  • 1. Data: 2003-11-26 17:45:16
    Temat: Czy instalacja ogrzewania gazowego to roboty budowlane?
    Od: Julian <j...@p...onet.pl>

    Oswieccie mnie, bo w ustawie o prawie budowlanym nie moge sie
    doczytac, ze zamontowanie kilku grzejnikow oraz zamiana junkersa na
    kociol to roboty budowlane. Owszem mowi sie o montazu czegos tam, ale
    brak specyfikacji. W ten sposob montaz karniszy tez mozna by zaliczyc
    do robot budowlanych.

    Czy wymagany jest kierownik budowy (?!) i ile to kosztuje.

    Czy dla inwalidow, dla ktorych zastapienie ogrzewania tradycyjnymi
    piecami weglowymi na gazowe jest usunieciem istotnej bariery
    architektonicznej (wiadomo, czym jest wnoszenie wegla z piwnicy na
    pietro dla osoby niesprawnej ruchowo), jest jakas uproszczona
    procedura?

    Pan prezydent naszego ukochanego miasta Legnica we wrzesniu przekazal
    tutejszemu Miejskiemu Osrodkowi Pomocy Spolecznej jakies srodki na ten
    cel, ktore musza byc wykorzystane do konca biezacego roku. Pewnie nie
    zna sily biurokracji, ktorej sam jest elementem. Najprostsze sprawy
    trwaja tygodniami.

    Stad moje pytanie, czy w przypadku inwalidow (chcialbym, zeby wobec
    wszystkich) te procedury sa uproszczone, a wiec przyspieszajace
    zalatwienie tzw. pozwolenia na budowe.

    Za samo wykonanie kosztorysu i projektu mam do zaplacenia 800 zl.
    Chcialbym chociaz skorzystac z dofinansowania (80% ceny
    kosztorysowej), ale chyba to tylko marzenia.

    Bardzo licze na opinie osob, ktore mialy, lub maja, podobne
    doswiadczenia.

    Pozdrawiam

    Julian

  • 2. Data: 2003-11-28 17:24:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem - na pierwsze spojrzenie - nie jest wymagane zezwolenie.
    Prawo budowlane ma na celu ochrone budowli. A wiec monitoruje ono wszelkie
    czynnosci zwiazane z bezpieczenstwem obiektów. Jakbys przebudowywal
    jakikolwiek element zwiazany ze statecznosci budynku, albo taki, którego
    niewlasciwe wykonanie moze doprowadzi do zawalenia sie budynku, to
    zezwolenie byloby na miejscu. Zmieniajac kaloryfery raczej trudno
    doprowadzic do katastrofy budowlanej. No chyba, ze ten nowy piec laczy sie
    na przyklad z przebudowa sieci gazowej czy budowa komina.

  • 3. Data: 2003-11-30 12:52:52
    Od: Julian <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Nov 2003 18:24:54 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >doprowadzic do katastrofy budowlanej. No chyba, ze ten nowy piec laczy sie
    >na przyklad z przebudowa sieci gazowej czy budowa komina.

    Nie bedzie przerabiana instalacja gazowa, jedynie w miejsce junkersa
    wstawiony bedzie kociol i podlaczona instalacja grzewcza. Do komina
    maja byc wlozone rury kwasoodporne. Jest pozytywna opinia kominiarska
    i jest zgoda gazowni na zmiane umowy na dostawe gazu.

    A przy okazji, czy takie pozwolenie moze byc zalatwione w np. w 3 dni.
    Wraz z wnioskiem o pozwolenie na budowe dostarczylem wszystkie
    wymagane dokumenty. Mnie zlosliwy urzedasek w wydziale architektury
    "pocieszyl", ze maja na to dwa miesiace. Bedzie to oznaczalo, ze nie
    skorzystam ze srodkow dla inwalidow na usuwanie barier
    archtektonicznych (w moim przypadku chodzi o zlikwidowanie
    koniecznosci wnoszenia wegla z piwnicy), ktore musza byc wykorzystane
    do konca tego roku, i ktore wyasygnowal tenze urzad, w ktorym pracuje
    tenze urzedasek.

    pozdr

    julian