  • 1. Data: 2005-08-22 19:29:38
    Temat: Czy nie naruszę prawa wysyłajac listowną prośbę ?
    Od: " madali" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Mam problem z otrzymaniem uczciwych alimentów na dzieci od ich ojca. Nie chcę
    wypisywać długiej, nudnej pewnie dla was historii. Dość, że dzieci mają oboje
    rodziców, chociaż rodzice się rozeszli.Ojciec zarabia bardzo dużo ja o wiele
    mniej. Zajmuję się dziećmi sama, tata nie ma dla nich czasu. Wydaję na nie
    60% moich dochodów netto a od ich taty dzieci potrzebują ok. 6 % jego dochodu
    netto na godziwe życie.W imieniu dzieci zrobiłam wiele aby im je
    zapewnić,prosiłam ich tatę-bez rezultatu.Prosiłam o pomoc w rozmowach
    rodziców ojca dzieci-nie chcieli się wtrącać.Wniosłam pozew o podwyżkę
    alimentów. Dzieci dostały niewiele. Wniosłam apelację, sąd odrzucił.
    Uzasadnienie było takie, że tata zapewnia dzieciom zaspokojenie wszystkich
    potrzeb poza wypłacanymi alimentami.Oczywiście to nie prawda ale sąd wolał
    dać wiarę ustnym zapewnieniom taty niż przedstawionym w formie rachunków i
    zaświadczeń dowodom z mojej strony.Absolutnie tego nie rozumiem ale muszę się
    z takim zakończeniem sprawy w sądzie zgodzić.Należę natomiast do takich
    matek, które nie zgodzą się na niesprawiedliwość wobec dzieci.Zastanawiam się
    więc co dalej.
    Poradzono mi abym zwróciła się listownie o pomoc do zagranicznych właścicieli
    firmy, którą w Polsce zarządza ojciec moich dzieci. Panowie są
    Europejczykami , w tamtej Europie bardziej daba się o dzieci i opinię prezesa
    wielkiej firmy niż w Europie w polskim wydaniu - tak mi powiedziano.Nie wiem
    czy to by coś dało ale może trzeba spróbować?
    Byłabym wdzięczna za udzielenie mi porady czy naruszyłabym prawo wysyłając
    taką prośbę o pomoc dla dzieci . Proszę nie dokopujcie mi za
    bardzo.Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-08-22 19:39:04
    Od: "NosferX" <n...@i...pl>

    Witam

    Nie odpowiem prawnie bo nie jestem prawnikiem ale moge dac pewna rade...
    Jezeli zalezy ci aby ojciec dalej zarabil duzo i mogl miec na alimenty to nie wyslaj
    zadnego listu gdyz nie wiadomo jak moga potraktowac sprawe pracodawcy.
    Najlepiej mu o tym powiedz ze tak ci doradzono...moze zmieknie...i sam bedzie chcial
    ugody.

    -=NosferX=-
    GG:1165280

  • 3. Data: 2005-08-22 21:57:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "NosferX" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    potraktowac sprawe pracodawcy.
    > Najlepiej mu o tym powiedz ze tak ci doradzono...moze zmieknie...i

    A jeśli już postanowisz to wysłać, to zastanów się dobrze, czy
    będziesz w stanie dowieść przed sądem prawdziwość każdego słowa, które
    tam umieścisz. Bo jak gość straci przez to pracę i pozwie Cię do sądu,
    to możesz do końca życia się nie wygrzebać z długów.

  • 4. Data: 2005-08-22 23:21:48
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Jezeli jest wyrok i pozniejsza apelacja z podobnym wynikiem to wysylajac
    takie pismo mozesz sobie narobic ....
    W swietle prawa ojciec jest clear , czy w swietle spolecznym ciezko
    stwierdzic .

    Nikt tutaj niestety nie wie od jakiej kwoty liczysz te 6 %

    --
    Pozdrawiam Jacek

  • 5. Data: 2005-08-23 00:01:18
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    madali napisał(a):
    > Poradzono mi abym zwróciła się listownie o pomoc do zagranicznych właścicieli
    > firmy, którą w Polsce zarządza ojciec moich dzieci.

    czemu twój doradca tak bardzo Cię nie lubi? Pakuje cię na
    nieprawdopodobną minę. Wszystko co możesz osiągnąć, to ewentualne
    wylanie chłopa z pracy. Jak Cię pociągnie skutecznie do sądu, to się nie
    wypłacisz.
    Zresztą wtedy przestanie płacić i wystąpi o obniżenie alimentów.

    Rzucasz procentami, ale tak naprwdę nie wiadomo o czym mówisz - a
    określenie " 6%" sprawia wrażenie precyzyjnego ;-) Ja mówię "koło pięciu
    stów, albo koło stówy".

    Piszesz "Dzieci"? Naprawdę nie możesz dogadać się z facetem, który
    zrobił więcej niż jedno? Parę lat to musiało trwać.

    Jeżeli nie chce tego płacić w formie alimentów - w pewnym sensie
    niekontrolowanych - to może zapłaci bezpośrednio za jakieś lekcjie,
    kursy kolonie?
    Tak, żeby nie miał wrażenie że głupio wydajesz jego ciężko zarobioną
    kasę. Zaproponuj mu, bez pyskówek, powiedz - nie mam na angielski dla
    dziecka a jest fajny kurs, zapłać. Może zrozumie.

    MAc

  • 6. Data: 2005-08-23 07:25:03
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Użytkownik " madali" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z takim zakończeniem sprawy w sądzie zgodzić.Należę natomiast do takich
    > matek, które nie zgodzą się na niesprawiedliwość wobec dzieci.Zastanawiam

    Wzruszająca historia. I co za janosikowe podejście.
    Jeśli zależało Ci na pieniądzach to trzeba było się nie rozwodzić.
    A teraz:
    1. Cieszyć się, że facet ma pracę i płaci
    2. Poszukać sobie lepszej pracy
    3. (i co zawsze najtrudniejsze) trzeba by z czegoś zrezygnować by
    zaoszczędzić.

    Trochę jestem zgorzkniały jak to piszę, bo przeżyłem podobną sytuację, gdy
    moja była żona, którą zawsze utrzymywałem nie potrafiła, mimo dwóch
    fakultetów wziąć się do pracy tylko szukała sposobów by wyciągnąć ode mnie
    jak najwięcej kasy. Cieszę się, że czasem sądy starają się być obiektywne w
    podobnych sprawach.

    Pozdrawiam,
    --
    Paweł

  • 7. Data: 2005-08-23 07:58:14
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Paweł napisał(a):
    > szukała sposobów by wyciągnąć ode mnie
    > jak najwięcej kasy.

    to jest sprawiedliwosc spoleczna :D
    Często spotykane u "skrzywdoznych" kobiet.

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 8. Data: 2005-08-23 10:45:03
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

> [...]
    > jak najwięcej kasy. Cieszę się, że czasem sądy starają się być obiektywne

    W moim przypadku Sąd wziął pod uwagę uzasadnione potrzeby dziecka a nie
    roszczenia mojej byłej żony i pozew o podwyższenie alimentów oddalił. dodam
    że pozew wpłynął do sądu zaraz po tym jak dostałem lepszą prace i "byłej"
    się wydawało że powinienem płacić procent od zarobków. Na szczęście jest
    czasem sprawiedliwość. Na wychowywanie dziecka przeze mnie oczywiście była
    żona się nie zgodziła bo odcieło by ją to od dopływu gotówki.

  • 9. Data: 2005-08-23 13:51:37
    Od: " " <m...@g...pl>

    Z otrzymanych odpowiedzi dowiedziałam się, że niektórzy panowie mieli
    problemy z alimentami ale sądy rodzinne sprawiły, że tych problemów nie
    mają.Pozwólcie, że nie będę Wam gratulować, dziękować za wypowiedź też nie bo
    nic konkretnego poza perspektywą ciągania po sądach nie napisaliście.
    -Gdybym mogła się z ex dogadać oczywiście , że skorzystałabym z takiej
    możliwości a nie traciła czas i nerwy na sprawy sądowe i czytanie złośliwości
    na usenecie -to chyba jasne i napisałam o tym w pierwszej wypowiedzi.Mnie
    nikt nie prosi abym dbała o dzieci, to zrozumiała samo przez się.Swoją drogą
    chciałabym aby doceniało się i wspierało w naszym społeczeństwie rodziców,
    którzy opiekują się dziećmi i aby ci, którzy maja dzieci w nosie spotykali
    się z dezaprobatą,no cóż -nierealne marzenia.
    -Pisałam też, że zarabiam ( nawet jak na kobietę nieźle), jego pieniądze nie
    są mi potrzebne ale jego dzieci ich potrzebują. Niestety gdybym chciała
    zarabiac więcej, musiałabym oddać dzieci na wychowanie tatusiowi.Taką poradę
    też otrzymałam.Rozmawiałam z dziećmi czy chciałyby z tatusiem pomieszkać-nie
    chcą .Dla jasności zapytałam o to również tatusia, on też nie chce.W związku
    z tym rada abym zarabiała więcej nie może mieć w tym wypadku zastosowania
    zgodnie z zasadą :albo rybka albo akwarium.
    -Jedna wypowiedź była w tym wypadku trochę konkretniejsza.Dziękuję temu panu,
    który napisał abym zastanowiła się nad każdym słowem w liście.Zrozumiałam, że
    jeśli napiszę prawdę (kłamać nie zamierzałam)nie byłoby podstaw do zarzutu,
    że przeze mnie stracił pracę? Poza tym wiem, że bez pracy nie zostanie ,
    ponieważ jest poszukiwanym specjalistą w swoim zawodzie.Jak nie w tej to w
    innej firmie znajdzie pracę.
    A może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł na rozwiązanie kwadratury tego koła?
    Przewrotnie na koniec dodam, że to pokolenie będzie pracowało na nasze
    emerytury. Niedokształcone i zaniedbane dzieci sfrustrowanych matek z
    pewnościa nie zapewnią nam w przyszłości wzrostu gospodarczego i dostatniej
    starości.Szkoda , że w tej dziedzinie jesteśmy nadal na poziomie Afryki a nie
    cywilizowanej Europy.

  • 10. Data: 2005-08-23 14:09:56
    Od: "szlovak" <q...@o...pl>

    madali napisał(a):

> [...]
    > tatę-bez rezultatu.Prosiłam o pomoc w rozmowach rodziców ojca
    > dzieci-nie chcieli się wtrącać.Wniosłam pozew o podwyżkę alimentów.

    Czyli że to tylko 6% to niby tak mało przy tych 60% twoich? :-)

    > Dzieci dostały niewiele. Wniosłam apelację, sąd odrzucił.

    Czyli jakąś podwyżke dali?

> [...]
    > udzielenie mi porady czy naruszyłabym prawo wysyłając taką prośbę o
    > pomoc dla dzieci . Proszę nie dokopujcie mi za bardzo.Pozdrawiam.

    W żadnym wypadku tego nie rób, tak jak pisano. Bardzo krzywo będą
    patrzeć, jak nie zwolnią. I będzie mniej zarabiał albo wcale. Poza tym
    nie wiedząc jak wyglądał rozwód trudno powiedzieć cokolwiek- od stronym
    moralnej jedynie. Bo od prawnej to zapomnij. A jedynie sąd polski ma tu
    do gadania.

    Adam