    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy musze otworzyc policjantowi bagaznik?
    Date: Wed, 12 Mar 2003 10:12:38 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@pb17.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał:

    >A moglbym prosic o zacytowanie konkretnych zapisow.
    Art. 15.5. ustawy o Policji "dokonywania kontroli osobistej, a także
    przeglądania zawartości bagaży i sprawdzania ładunku w portach i na
    dworcach oraz w środkach transportu lądowego, powietrznego i wodnego,
    w razie istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu
    zabronionego pod groźbą kary" (takze § 1.4 rozp. RM w sprawie trybu
    legitymowania, zatrzymywania osób, dokonywania kontroli osobistej
    oraz przeglądania bagaży i sprawdzania ładunku przez policjantów).

    >Bo mnie to juz wyglada na rewizje jesli mi ktos chce grzebac w rzeczach osobistych,
    Jest to przeszukanie, a nie rewizja (w tej ustawie nie używa się
    takiego okreslenia).

    >a takowa wymaga zgody prokuratora.
    Nie jest potrzebna zgoda prokuratora. Mozesz jedynie do niego zlożyć
    zazalenie na te i podobne czynnosci Policji.

    Artur Golański