    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    <uj4p62$56b$1$Robert_W@news.chmurka.net> <hdm5N.3927$WH47.427@fx08.ams1>
    <uj4run$4jr$2$Robert_W@news.chmurka.net>
    <xfA5N.40374$bGkf.23044@fx12.ams1> <uj6te1$10o$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <uj7jig$mbu$1$RTomasik@news.chmurka.net> <uj816d$2ro13$1@dont-email.me>
    <1...@4...net> <ujfu1c$c3k8$1@dont-email.me>
    <9v4lo8o9eqs$.zs436vaulk0x$.dlg@40tude.net>
    <ujg4vn$rkb$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <157y0wcvm4uk7$.15ej9pa0lqgac$.dlg@40tude.net>
    <luS6N.6381$DE96.606@fx03.ams1> <ujgu3u$be1$6$RTomasik@news.chmurka.net>
    Date: Tue, 21 Nov 2023 01:15:15 GMT

    On 2023-11-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Problem w tym, że to takie nieokreślone. Jadąc 30 km/h możesz najechać

    Nigdy nie jest na 100% określone a jednak zwykle nie mamy problemu ze
    wskazaniem, jakie zachowania narażają innych (ponad miarę) na
    iebezpieczestwo. Dałem gdzieindziej przykład ze strzelaniem, Szrek dał
    ze słoikami. Mozna ich mnożyć na pęczki. Mój przykład jest odjechany bo
    tak zwykle nikt nie robi, ale wyrzucenie czegoś przez okno zdarza się
    nagminnie, tylko nikt od tego zwykle nie ginie, ale jak zginie, bo traf
    chciał, że ktos przechodził, to wtedy się okaże, że jest jednak problem.
    Czy to oznacza, że wyrzucanie rzeczy przez okno bez upenienia się, że
    jest to bezpiecznie jest czynnoscią dowzoloną?

    > 300 km/h, to dużo, ale co do zasady są miejsca (Niemcy), gdzie tyle
    > jeździć wolno, więc teoretycznie ktoś gdzieś uważa, ze da się. Te

    Mozna wyrzucać kowadła przez okno jeśli się wie, że nikt pod spodem nie
    przechodzi. Czy mieszkając samemu na prywatnej posesji jednak dostepnej
    dla innych z zewnątrz (niezakluczona furtka) możemy wyrzucić to kowadło
    bezwarunkowo? A poduszkę?

    Zresztą wydaje mi się, że nawet jakby ta posesja nie była dostępna, to
    nadal wyrzucanie w ciemno czegoś ciężkiego jest problemem, a jest nim
    dlatego, że skutki mogą być bardzo poważne a okoliczności nie da się do
    końca przewidzieć i kontrolować. Może np. przez płot wejść dziecko
    sąsiada.

    Podobnie jest własnie z tym popierdalaniem. Konsekwencje pomyłki mogą
    być badzo powazne, co wynika własnie z dużej prędkosci. Prędkość jest tu
    czynnikiem ryzyka. Popierdalający nie ma zaś praktycznie żadnej kontroli
    nad warunkami na drodze.

    --
    Marcin