    From: "Bungo" <b...@U...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mam prawo tak nazwać prokuratora?
    Date: Sun, 3 Apr 2005 14:41:07 +0200

    Użytkownik "Gobo Z." <Z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d2mloq$hfn$1@korweta.task.gda.pl...
    > Podczas odbywających się rozpraw prokurator wielokrotnie nazywał mnie
    > bandytą. Sąd oczywiście mnie 2x-razy uniewinnił , dlatego na koniec
    > poszedłem do prokuratora z żądaniem aby ten przeprosił mnie za nazwanie
    > mnie bandytą.
    >
    > Prokurator stwierdził że ramach swojego zawodu miał prawo mnie tak
    > nazywać(i jeszcze wieloma innymi niezbyt pochlebnymi określeniami) i nie
    > zamierza przepraszać , zdenerwowałem się i wykrzyczałem przy obecnych
    > jego pracownikach ,że skoro on miał prawo nazwać mnie bandyta to ja go
> [...]

    Jesli w protokolach rozpraw zanotowano okreslenie >bandyta< pod Twoim
    adresem i jesli wypowiedzial je prokurator, masz prawo wystapic o
    wszczecie postepowania dyscyplinarnego wobec prokuratora za razace
    naduzycie wolnosci slowa.
    W Polsce - niestety - prokurator jest swieta krowa i za taki czyn
    odpowiada dyscyplinarnie, a nie przed
    sadem. Na szczescie, od niedawna postepowanie dyscyplinarne nie jest
    tajne...

    Sprawe ktora wytoczyl Ci prokurator przed sadem mozesz przegrac, ale
    niekoniecznie.
    Powolaj sie na to, iz uzyles tych slow w reakcji na jego naruszenie Twoich
    dobr osobistych
    wnioskuj o przeprowadzenie dowodu z akt postepowania dyscyplinarnego p-ko
    prokuratorowi.

    Istnieje w Polsce niechlubna "solidarnosc korporacyjna" ale pewne szanse
    na uniewinnienie,
    albo na niewielka kare - jednak masz.

    Bungo