  • 1. Data: 2005-08-22 17:33:06
    Temat: NOM i KRUK
    Od: Stanisław <s...@p...com>

    Po jakim czasie i czy w ogóle przedawniają się należności abonamentowe z
    telefonii stacjonarnej i komórkowej.Czy niezapłacona faktura NOM na sume
    około 100 zł sprzed kilku lat może być podstawą do pism od KRUKA?.Czy Kruk
    postępuje zgodnie z prawem nie sprawdzając czy należności nie są
    przedawnione?.

  • 2. Data: 2005-08-22 17:35:21
    Temat: Re: NOM i KRUK
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Stanisław napisał(a):
> [...]
    > około 100 zł sprzed kilku lat może być podstawą do pism od KRUKA?.Czy Kruk
    > postępuje zgodnie z prawem nie sprawdzając czy należności nie są

    Przedawnione należności również można próbować dochodzić. KRUKnie
    łamie prawa w opisywanym przypadku.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2005-08-22 19:45:08
    Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl>

    Użytkownik "Stanisław" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > około 100 zł sprzed kilku lat może być podstawą do pism od KRUKA?.Czy Kruk
    > postępuje zgodnie z prawem nie sprawdzając czy należności nie są

    Moze być podstawą - kruk nie łamie prawa. A jesli korzystałeś z NOM-u to
    dlaczego nie chcesz zapłacić?

    MaW

  • 4. Data: 2005-08-22 22:39:53
    Od: Stanisław <s...@p...com>

    Nie chcę zapłacić bo nie podpisywałem żadnej umowy z NOMEM chociaż
    korzystałem rzeczywiście jakiś czas z numeru 044.Ale pisemnie było podane,że
    faktura przyjdzie z tepsy.Faktury przychodziły i ja płaciłem.Dopiero po
    bardzo długim czasie okazało się,że tepsa pogrywa sobie z NOM co mnie
    osobiście guzik obchodzi.Upłynęło 5 lat i przez te lata stałem się bardziej
    chytry na te 100 zł.Uważam,że NOM w swoim czasie powinien zdecydowanie
    sprawę załatwić z tepsą.W ogóle te przygrywki między firmami nic mnie nie
    obchodzą.Chcę tylko wiedzieć na pewno czy mam prawo żądać aby się odp......
    z tytułu przedawnienia czy nie.Nie wyklucza to zapłacenia faktury ale na
    pewno nie poprzez idiotyczną firmę stosującą dalej metoodę zastraszania
    ludzi!!.

  • 5. Data: 2005-08-22 23:03:23
    Od: "Jano1" <j...@p...pl>

    Przerabiałem ten problem.Oczywiście dotyczyło podobnego okresu.Fakturki były
    płacone w BOK-u TePsy.Ta ostatnia nie rozliczyła się NOMem, więc na koniec
    KRUK przyssał się jak pijawka.Po pierwsze, na szczęście odnalazłem fakturki
    i przesłalem 2 krotnie skan do NOMu.Uf... uznali wpłatę i bardzo grzecznie
    (emailem) przeprosili za zamieszanie.Rozumiem ich, bo walczą o swoje.Jednak
    KRUK dalej swoje.Zażądałem do wglądu oryginału upoważnienia do przejęcia
    roszczenia i zapowiedziałem zgłoszenie do GIODO wykorzystaniem bez mojej
    zgody danych osobowych.Jeszcze z dwa pisemka przysłali i skapitulowali.Moje
    zdanie? Należy wykazać wytrwałość,uodpornić się na metody KRUKA i po prostu
    to zlać.Pzdr.all

  • 6. Data: 2005-08-23 00:03:20
    Od: Stanisław <s...@p...com>

    Grupa w tytule ma prawo a nikt nie potrafi lub nie chce jednoznacznie
    odpowiedzieć na pytanie zadane w poście.Choroba prawnicza jest jednak
    zarazliwa.Wydaje mi się,że przynajmniej część grupowiczów jest w stanie
    odpowiedzieć jasno tak czy nie!.Chyba,że znów chodzi o pieniądze bo jak nie
    wiadomo o co chodzi.............

  • 7. Data: 2005-08-23 00:40:58
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-08-23 00:39 Stanisław napisał(a):
> [...]
    > z tytułu przedawnienia czy nie.Nie wyklucza to zapłacenia faktury ale na
    > pewno nie poprzez idiotyczną firmę stosującą dalej metoodę zastraszania

    Masz prawo, ale to raczej nic nie da. Przedawnienie wykazuje się przed
    sądem. Dopóki nie skierują sprawy do sądu, to nie możesz im zabronić
    dążyć do wyegzekwowania Twojego długu. Czym innym są ich metody, ale o
    tym to już poczytaj w archiwum grupy.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 8. Data: 2005-08-23 05:59:13
    Od: ...@...c

    Dnia Tue, 23 Aug 2005 02:03:20 +0200, Stanisław napisał(a):

> [...]
    > odpowiedzieć jasno tak czy nie!.Chyba,że znów chodzi o pieniądze bo jak nie

    otrzymałeś odpowiedz na swoje pytanie wiec nie wiem co po szukasz teorii
    spiskowych

    --
    pozdrawiam,

  • 9. Data: 2005-08-23 08:00:17
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zarazliwa.Wydaje mi się,że przynajmniej część grupowiczów jest w stanie
    > odpowiedzieć jasno tak czy nie!.Chyba,że znów chodzi o pieniądze bo jak

    temat wraca jak bumerang co kilka dni
    wystarczy trochę poszperać w archiwum.
    Jeśli oczekujesz odpowiedzi "prawniczej" to się wybierz dp jakiejś
    kancelarii
    zaplać za czas pana adwokata i będziesz miał wtedy jasność i pewność.

    A jeśli urządza cię odpowiedź praktyczna to sprawa wygląda tak.
    Roszczenia z tytułu jw przedawniają się generalnie po 2 latach od terminu
    wymagalności
    ( są takie na 3 lata, ale nie wiem dokłądnie od czego to zależy).

    Kruki i tego typu firmy żeruja na niewiedzy i straszą, a nuż się ktoś
    przelęknie i zapłaci.
    Z tego żyją. Wszystko co przychodzi z takich firm oddawać bez otwierania na
    makulaturę.
    Nie odpowiadać, nie denerwować się.
    Jeśli zdecycują się oddac do sądu ( rzadko to robią, jeśli kwota jest duża)
    a sprawa jest faktycznie
    przedawniona, poinformować sąd o pzedawnieniu i dalej spać spokojnie.

    macso

  • 10. Data: 2005-08-23 08:02:33
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    macso napisał(a):

    > Jeśli oczekujesz odpowiedzi "prawniczej" to się wybierz dp jakiejś
    > kancelarii
    > zaplać za czas pana adwokata i będziesz miał wtedy _jasność i pewność_.

    jesteś pewien?

    BP, NMSP

    pozdr.

    ms

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75