  • 1. Data: 2005-04-02 17:47:29
    Temat: Czy mam prawo tak nazwać prokuratora?
    Od: "Gobo Z." <Z...@o...pl>

    Prokurator oskarżył mnie o pewien czyn karalny , oczywiście byłem
    niewinny a dowody przeciwko mnie były absurdalne.
    Po rozmowie z prokuratorem ten częściowo przyznał mi rację ale powiedział
    cytuje "Ktoś i tak musi za to odpowiedzieć a ja nie widzę lepszego
    kandydata niż pan" i oczywiście sprawa przed sadem i tak się odbyła.
    Podczas odbywających się rozpraw prokurator wielokrotnie nazywał mnie
    bandytą. Sąd oczywiście mnie 2x-razy uniewinnił , dlatego na koniec
    poszedłem do prokuratora z żądaniem aby ten przeprosił mnie za nazwanie mnie
    bandytą.

    Prokurator stwierdził że ramach swojego zawodu miał prawo mnie tak
    nazywać(i jeszcze wieloma innymi niezbyt pochlebnymi określeniami) i nie
    zamierza przepraszać , zdenerwowałem się i wykrzyczałem przy obecnych jego
    pracownikach ,że skoro on miał prawo nazwać mnie bandyta to ja go nazywam
    KAWAŁEM SKURWYSYNA I NIEDOUCZONYM BUCEM po czym wyszedłem z biura.

    Dzisiaj od tego buca dowiedziałem się że wytacza mi proces o
    zniesławienie(czy coś w tym stylu) , czy ma do tego prawo biorą pod uwagę
    okoliczności i krzywdę jaką od niego doznałem?

    Gobo

  • 2. Data: 2005-04-02 17:55:40
    Temat: Re: Czy mam prawo tak nazwać prokuratora?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gobo Z. napisał(a):

> [...]
    > jego pracownikach ,że skoro on miał prawo nazwać mnie bandyta to ja go
    > nazywam KAWAŁEM SKURWYSYNA I NIEDOUCZONYM BUCEM po czym wyszedłem z biura.

    To teraz chyba cię sąd skaże.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-04-02 18:31:24
    Od: "Gobo Z." <Z...@o...pl>

    > To teraz chyba cię sąd skaże.

    Nawet jeżeli powiedziałem mu tylko prawdę w oczy?? bo jak inaczej nazwać
    takiego człowieka ?
    Poza tym w oczach i po uśmiechach pracowników widziałem że zgadzają się ze
    mną.
    Mi by wystarczyło zwykłe przepraszam a jego nawet na to nie było stać.

    Wychodzi na to że ja jestem pokrzywdzony , i jeszcze sąd ma mnie za to
    skażać ?

    Całe życie byłem uczciwym obywatelem , nigdy nikomu krzywdy nie zrobiłem.
    Dotąd sądziłem ,że jeżeli człowiek jest uczciwy to żadne sądy a tym bardziej
    skażanie mu nie grożi , widać myliłem się.
    Jeżeli rzeczywiście sąd mnie skaże to znaczy ze w tym kraju nie ma
    sprawiedliwości :(

    Gobo

  • 4. Data: 2005-04-02 18:37:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gobo Z. wrote:

    > Wychodzi na to że ja jestem pokrzywdzony , i jeszcze sąd ma mnie za to
    > skażać ?
    trzeba było trzymać język za zębami.

  • 5. Data: 2005-04-02 19:07:16
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Gobo Z." <Z...@o...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Co Ci moge powiedziec. Glupio zrobiles. W przeciwienstwie do Ciebie
    prokurator ma immunitet i za zniewazenie strony/ swiadka/ bieglego odpowiada
    tylko dyscyplinarnie!

  • 6. Data: 2005-04-02 19:40:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gobo Z. napisał(a):

> [...]
    > bardziej skażanie mu nie grożi , widać myliłem się.
    > Jeżeli rzeczywiście sąd mnie skaże to znaczy ze w tym kraju nie ma

    Byłoby OK, gdyby był spełnione przesłanki art. 222 paragraf 2 kk - ale z
    uwagi na brak związku czasowego kiepsko to widzę.
    Po prostu nie wolno znieważać ludzi, kiedy są obowiązujące i
    satysfakcjonujące procedury obrony swojego interesu.
    Według mnie całkiem sprawiedliwie będzie cię skazać.

  • 7. Data: 2005-04-02 21:08:28
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Gobo Z. napisał:

    > Dzisiaj od tego buca dowiedziałem się że wytacza mi proces o
    > zniesławienie(czy coś w tym stylu) , czy ma do tego prawo biorą pod
    > uwagę okoliczności i krzywdę jaką od niego doznałem?

    [ciach]

    Tak mogl prokurator tak Cie nazywac.

    PS. Mogles go nazwac zerem (vide slynne "Pan jest zerem panie posle..."
    i pozniejsze ustosunkowanie sie do tego prokuratury). Teraz to przepadles.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2005-04-03 03:02:09
    Od: saint <h...@n...com>

    Johnson wrote:

    > To teraz chyba cię sąd skaże.

    Za co? Pomowieniem jest stwierdzenie negatywne sprzeczne ze stanem
    faktycznym. Okreslenie buc jest bardzo literackie i z zasady ocenne.
    Stwierdzic czy pan prokurator bucem jest, albo nim nie jest, nie da sie
    w zadne sposob. Zatem pomowienie nie wystepuje.

    Podobnie z literackim okresleniem sk...

    A na dodatek, to pan prokurator jest osoba publiczna nie podlegajaca
    ochronie.

    Jedynym rozwiazaniem, jest naglosnienie dzialalnosci dzielnego
    prokuratora w sieci.

  • 9. Data: 2005-04-03 12:41:07
    Od: "Bungo" <b...@U...pl>

> [...]
    > zniesławienie(czy coś w tym stylu) , czy ma do tego prawo biorą pod
    > uwagę okoliczności i krzywdę jaką od niego doznałem?

    Jesli w protokolach rozpraw zanotowano okreslenie >bandyta< pod Twoim
    adresem i jesli wypowiedzial je prokurator, masz prawo wystapic o
    wszczecie postepowania dyscyplinarnego wobec prokuratora za razace
    naduzycie wolnosci slowa.
    W Polsce - niestety - prokurator jest swieta krowa i za taki czyn
    odpowiada dyscyplinarnie, a nie przed
    sadem. Na szczescie, od niedawna postepowanie dyscyplinarne nie jest
    tajne...

    Sprawe ktora wytoczyl Ci prokurator przed sadem mozesz przegrac, ale
    niekoniecznie.
    Powolaj sie na to, iz uzyles tych slow w reakcji na jego naruszenie Twoich
    dobr osobistych
    wnioskuj o przeprowadzenie dowodu z akt postepowania dyscyplinarnego p-ko
    prokuratorowi.

    Istnieje w Polsce niechlubna "solidarnosc korporacyjna" ale pewne szanse
    na uniewinnienie,
    albo na niewielka kare - jednak masz.

    Bungo

  • 10. Data: 2005-04-03 12:45:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    saint napisał(a):

    > A na dodatek, to pan prokurator jest osoba publiczna nie podlegajaca
    > ochronie.

    A od kiedy to osoby publiczne nie podlegają ochronie? Popatrz na art.
    226 kk- on według ciebie nie istnieje?