  • 1. Data: 2005-04-02 18:16:33
    Temat: akty prawne o łaczności bezprzewodowej
    Od: SiEl <c...@w...pl>

    Sa mi potrzebne rozporzadzenia i akty prawne dotyczace łaczności
    bezprzewodowej wykorzystywanej w firmach ochroniarskich.
    Jesli ktos miałby linki internetowe byłbym bardzo wdzieczny.
    Szukałem ale nic konkretnego nie udało mi sie znalezc.

    Z góry dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2005-04-02 18:27:25
    Temat: Re: akty prawne o łaczności bezprzewodowej
    Od: "Artur Starz" <a...@m...argos1.com.pl.falszywy.adres>

    Witam..
> [...]
    > Jesli ktos miałby linki internetowe byłbym bardzo wdzieczny.
    > Szukałem ale nic konkretnego nie udało mi sie znalezc.

    Łączność w firmach podlega tym samym ustawom co każda łącznośc radiowa -
    nadrzędną ustawą jest
    Prawo Telekomunikacyjne - tekst możesz znaleźć bez problemu.
    Nie ma nic innego - firmy wykorzystują częstotliwości przyznanie przez URTIP
    zgodnie z "Krajową tabelą przeznaczeń częstotliwości", która powinna być na
    stronie URTIPu. Nie zależnie od tego czy częstotliwości wykorzystywane są w
    monitoringu czy też w łączności między pracownikami. Niektóre firmy - te
    "oszczędniejsze" lub którym nie zależy na poufności - wykorzystują
    ogólnodostępne pasma tzw. PMR 446MHz, na które nie trzeba pozwolenia ani
    rejestracji - jednak zasięgi są kilkaset metrów -
    te używane są często np. w centrach handlowych itp.
    Generalnie firma jeśli chce działać profesjonalnie występuje do URTIPu o
    przyznanie częstotliwości (we wniosku podaje przeznaczenie i
    pożadany zakres) i dostaje decyzję - opłaca jednorazowo 1900 zł (za decyzję
    / kanał) i potem rocznie też 1900 zł / kanał.
    Znam to z autopsji bo zjmuję się tym w pracy.

    Pozdrawiam
    Artur Starz