
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1blh3$qoa$1@news.onet.pl>):

    > Jak ktos zgubi kluczyki od samochodu to jego problem.
    > A jak ja je znajde to moge zabrac mu smochod?

    Nie, ale kluczyki możesz.
    Nie zabrał ci nic więcej niż zgubiłeś. Znalazł i jest jego. W końcu może
    wyrzuciłeś?

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 12. Data: 2008-05-25 14:48:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 25 maj 2008 15:51
    (autor Maurycy123
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1br1n$7mj$1@news.onet.pl>):

    > Obu panom dziekuje za wyczerpujace odpowiedzi.
    > Przestancie juz pic piwo albo chociaz schowajcie sie pod parasol.
    > Slonce chyba za mocno dzisiaj grzeje.

    Jak ja lubię takie durnowate trolle, co to wpadną na grupę, a jak im się
    odpowiedź nie podoba, to zwyzywają rozmówcę.

    Jeśli spodziewałeś się odpowiedzi ,,głask, głask, gupie policjanty nie chcą
    przyjąć zgłoszenia zgubienia, a to takie straszne przestępstwo, wręcz
    zbrodnia przeciwko ludzkości'', to po co zadajesz pytanie? Pytasz czy
    policja ma rację. Odpowiadam, że ma. Taki pech, że ta odpowiedź ci nie
    pasuje...

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 13. Data: 2008-05-25 16:17:28
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    Tristan pisze:

    > Nie, ale kluczyki możesz.
    > Nie zabrał ci nic więcej niż zgubiłeś. Znalazł i jest jego. W końcu może
    > wyrzuciłeś?

    Twój samochód na parkingu też ktoś może "znaleźć".

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 14. Data: 2008-05-25 16:26:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 25 maj 2008 18:17
    (autor T
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <48399118$1@news.home.net.pl>):

    > Twój samochód na parkingu też ktoś może "znaleźć".

    Jak go znajdzie porzucony, to niech sobie znajduje.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 15. Data: 2008-05-25 17:20:45
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Maurycy123" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na policji stwierdzili, ze nie przyjma takiego zgloszenia bo, telefon
    > zostal zagubiony a nie skradziony.

    A moze nie zgubił tylko mu ukradli?? Na wszelki wypadek zgłosić kradzież, a
    nie zgubienie...

    Pozdrawiam Przemek

  • 16. Data: 2008-05-25 17:35:37
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    Tristan pisze:

    > Jak go znajdzie porzucony, to niech sobie znajduje.

    A na jakiej podstawie pozna, że jest porzucony?

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 17. Data: 2008-05-25 18:30:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maurycy123" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy policja ma racje?
    > W koncu ktos ten telefon sobie przywlaszczyl.

    Nie wiemy, czy ktokolwiek go w ogóle znalazł, więc trudno powiedzieć, czy
    sobie przywłaszczył. W mojej ocenie po prostu ustawodawca dał ciała,
    uzależniając możliwość zablokowania telefonu od zaświadczenia z Policji.

    Konsekwencją takiego unormowania prawnego jest spowodowanie, że jedynym
    skutecznym sposobem zastrzeżenia zgubionego telefonu jest, ze Policja
    powinna:

    1) Przyjąć zgłoszenie zawiadomienia o przestępstwie polegającym na
    przywłaszczeniu sobie przez n/n osobę tego telefonu po jego znalezieniu.
    Policjant zawiadomienie przyjąć ma obowiązek (choćby najgrubsze).

    2) Wydać stosowne zaświadczenie o utracie telefonu, bo to wydaje się
    równolegle ze zgłoszeniem.

    3) Wydać postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania w powyższej sprawie
    z uwagi na brak wystarczających dowodów, że przestępstwo popełniono.

    W sumie ze cztery godziny pracy kilku policjantów razem i kilka kartek
    papieru.

  • 18. Data: 2008-05-25 18:36:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 25 maj 2008 19:35
    (autor T
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4839a369$1@news.home.net.pl>):

    > A na jakiej podstawie pozna, że jest porzucony?

    Stosownych przepisów. A ponieważ nie chce mi się już bawić w to dalej,
    podpowiem, że analogie z autem nigdy nie są trafione, z uwagi na nietypową
    pozycję prawną i społeczną tychże. Samochodu porzucić zgodnie z prawem nie
    wolno, a nawet jakby został porzucony, to uprawnione do jego usunięcia są
    tylko stosowne służby. Również stan przebywania poza domem bez właściciela
    jest dla samochodu naturalny. Dodatkowo samochody są rejestrowane. Telefony
    nie.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 19. Data: 2008-05-25 20:22:04
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > W sumie ze cztery godziny pracy kilku policjantów razem

    Taka wydajność pracy to tylko w budżetówce.

  • 20. Data: 2008-05-25 21:38:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Taka wydajność pracy to tylko w budżetówce.

    To nie chodzi o wydajność pracy samych funkcjonariuszy, tylko o tony
    często bezsensownej biurokracji.