  • 21. Data: 2019-02-09 21:44:11
    Temat: Re: Czy GW państwowotwórczo ujawniła fakturę z niezapłaconym VAT? ;-)
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 09.02.2019 o 21:40, J.F. pisze:
    > Albo przedarta. A jak ktos zapomnial podrzec ?

    nikt was nie przekona że białe to białe, a czarne to czarne:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 22. Data: 2019-02-09 21:55:44
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Znaczy pojawiły się jakies przepisy ktore kaza podpisywac faktury?

    Jak dla mnie "dowód księgowy" na kwotę 1.5 mln bez podpisów i pieczątek
    wygląda dziwnawo [A] ale to moje wrażenie bez praktycznego doświadczenia.
    Faktura w takiej formie jak GW opublikowała jest niby _samodzielnym_
    dowodem gdy odbiorca (spółka Srebrna) twierdzi że jej nie otrzymał?

    Niby mogą rżnąć głupa na chama ale daleko nie zajadą na "obniżonej
    wiarygodności" gdy wystawca faktury rzuci dowód jej dostarczenia.
    Do najbliższych wyborów Sejmowych jeszcze ponad pół roku, nie warto już
    ryzykować+ przeputania wiarygodności. Na razie jeszcze jestem skłonny
    im wierzyć znacznie bardziej niż w oświadczenia tuż przed wyborami.

    [A] https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat-akcyza/13036
    9,Podpisywanie-faktur-nieobowiazkowe.html

    --
    A. Filip

  • 23. Data: 2019-02-10 15:22:44
    Temat: Re: Czy GW państwowotwórczo ujawniła fakturę z niezapłaconym VAT? ;-)j
    Od: Kviat

    > Zagadnienie normuje kodeks cywilny, głownie od art. 73 dalej. Nie znając
    > szczegółów, o jaką dokładnie treść umowy chodzi, to trudno powiedzieć,
    > jaką powinna mieć formę.

    Niby trudno powiedzieć, ale nie przeszkadzało ci to napisać "nasze prawo
    ma trochę inne stanowisko".
    Nie, nie ma innego stanowiska.

    > Czasem zawarta w złej formie umowa jest
    > nieważna, a czasem powoduje tylko, że niedopuszczalny jest dowód z
    > treści zeznań. Czasem wywołuje inny skutek.

    Czasem... czasem... I co z tego, że czasem? Co do zasady umowa ustna
    jest ważna. A to, że niektóre rodzaje umów wymagają formy pisemnej, to
    inna sprawa. Tylko te rodzaje wymienione wprost w przepisach, wymagają
    formy pisemnej.

    Weź czasem doczytaj i zastanów się nad tym co napiszesz.

    A umowa na wykonanie jakieś pracy jak najbardziej może mieć formę ustną,
    i jest tak samo ważna jak pisemna, więc wyciąganie takiego argumentu w
    kontekście tej dyskusji jest kompletnie bez sensu i jest zwykłą próbą
    rozmydlenia tematu.

    Tu masz wyjaśnione to w sposób przystępny, skoro nie radzisz sobie z
    kodeksem cywilnym:
    https://www.radcaprawny.info/umowa-ustna-czy-jest-wa
    zna/

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 24. Data: 2019-02-11 00:45:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Feb 2019 15:22:44 +0100, Kviat napisał(a):

    > Niby trudno powiedzieć, ale nie przeszkadzało ci to napisać "nasze prawo
    > ma trochę inne stanowisko".
    > Nie, nie ma innego stanowiska.

    No jak nie ma, jak ma ?
    Dla niektorych umow jest wymagana forma pisemna, dla niektorych
    notarialna ... i wcale nie sa tak samo dobre jak ustna.

    Zreszta ustna jest u nas ogolnie kiepska, bo jak ktos nie ma nagrania,
    to potem latwo podwazyc.

    No chyba, ze KC wymaga pisemnej.

    J.

  • 25. Data: 2019-02-11 07:34:14
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 11.02.2019 o 00:45, J.F. pisze:
    > No chyba, ze KC wymaga pisemnej.

    większość umów jest na gębę, ale dotyczy to nieskomplikowanych umów dnia
    codziennego:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 26. Data: 2019-02-11 14:59:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 9 Feb 2019 18:42:27 +0100, Shrek napisał(a):

    > Umowa ustna
    > jest równie ważna jak pisemna - co najwyżej probilem polega na
    > udowodnieniu że właśnie tak brzmiała... ale to inna sprawa no i jeśli
    > strona lubiła nagrywać...

    Druga strona zaczęła nagrywać dopiero wtedy, kiedy Człowiek z Drabinką
    zaczął dawać do zrozumienia, że nie zapłaci; no i - jak na człowieka honoru
    przystało - nie zapłacił.
    W sumie nawet trzeba się zgodzić z przekazem dnia z Nowogrodzkiej, że te
    nagrane są laurką dla prezesa, no bo skoro bez mrugnięcia okiem dyma
    rodzinę, to nie sposób zarzucić mu nepotyzmu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 27. Data: 2019-02-13 13:16:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 09 Feb 2019 18:03:12 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > https://dorzeczy.pl/kraj/92919/Kaczynski-zabierze-gl
    os-ws-tasm-GW-Zostaniecie-mile-zaskoczeni.html

    A czy do Srebrnej dotarło już pełnomocnictwo, którego spółka Srebrna
    udzieliła Geraldowi Birgfellnerowi do prowadzenia w jej imieniu projektu
    "dwóch wież"?

    http://wyborcza.pl/7,75398,24452792,tasmy-kaczynskie
    go-ujawniamy-kwit-na-srebrna.html

    "6 czerwca 2017 r. w imieniu spółki podpisali je prezes Małgorzata Kujda,
    Janina Goss i Jacek Cieślikowski. Dzień wcześniej Birgfellner spotyka się z
    nimi i Jarosławem Kaczyńskim. Prezes PiS jest szefem rady Instytutu im.
    Lecha Kaczyńskiego - fundacji będącej właścicielem Srebrnej.

    Zapada decyzja o rozpoczęciu inwestycji - budowy drapacza chmur wartego
    setki milionów euro na działce należącej do spółki. Prezes Kujda z
    zastępcami dokładnie spisują wszystkie zadania. Upoważniają Austriaka m.in.
    do reprezentowania spółki ,,przy umowach najmu lub dzierżawy nieruchomości"
    oraz podpisywania ,,wszelkich umów związanych z realizacją inwestycji
    polegającej na budowie wysokiego budynku biurowego z częścią hotelową,
    biurową, mieszkalną i parkingiem podziemnym".

    Na tym nie koniec. Birgfellner ma się też zająć rozbiórką sędziwego
    biurowca. Wprawdzie przez lata był wpisany do ewidencji zabytków, ale
    Srebrna w 2015 r. wystarała się o zmianę statusu. Ekspertem, który uznał
    dawną fabrykę kotłów za rzecz bez wartości, jest obecny mazowiecki
    konserwator zabytków Jakub Lewicki - posadę dostał od PiS.

    Poza rozbiórką Austriak ma również upoważnienia do ,,przeprowadzenia robót
    naprawczych, konserwacyjnych". Jest reprezentantem Srebrnej przy ,,umowach
    projektowych, umowach zlecenia", może decydować o zmianach umów, może je
    także sam rozwiązywać. Dostaje też prawo do ,,reprezentowania spółki przed
    organami administracji publicznej i innymi instytucjami państwowymi lub
    samorządowymi". Pełnomocnictwo obejmuje również rozmowy z bankami."

    https://bi.im-g.pl/im/89/51/17/z24452745Q.jpg

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 28. Data: 2019-02-13 13:19:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-13 o 13:16, Olin pisze:

    os-ws-tasm-GW-Zostaniecie-mile-zaskoczeni.html

    > A czy do Srebrnej dotarło już pełnomocnictwo, którego spółka Srebrna

    Czyżby po wtopie z fakturą Wyborcza uznała, że teraz podstawą do żądanej
    zapłaty jest otrzymane pełnomocnictwo? Niezły cyrk.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2019-02-13 14:15:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 13 Feb 2019 13:19:22 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > po wtopie

    Co rozumiesz przez słowo "wtopa"?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 30. Data: 2019-02-13 14:16:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-13 o 14:15, Olin pisze:

    > Co rozumiesz przez słowo "wtopa"?

    Przedstawieniem z wielką pompą jako dowód istnienia roszczenia czegoś,
    co dowodem istnienia roszczenia nie jest.

    --
    Liwiusz