  • 1. Data: 2007-01-19 13:43:15
    Temat: Zakaz używania tel.komórkowych w pracy
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Drodzy forumowicze.

    Szukam skutecznego sposobu powstrzymania plagi stosowania telefonów
    komórkowych w miejscu pracy. Firma zajmująca się określoną produkcją, na
    zmianie około 25 chłopa pracujących przy specyficznych maszynach (obróbka
    drewna). Jakaś cholerna plaga - każdy z telefonem w łapie spędza conajmniej
    od 20-30 minit w 8h cyklu pracy na klepanie durnych sms-ów. Zdarza się tak,
    że nawet dzwonią między sobą (hale produkcyjne). Pal licho ich wydatki, ale
    jest to co najwyżej denerwujące, bo facet zamiast skupić się na pracy
    zajmuje się pierdołami narażając tymsamym siebie i swojego współpracownika
    na ewentualny (odpukać) wypadek przy pracy.

    Szukam skutecznego paragrafu, który skutecznie i wreszcie raz na zawsze
    wybije z głowy te głupie zabawy. Dodam, że uste upomnienia nie skutkują, w
    firmie mam monitoring jak pokazuję gościowi, że wydurnia się telefonem w
    czasie pracy wzrusza ramionami z głupim uśmiechem na twarzy.

    Doradźcie coś.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 2. Data: 2007-01-19 13:56:50
    Temat: Re: Zakaz używania tel.komórkowych w pracy
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Doradźcie coś.

    Napisz, ze dajesz 100 zł premii dla kazdego, kto codziennie będzie
    zostawiał/deponował w sekretariacie swoją komórkę .. wyłączoną :)

    Przy czym przyłapanemu na "fejkach" czyli zostawianiu jednej komórki, a
    rozmawianiu z drugiej dajesz naganę i zabierasz premię.

    Wtedy tez nawet ci co nie mają komórek to zaczną je miec :D

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 3. Data: 2007-01-19 14:02:52
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu ===Tomy=== porozsypywal nastepujace haczki:
    Jestes przelozonym tych pracownikow?
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-01-19 14:03:32
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > firmie mam monitoring jak pokazuję gościowi, że wydurnia się telefonem w
    > czasie pracy wzrusza ramionami z głupim uśmiechem na twarzy.

    Wpisz do regulaminu pracy zakaz odbywania rozmów telefonicznych w czasie
    pracy.
    Jeśli rzeczywiście ta rozmowa jest niezgodna z zasadami BHP i powoduje
    zagrożenie, to może ukarać karą pieniężną na zasadzie art. 108 par. 2 k.p.
    w wysokości określonej w par. 3 tego przepisu. Taką karę możesz potrącić
    bezpośrednio z wynagrodzenia (art. 87 par. 1 pkt 4 k.p.). Ale najlepiej mieć
    wcześniej taki zakaz czarno na białym czyli w regulaminie, również to że
    jest to wymóg BHP.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 5. Data: 2007-01-19 14:04:43
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.01.2007 ===Tomy=== <nic@z_tego.com> napisał/a:
    > Doradźcie coś.

    Ja bym po prostu poinformował, że nie wolno, a tych, co się nie zastosują,
    zwolnił. Argumentując zagrożeniem BHP - może nawet dyscyplinarnie?

    No chyba, że nie chcesz ich zwalniać. No to klapa, bo ich nie zmusisz,
    trzymają Cię w szachu. :)
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 6. Data: 2007-01-19 14:13:57
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Fri, 19 Jan 2007 14:56:50 +0100, KrzysiekPP napisał(a):

    > Wtedy tez nawet ci co nie mają komórek to zaczną je miec :D

    Fajnie, że będzie to temat dla poprawy humoru ale ja liczę na merytorykę.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 7. Data: 2007-01-19 14:15:19
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Fri, 19 Jan 2007 15:03:32 +0100, Marcin Krzemiński napisał(a):

    > Wpisz do regulaminu pracy zakaz odbywania rozmów telefonicznych w czasie
    > pracy.

    Własnie, wpis do regulaminu pracy. Tego było mi trzeba.
    Dziękuję serdecznie i temat uważam za zakończony.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 8. Data: 2007-01-19 14:17:21
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Fri, 19 Jan 2007 14:04:43 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Ja bym po prostu poinformował, że nie wolno, a tych, co się nie zastosują,
    > zwolnił. Argumentując zagrożeniem BHP - może nawet dyscyplinarnie?

    Pod dyscyplinarkę można wszystko szukałem skutecznego rozwiązania problemu
    telefonów - używać sobie mogą dowolnie, na przerwie na posiłek oraz poza
    miejscem pracy.

    > No chyba, że nie chcesz ich zwalniać. No to klapa, bo ich nie zmusisz,
    > trzymają Cię w szachu. :)

    Zwolnić mogę, ale to ostateczność ... pozbawiać premii też mogę, ale
    zależało mi na skutecznym poinformowaniu ich czarno na białym, że łamią
    prawo. Dzięki.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 9. Data: 2007-01-19 14:29:13
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.01.2007 badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał/a:
    > Patrze, patrze a tu ===Tomy=== porozsypywal nastepujace haczki:
    > Jestes przelozonym tych pracownikow?

    Tak, też mnie to rozwaliło. :) Po prostu nie nadaje się do takiej funkcji.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 10. Data: 2007-01-19 14:54:26
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Fri, 19 Jan 2007 14:29:13 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Tak, też mnie to rozwaliło. :) Po prostu nie nadaje się do takiej funkcji.

    Mało mnie obchodzi co sobie sądzisz, zabrać pracownikowi premię czy zwolnić
    go to nie problem. Problemem jest skutecznie go pouczyć działając zgodnie z
    literą prawa. Jeśli idzie o ścisłość to i ja pracuję w tej samej ekipie z
    tą różnicą, że do mojego obowiązku należy nadzów nad prawidłowym
    funkcjonowanie produkcji.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --