  • 61. Data: 2008-06-03 16:09:31
    Temat: Re: Czy policja ma racje?
    Od: "kuba " <j...@W...gazeta.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z piątek 30 maj 2008 18:46
    > (autor kuba
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g1pb0i$s2h$1@inews.gazeta.pl>):

    > No wiesz, dość śliskie rozumowanie... A znaleziony telefon? Co z nim? Skoro
    > został porzucony, zagraża bezpieczeństwu. Więc osoba znajdująca go
    > utylizuje i usuwa niebezpieczeństwo.

    To nie jest śliskie rozumowanie, tak ci tylko napisałem, żebyś się odczepił.
    Kiedy się czyta prawo, trzeba się wykazać odrobiną zdrowego rozsądku,
    natomiast ty chcąc zgłaszać zgubienie torby foliowej niestety się nie wykazałeś.
    Prawo piszą tylko ludzie, więc oczywiście zdarzają się sytuacje, że kiedy się
    je czyta w oderwaniu od kontekstu systemowego i celu w jakim zostało
    ustanowione, to może prowadzić do sytuacji absurdalnych (które albo nigdy nie
    znajdują swojego finału przez organami stosującymi prawo [bo nikt nie jest na
    tyle upierdliwy, żeby się z tym tam pchać], albo są niwelowane w drodze wykładni).
    Jeśli chcesz czytać prawo w ten sposób, żeby utrudniać sobie i innym życie, to
    mogę tylko polecić, żebyś swoją filozofię uskuteczniał na tej grupie, a nie
    pakował się w poważne sprawy.

    kuba

  • 62. Data: 2008-06-03 16:29:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 03 czerwiec 2008 18:09
    (autor kuba
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g23qbr$1hb$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > odczepił. Kiedy się czyta prawo, trzeba się wykazać odrobiną zdrowego
    > rozsądku, natomiast ty chcąc zgłaszać zgubienie torby foliowej niestety

    No ale zdrowym rozsądkiem jest niezatrzymanie znalezionych rzeczy? Jeśli
    jest możliwość ustalenia odbiorcy, to owszem, ale jak nie, to ja mam
    wyrzucić telefon, bo znalazłem (wyrzucić sprzętu elektronicznego nie wolno,
    więc jeszcze mam zapłacić za utylizację?).

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 63. Data: 2008-06-03 20:08:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > No jak? Ten co znalazł/ukradł to zapłaci 30zł albo wręcz se sam
    > zmieni.... A ten co kupił w komisie może zostać nagle odłączony.... A
    > co on winny?

    widzisz, znow rozsadzasz według dziwnych stadardów.
    Ja wiedzac ze kupiłem tel i ze nagle kzuje sie on byc kradzionym ide na
    policje, mowie od kogo kupilem i dalej niech oni dzialaja. Ty idziesz
    zmienic IMEI...

    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie
    Winston Churchill

  • 64. Data: 2008-06-03 20:45:47
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 03 czerwiec 2008 22:08
    (autor Budzik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <3...@b...poznan.pl>):

    Czytaj ze zrozumieniem.