  • 51. Data: 2013-10-25 16:00:46
    Temat: Re: Czy PUP ma prawo oferować pracę w oparciu o umowy śmieciowe bądź samozatrudnienie?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 października 2013 15:52:50 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:
    > Wystarczy więc z tego układu wypieprzyć Vincenta z przyległościami, a
    > brutto stanie się równe netto i obaj się dogadają.
    > Proste?
    Za proste żeby było prawdziwe.
    Pracownik chce 1000zł netto więc oczekuje że pracodawca przestrzegający polskiego
    prawa będzie płacił za niego ZUSy i inne srUSy.
    Pracodawca oferując 1000zł brutto musi od tego potracic "ZUSy i inne srUSy" więc
    pracownikowi musiał by dać netto ok 800zł. A pracownik chciał 1000zł;)

  • 52. Data: 2013-10-25 16:01:19
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-25 14:21, Kris pisze:
    > To niech przeniesie swój biznes na Cypr czy do innego raju podatkowego.

    Niektórzy tak robią. Tylko kto będzie chciał tu kogoś zatrudniać i
    płacić na ZUS, jeśli tak zrobią "wszyscy"?

    > Otwierał biznes, znał realia, wiedział ile za co będzie płacił.
    Nie. Wtedy (rok, dwa, pięć lat temu) te realia (choćby płaca minimalna)
    były inne.
    Vincent i reszta bandy wiedząc, że pracodawca musi z czegoś żyć, bez
    pardonu podnosi haracz.

    > Nie stac go na zatrudnienie pracownika to niech robi sam albo zrezzygnuje z
    własnego biznesu i zatrudni się u sąsiada

    A jak sąsiada też przestanie być stać?
    Poczytaj "Atlas zbuntowany". Pouczająca lektura, choć utopia.

    > Mógłby produkowac jeszcze jesli by np niewolników za miskę ryżu do pracy
    zatrudniał.
    > "Wszyscy" by zyskali
    > Gdyby Tobie emeryture zabrać i "zatrudnić" za miskę ryżu to Wszyscy by przecież
    zyskali. Ale w sumie po co zabierac, zrzeknij sie sam albo przekaż na utrzymanie
    kogoś kto pracy nie ma(tak jak mi proponujesz utrzymywac teścia)

    Moja emerytura jest wynikiem umowy, jaką zawarłem z państwem podejmując
    pracę w kopalni. Wtedy jakoś chętnych do tego nie było zbyt wielu. Nikt
    nikomu nie bronił, a wręcz naganiano. Odpiernicz się więc od moich
    wyborów i umów o pracę.

    Rozumiem, że Krisowy pogląd, to jest "zabrać tym co mają i dać mnie".
    Faktycznie, dość popularny i chwytliwy.

    > U nas pomimo jak twierdziśz że jest socjalizm to mamy nadmiar emerytów i
    kombatantów. Najmłodsi kombatanci urodzili się pewnie paredziesiąt lat po wojnie.

    Głosuj za eutanazją. I pamiętaj o tym, jak będziesz miał 70-kę.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 53. Data: 2013-10-25 16:03:54
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-25 16:00, Kris pisze:
    > Za proste żeby było prawdziwe.
    > Pracownik chce 1000zł netto więc oczekuje że pracodawca przestrzegający polskiego
    prawa będzie płacił za niego ZUSy i inne srUSy.

    Ale praca *TEGO* pracownika nie jest dla żadnego pracodawcy warta 1500zł
    brutto, więc *TEN* pracownik nie ma pracy, a społeczeństwo - dóbr. To
    właśnie wykazałem.

    > Pracodawca oferując 1000zł brutto musi od tego potracic "ZUSy i inne srUSy" więc
    pracownikowi musiał by dać netto ok 800zł. A pracownik chciał 1000zł;)

    Mógł się dokształcić, aby jego praca była tego warta. Przypominam:
    założeniem było, że *TEN* pracownik, to półmózg.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 54. Data: 2013-10-25 16:12:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 października 2013 16:01:19 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:
    > Moja emerytura jest wynikiem umowy, jak� zawar�em z pa�stwem >podejmuj�c
    pracďż˝ w kopalni.
    I w dużej mierze wymuszona "stylem od kilofa" bo Margaret Tchatcher w Polsce
    zabrakło.
    Pracodawca rozpoczynając działalnośc gosp tez pewna umowe zawiera: ze np
    zatrudniając pracownika ma obowiązek ZUSy i srUsy opłacac

    > Rozumiem, �e Krisowy pogl�d, to jest "zabra� tym co maj� i da� >mnie".
    To ty pisałes że mam utrzymywać teścia z pieniędzy które powinienem odkładac na
    emeryturę.
    > G�osuj za eutanazj�. I pami�taj o tym, jak b�dziesz mia� 70-k�.
    Proponujesz dowolnośc w handlu dziećmi to i myślę eutanazja nie jest dla Ciebie
    jakims problemem

  • 55. Data: 2013-10-25 16:15:20
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-25 16:12, Kris pisze:

    > To ty pisałes że mam utrzymywać teścia z pieniędzy które powinienem odkładac na
    emeryturę.

    Kłamiesz. Ja pisałem, że masz utrzymywać teścia (a raczej Twoja żona -
    swojego ojca) z pieniędzy, które teraz zabiera Ci Vincent.

    > Proponujesz dowolnośc w handlu dziećmi to i myślę eutanazja nie jest dla Ciebie
    jakims problemem

    EOT

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 56. Data: 2013-10-25 16:16:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 października 2013 16:03:54 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:
    > Ale praca *TEGO* pracownika nie jest dla żadnego pracodawcy warta 1500zł
    > brutto, więc *TEN* pracownik nie ma pracy, a społeczeństwo - dóbr. To
    > właśnie wykazałem.
    Więc niech znajdzie takiego którego praca będzie warta 1500zł.
    > Mógł się dokształcić, aby jego praca była tego warta. Przypominam:
    Nie ma obowiązku zatrudniania półmózgów

  • 57. Data: 2013-10-25 16:42:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-10-25, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > Pracodawca oferując 1000zł brutto musi od tego potracic "ZUSy i inne srUSy"
    > więc pracownikowi musiał by dać netto ok 800zł. A pracownik chciał 1000zł;)

    Nie tylko potrącić, ale jeszcze dołożyć (tzw. "koszty pocodawcy") ze 20%.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 58. Data: 2013-10-25 16:54:34
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 25.10.2013 10:29, Kris pisze:
    > W dzisiejszych warunkach tak. W "normalnych" pracodawca miałby wybór ryzykowac
    zatrudnieniem na czarno lub umowa o prace.

    Jeżeli ktoś ma wykształcenie tumanistyczne i ogólny brak kwalifikacji do
    czegokolwiek, to często nie nadaje się do tego żeby mu zapłacić X + ZUS
    + wszystkie korowody związane z UP, bo jego praca nie jest tego warta. W
    takich przypadkach, pracodawca takiej osoby nie zatrudni i delikwent
    będzie musiał szukać pracy po urzędach ;)

    p. m.

  • 59. Data: 2013-10-25 16:58:10
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 25.10.2013 16:16, Kris pisze:
    > Więc niech znajdzie takiego którego praca będzie warta 1500zł.
    > Nie ma obowiązku zatrudniania półmózgów

    No i w ten sposób, półmózg zostaje bez pracy. Z czego jest bardzo
    szczęśliwy.

    p. m.

  • 60. Data: 2013-10-25 17:30:57
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-25 16:58, m pisze:

    > No i w ten sposób, półmózg zostaje bez pracy. Z czego jest bardzo
    > szczęśliwy.

    Tudzież gromada urzędników, którzy będą brać pensje za udawanie, że
    próbują mu tę pracę załatwić (patrz początek wątku).

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.