  • 1. Data: 2007-01-19 15:49:06
    Temat: Czy "faktura elektroniczna" UPC/Chello jest faktura?
    Od: "WS" <L...@c...pl>

    Witam

    Wlasnie zastanawiam sie, czy faktury wystawiane przez UPC sa fakturami
    w sensie odpowiedniej ustawy

    FAQ na http://www.upc.pl/ebok twierdzi, ze tak, ale np. punkt 5
    odpowiedniego rozporzadzenia:

    "Faktury przesłane w formie elektronicznej powinny być przechowywane
    przez ich wystawcę oraz odbiorcę w formie elektronicznej w formacie,
    w którym zostały przesłane, w sposób gwarantujący autentyczność
    ich pochodzenia i integralność ich treści, jak również ich
    czytelność przez cały okres ich przechowywania."

    a UPC nie wysyla zadnej faktury, tylko info mailem o mozliwosci
    pobrania PDFa z ich strony www...

    Jesli sa to faktury, to jak mam je przechowywac? np. kopiowac na CD?

    WS

    PS. Mam podpisana umowe "promocyjna", ktora nie przewiduje mozliwosci
    wystawiania faktur "papierowych", tylko elektroniczne - jesli nie jest
    to faktura, to czy mam przwo rozwiazac wczesniej umowe, albo zazadac
    PRAWDZIWEJ faktury?

  • 2. Data: 2007-01-19 16:13:31
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    WS <L...@c...pl> wrote:
    > Jesli sa to faktury, to jak mam je przechowywac? np. kopiowac na CD?

    To nie są faktury elektroniczne w rozumieniu ustawy. To są pliki PDF,
    po wydrukowaniu których będziesz mieć fakturę (zwykłą, papierową).
    O ile oczywiście US się nie przyczepi, że faktura była drukowana nie na tej
    drukarce, co trzeba (tj. Twojej, a nie UPCowej) - ale wtedy może powiedzieć,
    że tę fakturę masz od UPC (co będzie oczywiście kłamstwem).

> [...]
    > wystawiania faktur "papierowych", tylko elektroniczne - jesli nie jest
    > to faktura, to czy mam przwo rozwiazac wczesniej umowe, albo zazadac

    Tak, możesz zażądać prawdziwej faktury - a oni mają obowiązek umożliwić Ci
    jej odbiór w swojej siedzibie (tzn. w siedzibie UPC). Nie wiem, czy to takie
    wygodne :)

    P.

  • 3. Data: 2007-01-19 19:28:35
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    WS napisał(a):
> [...]
    > wystawiania faktur "papierowych", tylko elektroniczne - jesli nie jest
    > to faktura, to czy mam przwo rozwiazac wczesniej umowe, albo zazadac
    Mysle ze jesli poinformujesz UPC/Chello ze *zadasz* fakturCi nie dadza
    to wyslesz ta prosbe do skarbowki to beda inaczej rozmawiac.
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-01-19 19:28:55
    Od: "kravietz" <p...@n...hush.com>

    WS napisał(a):

    > Wlasnie zastanawiam sie, czy faktury wystawiane przez UPC sa fakturami
    > w sensie odpowiedniej ustawy

    Też mam konto w UPC ale nie włączałem sobie faktur elektronicznych
    bo nie sądzę żeby moja księgowa chciała je rozliczać. Aby te
    faktury były zgodne z rozporządzeniem o fakturach elektronicznych z
    lipca 2005 roku powinny być m.in. podpisane kwalifikowanym podpisem
    elektronicznym. W przypadku formatu PDF jest to możliwe, ale do tej
    pory nie widziałem na rynku oprogramowania które miałoby deklarację
    zgodności (kolejny wymóg rozporządzenia tym razem o podpisie
    elektronicznym) na wystawianie dokumentów podpisanych podpisem
    kwalifikowanych w tym formacie. To że wystawiają te faktury na
    stronie WWW to jest akurat zgodne z rozporządzeniem. W ten sposób
    przy okazji realizują kolejny wymóg rozporządzenia jakim jest
    dostępność dla US w razie kontroli. Szczegóły można znaleźć
    tutaj:

    http://ipsec.pl/

  • 5. Data: 2007-01-19 21:10:41
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gmail.com>

    Dnia 19 Jan 2007 07:49:06 -0800, WS napisał(a):

    > Witam
    >
    > Wlasnie zastanawiam sie, czy faktury wystawiane przez UPC sa fakturami
    > w sensie odpowiedniej ustawy

    Oj, ja bym szukał w ustawie o VAT, rozporządzeniach dotyczących ustawy o
    VAT i ustawie o rachunkowości, zdaje się jest tak, że faktura nawet nie
    musi posiadać żadnego podpisu, ani wystawcy a tym bardziej odbiorcy,
    najważniejsze jest to, aby była ona prawidłowo zaksięgowana lub opłacona u
    obu stron transakcji i aby ta katura o określonym niepowtarzalnym numerze
    była identyczna u obu stron transakcji.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://warszawa.3mam.net