  • 1. Data: 2003-11-26 15:08:43
    Temat: legitymowanie osób w celu weryfikacji - czy mogę?
    Od: "Elvenbow" <e...@w...pl>

    Witam.

    Zamierzam utworzyć oficjalne forum dyskusyjne w moim mieście. Takie forum,
    gdzie nie będzie anonimowości, kazdy bedzie podpisany imieniem i nazwiskiem,
    z emblematem rzeczywistym, które robiłbym aparatem przy rejestracji.
    Rejestrowałbym osobiście - tylko na podstawie dowodu tożsamości: dowód
    osobisty, paszport lub np. legitymacja szkolna.

    I tu mam pytanie.. Czy mogę zgodnie z prawem wymagać okazania takiego
    dowodu przy rejestrowaniu nowych forumowiczów? Na jakie jeszce rzeczy muszę
    zwrócić uwagę by nie popełnić jakichś prawnych błędów? (np. jakieś zapis
    przestrzeganiu ustawy o ochronie danych osobowych.. jakieś inne?)

    Pozdrawiam,
    Krzysztof Szyszkowski
    k...@i...pl

  • 2. Data: 2003-11-27 09:41:01
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Elvenbow" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    (...)

> [...]
    > zwrócić uwagę by nie popełnić jakichś prawnych błędów? (np. jakieś zapis
    > przestrzeganiu ustawy o ochronie danych osobowych.. jakieś inne?)

    Oczywiście, że możesz pod warunkiem, że osoby rejestrowane wyrażą na to
    zgodę na piśmie.
    Dodatkowo pamietaj, że prowadząc zbiór danych osobowych, dla celów nie
    prywatnych, powinieneś zgłosić ten zbiór do GIODO i chronić go.
    Przeczytaj ustawę o ochronie danych osobowych, to trochę rozjaśni się Tobie
    ten temat.

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 3. Data: 2003-11-28 17:20:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wymagać nie masz prawa, ale możesz osób, które dokumentu nie okażą nie
    logować na serwerze, który jest Twoją własnością.