  • 51. Data: 2003-05-19 08:47:11
    Temat: Re: Czy musze otworzyc policjantowi bagaznik?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Kefir" <j...@p...onet.pl> napisał:

    >bagaż popełnia czyn zabroniony :-))))

    >Nie chodzi o bagaz tylko o osabe wiozaca ten bagaz
    Zgodzisz się ze mną:
    1. Nie każdy, kto czyta tekst prawniczy musi umieć go rozumieć i
    prawidłowo interpretować.
    2. Piszemy o bagażu nie o osobie, która coś popełnia !
    3. Bagaż można przeglądać TAKŻE pod nieobecność właściciela, więc nie
    mieszaj czynów popełnionych przez właściciela, bo nie mają tu żadnego
    znaczenia.
    4. Jesli porównasz § 15 (gdzie warunkiem kontroli osobistej jest
    popełnienie..) z § 17 (w/s przeglądanie bagażu), to stwierdzisz, że
    prawdą jest to, co wcześniej pisałem (powodem wystarczającym do
    przeglądania jest środek transportu itp, a nie popełnienie czynu !)
    5. A jeśli po przeczytaniu tekstu wychodzi niedorzeczność typu np.
    'bagaż musi popełnic czyn zabroniony', to wróc do pkt-u 1.

    >Przypadek jest uzasadniony, a popelniono czyn zabroniony
    >kara wiec kontroluje sie pojazdy w zwiazku z popelnieniem
    >czynu zabronionego ale nie przez kierowce czy jego bagaz
    Dla twej wiedzy: kontrolę ruchu drogowego, a w tym sprawdzanie ładunku
    pojazdu dokonuje się np. w oparciu o ustawę PoRD i zapewniam cię, że
    żadne czyny zabronione nie są wymagane do przeprowadenia takiej
    kontroli.

    >twoerdziles ze interesuje Cie PRAWO a nie widzimisie.
    Racja ! I tak jest w dalszym ciągu.
    Dlatego poprawiam, to co napisałeś w/s kontroli bagażu.
    Nie należy wprowadzać w błąd innych czytających, że policjant może
    otworzyć ich bagażnik, pod warunkiem, że popełnili oni jakiś czyn
    zabroniony. Na podstawie art. 129.1.4 PoRD sprawdza się ładunek, a na
    podst. z § 17 (wsp. rozp.) bagażnik, a uzasadnień do tego BRAK :-)

    >Jesli zaczniemy sie czepiac literowek wowczas zakonczymy
    >rozmowe jak nasi politycy.....
    Jesli nie zauważyłeś, to podpowiem, iż nie tylko nie czepiałem się
    literówek (tylko istotnych faktów), ale nawet pomijałem twoje błędy
    ortograficzne - to tak na marginesie ;-P

    >Bagaz jest Twoj, a Tobie jako osobie ktorej kontroluje sie
    >bagaz naleza sie pewne prawa.
    Racją, nie twierdziłem inaczej ! Moje prawo, to: można 'przejrzeć'
    (pozwól, że będe się upierał, przy takiej nazwie czynu prawnego).

    I tym miłym akcentem zakończę swoje wywody, bo napisałem raczej
    wszystko na ten temat. EOD

    Artur Golański