    From: Dredd<...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mogę sprzedać mieszkanie swojej żonie
    Date: Wed, 27 Jul 2005 15:35:00 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    > Czy wiecie może czy jest taka możliwość sprzedaży mieszkania żonie ? (nie
    > podpisywaliśmy przed ślubem intercyzy).

    Teoretycznie rzecz biorąc nie ma przeszkód ale nie wiem czy zadowoli Cię efekt tej
    czynności bo - przynajmniej biorąc problem na pierwszy rzut oka - w konsekwencji
    i tak pozostaniesz współwłaścicielem tego mieszkania (żona kupuje coś co dotąd
    nie było jej a wyłącznie Twoje i w efekcie wchodzi to do Waszej wspólności
    majątkowej małżeńskiej bo to, co każdy z małżonków nabywa w czasie trwania
    małżeństwa - przy braku intercyzy - co do zasady wchodzi do majątku wspólnego
    małzonków)

    Ciekawiej by było gdybyś żonie mieszkanie darował zaznaczając, że darujesz to do
    jej majątku odrębnego.

    Nie wiem, czy to dawałoby Ci prawo do premii itd. bo na tym się kompletnie nie
    znam.

    W sumie jednak - pisze na gorąco i ciekaw jestem także poglądów innych.

    -> http://usenet.pomocprawna.info