  • 11. Data: 2009-01-04 06:31:22
    Temat: Re: Czy płacenie kartą za hazard jest zabronione?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Tu chodzi o sprzedaż "na kreskę", nie kartą płatniczą.

    Tu to jest przepis źle napisany, bo chodzi o sprzedaż na kredyt, a
    wiadomo, że sklepikarz, choćby dawał na kreskę, kredytu nie udziela.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-01-04 06:34:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Juzek Kocimientka pisze:

    > Ale takiego ZTM? Zawsze płacę kartą :D

    Nie jest to niemożliwe. Wyczytałem w necie nieoficjalnie, że z karty
    miejskiej kioskarze mają około 5% prowizji. Dlatego większość z nich nie
    sprzedaje biletów przy płatności kartą, bo prowizja karciana, to często
    2% czy nawet więcej.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-01-04 06:35:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:

    > Więc to chyba nie kwestia prowizji, bo i tak transakcję kartą autoryzowała.

    Być może płatności kartą sprzedawca dostaje na konto po dłuższym
    czasie (np. miesiąc), a z tego co wiem, utargi do totolotka wpłaca się
    co tydzień, albo i częściej.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-01-04 08:13:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Przeszkód prawnych nie ma. Może nie chcą sprzedać na kartę, bo zmniejszy się
    > wtedy im zarobek? Tak jak nie kupisz w Warszawie na kartę płatniczą biletu
    > miesięcznego, bo średnia prowizja karciana jest większa niż i tak niewielka
    > marża z tego biletu.

    A ja szukam przepisu, który mówi, że przy płaceniu kartą sprzedawca nie może
    zwiększyć ceny. Akurat znam taki sklep i trzeba im "przytrzeć nosa".

  • 15. Data: 2009-01-04 08:15:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 04 Jan 2009 07:31:22 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Tu to jest przepis źle napisany, bo chodzi o sprzedaż na kredyt, a
    > wiadomo, że sklepikarz, choćby dawał na kreskę, kredytu nie udziela.

    Ustawa jest starsza niż część grupowiczów ;-) tak to się wówczas mówiło.
    Nie było czegoś takiego jak zastrzeżone czynności bankowe.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 16. Data: 2009-01-04 08:22:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 04 Jan 2009 09:13:05 +0100, qwerty napisał(a):

    > A ja szukam przepisu, który mówi, że przy płaceniu kartą sprzedawca nie
    > może zwiększyć ceny. Akurat znam taki sklep i trzeba im "przytrzeć
    > nosa".

    Na 90% ma taką klauzulę w umowie z organizacją rozliczeniową, powiedz mu,
    że się skontaktujesz z nimi i spytasz o co chodzi. eCard wpisuje do umów
    kary umowne za stosowanie takich praktyk.

    Przepisów na ten temat w zasadzie nie ma, chociaż może art. 12 ust. 2
    ustawy o cenach by się mógł nadać.

  • 17. Data: 2009-01-04 08:26:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 04 styczeń 2009 09:22
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

> [...]
    > kary umowne za stosowanie takich praktyk.
    > Przepisów na ten temat w zasadzie nie ma,

    Jak nie? przecie nie wolno sprzedawać za cenę wyższą niż na towarze.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 18. Data: 2009-01-04 08:27:26
    Od: "Konrad" <sokolo1@poczta.onet.pl>

    > Na 90% ma taką klauzulę w umowie z organizacją rozliczeniową, powiedz mu,
    > że się skontaktujesz z nimi i spytasz o co chodzi. eCard wpisuje do umów
    > kary umowne za stosowanie takich praktyk.

    No to udziela stałego rabatu przy płatności gotówą i tyle - i niech go
    spróbują ukarać :D

    K.

  • 19. Data: 2009-01-04 08:29:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 04 styczeń 2009 09:27
    (autor Konrad
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gjprtk$kl2$1@news3.onet>):

    > No to udziela stałego rabatu przy płatności gotówą i tyle - i niech go
    > spróbują ukarać :D

    Ale to już nie jest takie proste dla sprzedawcy, żeby nie stracić, żeby nie
    odstraszyć klientów cenami itepe.

  • 20. Data: 2009-01-04 08:34:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 04 Jan 2009 09:26:24 +0100, Tristan napisał(a):

    > Jak nie? przecie nie wolno sprzedawać za cenę wyższą niż na towarze.

    Aha, a jeśli na towarze będzie "10 zł gotówką, 10,30 zł przy płatności
    kartą"?