  • 1. Data: 2005-07-27 11:18:54
    Temat: nokia i 3 juz taka sama awaria
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Witam,

    kupiłem 10mcy temu nokie w erze
    po około miesiącu miała pierwszy pad - przestały działać klawisze
    napriwili szybko i było ok
    po 2 miesiacach od naprawy znowu to samo
    naprawili i było ok do wczoraj
    znowu to samo

    i moje pytanie, w jaki sposob zarządać nowego telefonu, bo ten ma jakąś
    wadę - 3cia ta sama usterka, co mogę zrobić i jak (na jakiej podstawie)
    zarządać wymiany telefonu. Bo obawiam się, że tak będzie ciagle a
    gwarancja za kilka miesięcy kończy się :(

    --
    pozdros
    icek

  • 2. Data: 2005-07-27 11:55:01
    Temat: Re: nokia i 3 juz taka sama awaria
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    icek napisal(a):

> [...]
    > zarządać wymiany telefonu. Bo obawiam się, że tak będzie ciagle a
    > gwarancja za kilka miesięcy kończy się :(

    O ile mi wiadomo gwarancja zostaje naliczana od nowa po każdej naprawie
    gwarancyjnej. Ale nic sobie nie dam uciąć...

    pzdr. DJ

  • 3. Data: 2005-07-27 12:01:48
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

    > O ile mi wiadomo gwarancja zostaje naliczana od nowa po każdej naprawie
    > gwarancyjnej. Ale nic sobie nie dam uciąć...

    Gwarancja jak i jej warunki sa zupelnie dobrowolne -gwarancja moze byc 10
    lat, 1 rok lub wcale.
    Co do warunkow to szczegoly sa na karcie gwarancyjnej -zwykle z okresu
    gwarancji odliczane sa dni w ktorych sprzet byl w serwisie a nie spotkalem
    sie jeszcze by po naprawie okres gwarancji byl naliczany od nowa -co innego
    po wymianie sprzetu na nowy ale to tez nie zawsze.

    pozdr.

  • 4. Data: 2005-07-27 12:04:10
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik "icek" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > zarządać wymiany telefonu. Bo obawiam się, że tak będzie ciagle a
    > gwarancja za kilka miesięcy kończy się :(

    Przeczytaj gwarancje - nie pamietam czy trzecia czy dopiero czwarta naprawa
    kwalifikuje aparat do wymiany na nowy.

    the.one

  • 5. Data: 2005-07-27 12:09:43
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    Koola napisal(a):

> [...]
    > sie jeszcze by po naprawie okres gwarancji byl naliczany od nowa -co innego
    > po wymianie sprzetu na nowy ale to tez nie zawsze.

    Dobrze ze nic sobie nie dałem... Faktycznie, babol jak nic.

  • 6. Data: 2005-07-27 12:10:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <rjr8f9f74oqw$.dlg@boncki.wolin.pl>, Daniel Jakubowski wrote:

    > O ile mi wiadomo gwarancja zostaje naliczana od nowa po każdej naprawie
    > gwarancyjnej. Ale nic sobie nie dam uciąć...

    I lepiej rób tak dalej, bo co i jak jest naliczane określa sam dokument
    gwarancyjny a te bywają różne. No chyba, że kolega nie jest konsumentem,
    ale to też troszkę inaczej.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2005-07-27 16:40:13
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > zarządać wymiany telefonu. Bo obawiam się, że tak będzie ciagle a
    > gwarancja za kilka miesięcy kończy się :(

    Oprócz gwarancji producenta jest możliwość dochodzenia praw od sklepu. Jeśli
    wada wystąpi w ciągu 6 miesięcy od zakupu zakłada się, że występowała w
    chwili wydania towaru. Możesz żądać od sklepu naprawy, wymiany, a przy
    dużych niedogodnościach zwrotu pieniędzy. Przepis mówi, że po 6 miesiącach
    to klient musi udowodnić, że wada występowała w chwili wydania towaru. Moim
    zdaniem, jeśli tę wadę zgłosiłeś miesiąc po zakupie i nie została usunięta
    można próbować założyć, że występowała przy wydaniu towaru.
    To tyle teoria. W praktyce zrobiłem ten sam błąd. Zamiast od razu domagać
    się wymiany lub zwrotu pieniędzy za niesprawny komputer w Media Markt
    pozwoliłem na naprawy. Gdy już po 6 miesiącach zażądałem zwrotu pieniędzy,
    sklep twierdzi, że nie ma dowodów, że wada występowała w trakcie wydania
    towaru. Po poradzie Federacji Konsumentów jestem w trakcie pisania pozwu do
    Sąd Polubownego.

  • 8. Data: 2005-07-27 21:30:43
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

> [...]
    > zarządać wymiany telefonu. Bo obawiam się, że tak będzie ciagle a
    > gwarancja za kilka miesięcy kończy się :(

    Ja skorzystałam z niezgodności towaru z umową i przy pierwszej usterce
    wymieniłam Nikię 6230 na 6670 (z niewielką dopłatą. W Erze.
    Po pojawieniu się usterki od razu zglosiłam, że nie interesuje mnie naprawa
    gwarancyjna, ale wymiana. Wysłali telefon do serwisu w celu uzyskania
    eskpertyzy. Serwsi bezczelnie zmienił firmware, naprawił telefon i wydal
    ekspertyzę, że usterki nie zaobserwowano. To było irytujące. Telefon nadal
    jednak miał drobne wady. Tym razem nie odpuściłam i wymienili na inny.
    Yawn