  • 1. Data: 2008-05-24 18:05:35
    Temat: Tryb zwyczajny w postępowaniu z oskarżenia prywatnego?
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    Jest przepis mówiący, że do postępowania z oskarżenia prywatnego
    stosuje się przepisy trybu uproszczonego.
    Art. 485.
    W sprawach z oskarżenia prywatnego stosuje się przepisy o postępowaniu
    uproszczonym, z zachowaniem przepisów niniejszego rozdziału. Przepisu
    art. 470 nie stosuje się.

    Jednak w rozdziale o postępowaniu uproszczonym jest:
    Art. 484:
    § 1. Każdorazowa przerwa w rozprawie może trwać nie dłużej niż 21 dni.
    § 2. Jeżeli sprawy nie można rozpoznać w terminie wskazanym w § 1, sąd
    rozpoznaje sprawę w dalszym ciągu w postępowaniu zwyczajnym.

    Co w przypadku postępowania z oskarżenia prywatnego gdy spełniony jest
    art. 484 par.1?

    Gdyby art. 485 mówił, iż postępowanie z oskarżenia prywatnego to
    postępowanie w trybie uproszczonym to by nie było wątpliwości i art.
    484 miałby zastosowanie, tzn. po 21 dniowej przerwie postępowanie
    byłoby rozpatrywane w postępowaniu zwyczajnym.

    Jednak art. 485 mówi, iż "W sprawach z oskarżenia prywatnego stosuje
    się przepisy o postępowaniu uproszczonym". Czy w takim razie po 21
    dniach przerwy w postępowaniu będzie to postępowanie gdzie stosuje się
    przepisy o postępowaniu zwyczajnym, czy pomimo przerwy nadal będą
    miały zastosowanie przepisy o postępowaniu uproszczonym?

    Krótko mówiąc czy art. 485 nie determinuje, że do postępowania z
    oskarżenia prywatnego będą miały zawsze zastosowanie przepisy z trybu
    uproszczonego? Czyli w praktyce jeden przepis trybu uproszczonego
    (484) nie miałby zastosowania...?

  • 2. Data: 2008-05-24 20:04:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    AmtoPm pisze:

    > Czyli w praktyce jeden przepis trybu uproszczonego
    > (484) nie miałby zastosowania...?

    W praktyce to nie będzie żądnej różnicy czy przepis ten zastosować czy nie.
    Ale według mnie się nie stosuje. Sprawa z oskarżenia prywatnego nie moze
    się stać nigdy sprawą "zwykłą".

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-05-24 20:32:47
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 24 Maj, 22:04, Johnson <j...@n...pl> wrote:

> [...]
    > Ale według mnie się nie stosuje. Sprawa z oskarżenia prywatnego nie moze

    Szukałbym różnicy między art. 377 a 479, jak tutaj:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/a2ec714dea8f8ba2/8964f313bad87e76?hl=pl&
    lnk=gst&q=amerger#8964f313bad87e76

    Dlaczego nie może sie stać sprawą zwykłą?, czy właśnie dlatego że art
    485 mówi że stosuje się przepisy postępowania uproszczonego, tylko że
    nawet jesli w tym artykule pisze że stosuje się przepisy postepowania
    uproszczonego tzn że nie jest to postępowanie uproszczone, czyli
    jakie???
    Poza tym jednym z przepisów postępowania uproszczonego jest art. 484...
    (i owe 21 dni)
    ?

    a moze to jest zawsze tryb zwyczajny gdzie zastosowanie maja przepisy
    tryby uproszczonego, tylko po co wtedy mówić że wykorzystuje się
    przepisy trybu uproszczonego? może po to by nie miał zastosowania art.
    484 i żeby zastosowanie nie miały przepisy trybu zwyczajnego w trybie
    zwyczajnym...

    Bo tu wyląda że w postępowaniu z oskarżenia prywatnego tryb jest
    zawsze zwyczajny i zawsze zastosowanie mają przepisy trybu
    uproszczonego, może lepiej by było gdyby ustawodawca napisał wprosty
    że to jest tryb uproszczony ale nie mają zastsoawani przepisy 484 i
    zawsze będzie uproszczony.

  • 4. Data: 2008-05-24 20:45:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    AmtoPm pisze:

    > Szukałbym różnicy między art. 377 a 479, jak tutaj:

    Nie widzę praktycznej różnicy. Wyrok zaoczny czy zwykły? To ma być różnica?

> [...]
    > nawet jesli w tym artykule pisze że stosuje się przepisy postepowania
    > uproszczonego tzn że nie jest to postępowanie uproszczone, czyli

    Jest to "Postępowanie w sprawach z oskarżenia prywatnego" :)

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 5. Data: 2008-05-24 21:10:12
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 24 Maj, 22:45, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Nie widzę praktycznej różnicy. Wyrok zaoczny czy zwykły? To ma być różnica?

    > Jest to "Postępowanie w sprawach z oskarżenia prywatnego" :)

> [...]

    :)
    10/10
    masz rację

    ale to w takim razie, skoro zastosowanie mają przepisy trybu
    uproszczonego, a jednym z nich jest jak byk 484 (nigdzie nie ma mowy
    że się go wyłącza) to znaczy, że jak jest przerwa 21 dni to będzie
    postępowanie zwyczajne. Gdyby przyjmować inaczej to by oznaczało, że
    art. 484 jest wyłączony w zastosowaniach na potrzeby postępowania z
    oskarżenia prywatnego a nie jest!. Czyli jak minęło 21 dni to będzie
    chyba postępowanie zwyczajne.