  • 1. Data: 2003-11-26 17:53:52
    Temat: Spadek
    Od: "LeNiN" <y...@c...barg.cy (ROT13)>

    Witam,
    Otoz zapodałem wniosek do sądu o przeprowadzenie spadku po mojej matce. Z
    niedługu bedzie rozprawa, jestem jedynym spadkobierca. Przedmiotem spadku
    jest gospodarstwo rolne, łącznie z zabudowaniami. O ile w sadzie problemow
    raczej nie bedzie to poźniej z tego co wiem bedę musiał odprowadzić podatek
    do US. I właśnie jak ten podatek oszacowac ? Sam sie mam opadatkowac czy
    ktos musi wyceniac wartosc przedmiotu spadku ? Jak to wygląda w praktyce ?

    Dziekuje
    --
    Pozdrawiam ----> Krzysztof

  • 2. Data: 2003-11-28 17:27:48
    Temat: Re: Spadek
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wyceniasz wg własnego rozeznania. Urząd Skarbowy jeśli uzna, że za nisko
    wyceniłeś, to najpierw wezwie Cię do dobrowolnej zmiany, a jak nie
    zdołacie wynegocjować niczego, to powoła biegłego. O ile pamiętam, to
    płacisz za biegłego, gdy różnica przekracza bodajże 30%, się spokojnie
    możesz niedoszacować jakieś kilkanaście. :-))

  • 3. Data: 2003-11-30 17:37:49
    Od: "LeNiN" <y...@c...barg.cy (ROT13)>

    Bardzo dziekuje ze konkretna i wyczerpujaca odpowiedz.

    --
    Pozdrawiam ----> Krzysztof