  • 1. Data: 2005-07-27 12:23:53
    Temat: Czy mogę sprzedać mieszkanie swojej żonie
    Od: "Trebor" <r...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam taki problem - ponieważ mamy do zrealizowania książeczkę mieszkaniową
    nasunął nam się taki pomysł aby sprzedać żonie mieszkanie (przed ślubem byłem
    jego właścicielem) i wtedy zagarnąć wkład z książeczki mieszkaniowej + premię
    gwarancyjną.
    Czy wiecie może czy jest taka możliwość sprzedaży mieszkania żonie ? (nie
    podpisywaliśmy przed ślubem intercyzy).

    Pozdrawiam,
    Trebor W.

  • 2. Data: 2005-07-27 15:35:00
    Temat: Re: Czy mogę sprzedać mieszkanie swojej żonie
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Czy wiecie może czy jest taka możliwość sprzedaży mieszkania żonie ? (nie
    > podpisywaliśmy przed ślubem intercyzy).

    Teoretycznie rzecz biorąc nie ma przeszkód ale nie wiem czy zadowoli Cię efekt tej
    czynności bo - przynajmniej biorąc problem na pierwszy rzut oka - w konsekwencji
    i tak pozostaniesz współwłaścicielem tego mieszkania (żona kupuje coś co dotąd
    nie było jej a wyłącznie Twoje i w efekcie wchodzi to do Waszej wspólności
    majątkowej małżeńskiej bo to, co każdy z małżonków nabywa w czasie trwania
    małżeństwa - przy braku intercyzy - co do zasady wchodzi do majątku wspólnego
    małzonków)

    Ciekawiej by było gdybyś żonie mieszkanie darował zaznaczając, że darujesz to do
    jej majątku odrębnego.

    Nie wiem, czy to dawałoby Ci prawo do premii itd. bo na tym się kompletnie nie
    znam.

    W sumie jednak - pisze na gorąco i ciekaw jestem także poglądów innych.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2005-07-27 22:12:24
    Od: "Włodzimierz Matuszewski" <a...@o...pl>

> [...]
    > byłem
    > jego właścicielem) i wtedy zagarnąć wkład z książeczki mieszkaniowej +

    Radzę w pierwszej kolejności podejść do banku i poprosić o wyliczenie
    wysokosci premii gwarancyjnej. Kupując mieszkanie, ponosisz koszty
    notarialne i inne. Pytanie, czy w Twoim przypadku się to opłaca.

    > Czy wiecie może czy jest taka możliwość sprzedaży mieszkania żonie ? (nie
    > podpisywaliśmy przed ślubem intercyzy).

    Teoretycznie nie widzę przeszkód. Idziesz do notariusza, sprzedajesz swój
    majątek odrębny żonie, a ona oswiadcza, ze pozostaje w związku małżeńskim i
    kupuje mieszkanie z majątku wspólnego i na rzecz majątku wspólnego.