  • 1. Data: 2005-07-27 12:26:23
    Temat: Renta socjalna - absurd w ZUS
    Od: "Tadek" <t...@o...pl>

    Witam!

    Właśnie wróciłem z ZUS i jestem załamany ich rozumowaniem. Od początku.
    Mam rentę socjalną wypłacaną przez ZUS (II stopień niepełnosprawności). Renta to
    427zł, nie jest to duzó więc próbowałem dorobić. Wpadłem na pomysł i założyłem
    DG jako osoba fizyczna. Składki na ZUS płace takie jak każdy pomniejszone o
    100zł. W zapisie o rencie jest że "moj przychód" nie może osiągnąc więcej niż
    740zł za miesiąc, bo jak osiagnie to zabierają rente. Teraz patrzmy na tę
    logikę. Składki ZUS muszę odprowadzić 640zł czyli moja firma dochodu musi
    przynosić mniej niż 100zł, zakładając że są to usługi. Np. kupię samochód za
    800zł i sprzedam za 900zł i w tym momencie trace rente, bo przychód jest
    większy niż 740zł. Jestem zbyt ubogi żeby spytać jakiegoś prawnika o to, czy
    jest szansa na utrzymanie tej renty wiec pytam tu. Dla mnei jest to paranoja, ze
    nie powiem ze dyskryminacja osob niepelnosprawnych. Jak mamy zyc za 400zł?
    Chcemy sami bez laski dorobic drugie tyle to panstwo bierze nas za burzuazje i
    zabiera rente. Dzieki za jakiekolwiek opinie.

    Tadek

  • 2. Data: 2005-07-27 15:00:39
    Temat: Re: Renta socjalna - absurd w ZUS
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    27 Jul 2005 14:26:23 +0200, Tadek
    <news:5f1c.0000060d.42e77d6f@newsgate.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Chcemy sami bez laski dorobic drugie tyle to panstwo bierze nas za burzuazje i
    > zabiera rente. Dzieki za jakiekolwiek opinie.

    Skoro możesz pracować, to nie powinieneś mieć tej renty! Jesteś zdrowy.
    Zrezygnuj z renty i pracuj.

    --
    Kaja

  • 3. Data: 2005-07-27 15:01:53
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

> [...]

    > Właśnie wróciłem z ZUS i jestem załamany ich rozumowaniem. Od początku.
    > Mam rentę socjalną wypłacaną przez ZUS (II stopień niepełnosprawności).

    Co to jest renta socjalna i czym się różni od niesocjalnej?

    --
    Kaja

  • 4. Data: 2005-07-27 15:24:51
    Od: "Iza" <a...@p...fm>

    > Skoro możesz pracować, to nie powinieneś mieć tej renty!
    /\/\/\/\/\/\/\/\
    Człowiek nie powiedział że pracuje tylko że założył działalność gospodarczą.

    > Jesteś zdrowy.
    /\/\/\/\/\/\
    Orzecznik się mylił ??

    > Zrezygnuj z renty i pracuj.
    \/\/\/\/\/\/
    Rezygnując z pracy obciąża państwo (Nas wszystkich, Ciebie Kaju także) w
    kwocie 427 zł miesięcznie. Pracując i odprowadzając ZUS dopłaca do państwa
    213 zł miesięcznie. Oczywiście w wielkim uproszczeniu !!

    Zapytam, w czym masz problem ?? W tym że człowiek niepełnosprawny w
    stopniu umiarkowanym ma więcej inicjatymy do zarabiania pieniędzy niż Ty ??

  • 5. Data: 2005-07-27 19:32:52
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 27 Jul 2005 17:24:51 +0200, Iza
    <news:dc8901$lkk$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Człowiek nie powiedział że pracuje tylko że założył działalność gospodarczą.

    Skoro założyl to pracuje i jest zdolny do pracy. Wyzdrowiał!

    > Rezygnując z pracy obciąża państwo (Nas wszystkich, Ciebie Kaju także) w
    > kwocie 427 zł miesięcznie. Pracując i odprowadzając ZUS dopłaca do państwa
    > 213 zł miesięcznie. Oczywiście w wielkim uproszczeniu !!

    Ok, ale ile bierze z ZUS-u - renty?

    > Zapytam, w czym masz problem ?? W tym że człowiek niepełnosprawny w
    > stopniu umiarkowanym ma więcej inicjatymy do zarabiania pieniędzy niż Ty ??

    OK. Jestem za pracą oczywiście. Tylko niech idzie do ZUS-u i powie, że już
    pracuje, że nie będzie tej renty brał. Z pracy będzie miał więcej pieniedzy
    i nie będzie musiał się martwić, że jak ma rentę to mu nie wolno więcej
    zarobić.

    --
    Kaja

  • 6. Data: 2005-07-27 19:34:40
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 27 Jul 2005 17:24:51 +0200, Iza
    <news:dc8901$lkk$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Orzecznik się mylił ??

    Widocznie się pomylił skoro człowiek zdolny do pracy.

    --
    Kaja

  • 7. Data: 2005-07-28 05:18:05
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Wed, 27 Jul 2005 21:32:52 +0200, Kaja napisał(a):

    > Skoro założyl to pracuje i jest zdolny do pracy. Wyzdrowiał!

    Renta jest nie tylko dla tych, którzy w ogóle nie mogą pracować (a takich
    właściwie już nie ma). Renta ma również być rekompensatą za różnicę
    pomiędzy zarobkami w przypadku, gdyby dana osoba była w pełni sprawna, a
    tymi jaki uzyskuje teraz. I tak właśnie jest w opisywanym przypadku.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 8. Data: 2005-07-28 05:58:56
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Kaja napisał(a):

    > Widocznie się pomylił skoro człowiek zdolny do pracy.

    Jednej znajomej powiedzieli w ZUS-ie, że jest taki gość, co nie ma rąk i
    nóg, ale zarabia śpiewaniem, więc ona tym bardzie jest zdolna do pracy ;)

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 9. Data: 2005-07-28 09:05:41
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 28 Jul 2005 07:18:05 +0200, Waldemar "Jakec" Bulkowski
    <news:p5ztuywrqpv.1h62435io6qxk.dlg@40tude.net> napisał(a):

> [...]
    > pomiędzy zarobkami w przypadku, gdyby dana osoba była w pełni sprawna, a
    > tymi jaki uzyskuje teraz. I tak właśnie jest w opisywanym przypadku.

    A jak to jest z rentami z ZUS-u o czasowej niezdolności do pracy (bez
    orzeczenia o grupie oczywiście). Jak ktoś zacznie dorabiać do tej renty, to
    przeciez ZUS może rentę zabrać, albo już nie przedłużyć.

    Jaka jest różnica między rentą socjalną, a niesocjalną ( taką z ZUS-u) ?

    --
    Kaja

  • 10. Data: 2005-07-28 10:13:04
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

    > Jaka jest różnica między rentą socjalną, a niesocjalną ( taką z ZUS-u) ?

    Taka, ze renta socjalna jest dla osob, ktore nie moga (z roznych przyczyn, w
    ktore nie ma tutaj co wchodzic) uzyskac swiadczen przyslugujacych z
    ubezpieczenia spolecznego.
    "Art. 4. 1. (ustawa o rencie socjalnej) Renta socjalna przysługuje osobie
    pełnoletniej całkowicie niezdolnej do pracy z powodu naruszenia sprawności
    organizmu, które powstało:
    1) przed ukończeniem 18. roku życia;
    2) w trakcie nauki w szkole lub w szkole wyższej - przed
    ukończeniem 25. roku życia;
    3) w trakcie studiów doktoranckich lub aspirantury naukowej."
    Na gruncie starych przepisow (kiedy renty socjalne byly pryzznawane przez OPS-
    y) za osobe calkowicie niezdolna do pracy uznawano takze osobe
    niepelnosprawna w stopniu umiarkowanym, teraz jakos nie widze tej analogii -
    ergo, jak ktos podejmuje prace - dzialalnosc gospodarcza, to renty nie
    powinien otrzymywac - co zreszta zdaje sie wynikac wprost z art. 8 ustawy.

    pozdrawiam
    wkamil