  • 11. Data: 2003-03-11 15:46:43
    Temat: Re: Czy musze otworzyc policjantowi bagaznik?
    Od: "Apacz" <a...@W...pl>

    Użytkownik wrote:
    > plitkin wrote:
    > [..]
    >
    > W gacie też sobie pozwalasz zaglądać? W końcu "co Ci szkodzi" ?
    >
    > Arek

    Uwaga panie i panowie to pan Arnold "Przetwarzam" Buzdygan ewentualnie Pan
    Biuro o ile sie nie myle :-)))

  • 12. Data: 2003-03-11 15:52:19
    Od: Arnold Buzdygan <n...@g...sniezka.org>

    On Tue, 11 Mar 2003 12:09:16 +0100, Elita.pl <b...@e...pl> wrote:

    > Arek

    Tu cię jeszcze nie było, co?

    biuro.
    ________
    arnold buzdygan 323GT-R GKŚST http://klubsubaru.pl
    GKŚST pyta: Gdzie jest Pan? Czy opuścił Watykan?

  • 13. Data: 2003-03-11 16:00:24
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "T." <c...@w...pl> pisze w news:b4kb8j$n0b$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Policja ma prawo przeszukiwać auto i bagaż jeśli
    > zachodzi podejrzenie żę dana osoba może przewozić coś nielegalnego. A
    > skąd podejrzenie? Odpowiem cytatem z filmu "...a bo mnie się nie
    > podowa wasza wredna gęba..."

    A propos cytatow z filmu. W amerykanskim prawie, jest taki przepis, ze
    policjanci moga wejsc do lokalu bez nakazu, jezeli zachodzi podejrzenie o
    zagrozeniu zycia. Przed drzwiami stoi doch gliniarzy i jeden mowi "Czujesz
    gaz ?" ;)

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 14. Data: 2003-03-11 18:32:48
    Od: "carlosky" <carlosky@(spam)plusnet.pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Policjant ma prawo (ustawa o Policji) do przeszukania twego bagazu.
    > Nigdzie natomiast nie znalazłem, ze wlasnorecznie MUSZE mu otworzyc
    > torbe czy bagaznik ;-)

    jesli Cie prosi o otwarcie bagaznika to nie jest to przeszukanie, on prosi
    Ty pokazujesz bo masz taka ochote i dobra wole
    jesli odmowisz, a mozesz, to wowczas dopiero policjant moze skorzystac z
    prawa do przeszukania, ale musi potem wypelniac kwity, sporzadzac protokol
    z przeszukania itd, a komu sie chce....
    tak wiec jesli nie ma pewnosci, ze wieziesz trefny towar, a tylko tak z
    nudow na chybil trafil chce zerknoc to wtedy prosi o otwarcie...

    pozdrawiam,

    carlosky
    *****************************
    SkyDive is my favourite waste of time
    www.aeroklub-szczecinski.pl

  • 15. Data: 2003-03-11 20:22:38
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "carlosky" <carlosky@(spam)plusnet.pl> napisał:

    >jesli Cie prosi o otwarcie bagaznika to nie jest to przeszukanie,
    Tylko 'przeglądanie' ;-)
    Jesli chodzi o bagaz, to policjant 'przeglada' go.

    >prawa do przeszukania, ale musi potem wypelniac kwity, sporzadzac protokol
    Protokol sporzadza jedynie na żądanie własciciela bagazu.

    Artur Golański

  • 16. Data: 2003-03-12 00:55:05
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Tue, 11 Mar 2003 13:06:06 +0100, Artur Golanski <A...@w...net.pl> wrote:

    >Policjant ma prawo (ustawa o Policji) do przeszukania twego bagazu.

    A moglbym prosic o zacytowanie konkretnych zapisow. Bo mnie to juz wyglada na
    rewizje jesli mi ktos chce grzebac w rzeczach osobistych, a takowa wymaga zgody
    prokuratora.

    Kyniu

    P.S. Policjant nawet proszac o dowod osobisty (mimo ze ma takie prawo) musi
    podac starannie umotywowany powod dla ktorego prosi o jego okazanie - nie
    znajacych sprawy odsylam do wyroku NSA w sprawie o szykanowanie przez policje
    (obywatel sie poskarzyl do sadu ze z powodu bogatej przeszlosci policjanci
    regularnie go legitymuja tak ot sobie, bez powodu). Sygnatury sprawy nie
    pamietam wiec nie pytajcie.

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 17. Data: 2003-03-12 09:12:38
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał:

    >A moglbym prosic o zacytowanie konkretnych zapisow.
    Art. 15.5. ustawy o Policji "dokonywania kontroli osobistej, a także
    przeglądania zawartości bagaży i sprawdzania ładunku w portach i na
    dworcach oraz w środkach transportu lądowego, powietrznego i wodnego,
    w razie istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu
    zabronionego pod groźbą kary" (takze § 1.4 rozp. RM w sprawie trybu
    legitymowania, zatrzymywania osób, dokonywania kontroli osobistej
    oraz przeglądania bagaży i sprawdzania ładunku przez policjantów).

    >Bo mnie to juz wyglada na rewizje jesli mi ktos chce grzebac w rzeczach osobistych,
    Jest to przeszukanie, a nie rewizja (w tej ustawie nie używa się
    takiego okreslenia).

    >a takowa wymaga zgody prokuratora.
    Nie jest potrzebna zgoda prokuratora. Mozesz jedynie do niego zlożyć
    zazalenie na te i podobne czynnosci Policji.

    Artur Golański

  • 18. Data: 2003-03-12 09:13:44
    Od: "T." <c...@w...pl>

    Użytkownik huski <h...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@2...180.128.20...
> [...]
    > zagrozeniu zycia. Przed drzwiami stoi doch gliniarzy i jeden mowi "Czujesz
    Dokładnie :)))))))

    T.

  • 19. Data: 2003-03-12 12:58:00
    Od: Jozef Zbrodel <j...@p...onet.pl>

    Apacz wrote:

    > Uwaga panie i panowie to pan Arnold "Przetwarzam" Buzdygan ewentualnie Pan
    > Biuro o ile sie nie myle :-)))

    Kurrrna olek, to faktycznie ten cyc. Czy dobrze rozumiem, że w takim
    razie naszą listę zaszczycił już komplet największych agregatów
    polskiego usenetu? Kogos jeszcze brakuje?

    --
    Pzdr
    J. [WaWa]

    Mazda 626 2.2i '93; automatic; LPG; kombi; srebrnoszary metalic
    Madzia (nieprzerwanie) rulez ;-)
    Mazdotariusze wszystkich krajów łączcie się!

  • 20. Data: 2003-03-12 13:16:50
    Od: LechuP <L...@w...pl>

    Jozef Zbrodel <j...@p...onet.pl> said in

    > Kurrrna olek, to faktycznie ten cyc. Czy dobrze rozumiem, że w takim
    > razie naszą listę zaszczycił już komplet największych agregatów
    > polskiego usenetu? Kogos jeszcze brakuje?

    to oswieccie mnie, bo przyznam sie ze chyba nie mialem zadnej przyjemnosci
    z powyzszym :-)