  • 1. Data: 2007-01-19 09:34:05
    Temat: o co chodzi?
    Od: "wodzo" <w...@o...pl>

    Witam,
    sytuacja jest taka. Mój syn miał sklep. Po 3 latach splajtował. Zostały mu
    zaległości w ZUS na kilka tysięcy. Od ponad roku jest za granicą. Komornik
    skarbowy nie mógł odzyskać długów. Teraz przyszło pismo z Sądu dla
    Nieletnich w sprawie wezwania mnie, ojca w charakterze przesłuchania w celu
    ustalenia kuratora dla mojego syna. Syn ma 29 lat i w charakterze prawa jest
    dorosły, wiedział co robi. Więc o co chodzi z tym wezwaniem dla mnie,
    ponadto pisze że muszę się stawić.

    wodzo

  • 2. Data: 2007-01-19 13:04:30
    Temat: Re: o co chodzi?
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > prawa jest dorosły, wiedział co robi. Więc o co chodzi z tym wezwaniem dla
    > mnie, ponadto pisze że muszę się stawić.

    Tu nie chodzi o nieletniość. Najprawdopodobniej wierzyciel złożył wniosek o
    ustanowienie kuratora dla osoby nieobecnej (art. 184 k.r.o.) - wtedy takiej
    osobie można doręczać pisma ze skutkiem dla nieobecnego, poza tym kurator ma
    obowiązek znaleźć i poinformować nieobecnego o stanie jego spraw
    (przynajmniej teoretycznie, w praktyce to fikcja).

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2007-01-19 14:42:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Krzemiński wrote:

    > Tu nie chodzi o nieletniość. Najprawdopodobniej wierzyciel złożył wniosek o
    > ustanowienie kuratora dla osoby nieobecnej (art. 184 k.r.o.) - wtedy takiej

    No tak, ale co ma do tego sąd dla nieletnich, hmm?

    I wzywanie ojca na jakieś przesłuchania?

    Sens miałoby przysłanie przez kuratora jakiejś prośby o kontakt w
    sprawie ewentualnego umożliwienia kontaktu z "klientem" kuratora.

  • 4. Data: 2007-01-19 15:45:35
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > No tak, ale co ma do tego sąd dla nieletnich, hmm?

    Wydział Rodzinny i Nieletnich jest "sądem opiekuńczym" do którego
    kompetencji należy wyznaczanie kuratorów. Także dla osób prawnych, żeby było
    śmieszniej.

    > I wzywanie ojca na jakieś przesłuchania?

    Bo ojciec jest osobą bliską i dobrze zorientowaną. Zresztą jak sąd wzywa, to
    nie ma co grymasić - trzeba iść - to reguła w każdej sprawie. Jak sobie
    pokpisz, dostaniesz grzywnę - standardowo 500 zł.

    > Sens miałoby przysłanie przez kuratora jakiejś prośby o kontakt w
    > sprawie ewentualnego umożliwienia kontaktu z "klientem" kuratora.

    Dopiero ustanawiają kuratora, takie prawo, taka procedura i sąd się tego
    trzymać musi.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 5. Data: 2007-01-19 16:42:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Krzemiński wrote:

    > Wydział Rodzinny i Nieletnich jest "sądem opiekuńczym" do którego
    > kompetencji należy wyznaczanie kuratorów. Także dla osób prawnych, żeby było
    > śmieszniej.

    Dobre :)

    > Bo ojciec jest osobą bliską

    Owszem...

    > i dobrze zorientowaną.

    ...a z tym to już różnie bywa ;)

    > Zresztą jak sąd wzywa, to
    > nie ma co grymasić - trzeba iść - to reguła w każdej sprawie. Jak sobie
    > pokpisz, dostaniesz grzywnę - standardowo 500 zł.

    Co prawda, to prawda...

    > Dopiero ustanawiają kuratora, takie prawo, taka procedura i sąd się tego
    > trzymać musi.

    Dobrze wiedzieć :)

  • 6. Data: 2007-01-19 18:15:17
    Od: "bart" <b...@w...pl>

    wiadomości news:219784-lo7.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Dobre :)

    Jak dobrze pójdzie, niedługo Optimus będzie miał takiego kuratora...

    Pzdr, bart

  • 7. Data: 2007-01-19 19:14:55
    Od: "wodzo" <w...@o...pl>

    "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> wrote in message
> [...]
    > kurator ma obowiązek znaleźć i poinformować nieobecnego o stanie jego
    > spraw (przynajmniej teoretycznie, w praktyce to fikcja).

    Dziękuje za odpowiedz.

    Pozdrawiam
    wodzo

  • 8. Data: 2007-01-19 22:25:21
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 19-01-2007 o 16:45:35 Marcin Krzemiński
    <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> napisał(a):

    > nie ma co grymasiae - trzeba i?ae - to regu?a w ka?dej sprawie. Jak sobie
    > pokpisz, dostaniesz grzywn? - standardowo 500 z?.

    A czasem nie do 250zl przy pierwszym wymiganiu sie i do 500zl przy
    kolejnych?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.