  • 1. Data: 2008-11-28 07:50:49
    Temat: Czy E-mail jest rownoznaczny z pismem?
    Od: Papik <p...@a...net>

    Witam,
    czy w dzisiejszych czasach e-mail wyslany z rezygnacja z uslug z systemowego
    konta do ktorego mam tylko ja dostep, jest rownoznaczny z pismem papierowym
    ?
    Z powodu niskiej jakosci uslug jednego z dostawcow, zazadalem droga mailowa
    wyjasnien oraz zaznaczylem,ze jesli nie dostane ich w ciagu 30dni od dnia
    wyslania maila, maja potraktowac tego maila jako rezygnacje ze wszystkich
    uslug.
    Po 32.dniach odpisali,ze nalezy sie do nich zglosic osobiscie z pismem w
    reku i zlozyc taka rezygnacje. Mimo,ze przez infolinie(telefonicznie) wszystkie
    inne zadania (zwiekszenie parametrow, usuniecie jakiejs uslugi) do tej pory
    byly odsylane do drogi elektronicznej lub realizowane poprzez ta infolinie...

    W jaki sposob mozna ich zmusic do przyjecia rezygnacji droga elektroniczna?
    Firma to warszawski Spray....

    --
    * Foto freak: http://portfolio.pomorski.net, http://fotki.pomorski.net *
    GG: 70701

  • 2. Data: 2008-11-28 12:05:56
    Temat: Re: Czy E-mail jest rownoznaczny z pismem?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Nov 2008, Papik wrote:

> [...]
    > konta do ktorego mam tylko ja dostep, jest rownoznaczny z pismem papierowym

    Nie jest.
    Wymaga to podpisu elektronicznego i *uprzedniej* zgody drugiej strony.

    > Mimo,ze przez infolinie(telefonicznie) wszystkie
    > inne zadania (zwiekszenie parametrow, usuniecie jakiejs uslugi) do tej pory
    > byly odsylane do drogi elektronicznej lub realizowane poprzez ta infolinie...

    To jest dopuszczalne.
    Natomiast wypowiedzenie umowy, która była zawarta NA PIŚMIE, wymaga abyś
    zajrzał do Kodeksu Cywilnego:
    _117.html
    ...a art.77 i ew. do regulaminu operatora.

    Jeśli zasady zawierania umowy *wymagają* pisemnej formy (zawierałeś
    na piśmie?) to wypowiedzenie też.
    Zostałeś "zapatowany" przez niewiedzę :D

    > W jaki sposob mozna ich zmusic do przyjecia rezygnacji droga elektroniczna?

    IMO - nijak. JEŚLI zawarłeś umową na piśmie, to albo osobiście (z papierem
    w ręku) albo listem poleconym.
    Zakłaam że nie masz podpisu elektronicznego i ich zgody.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-11-28 17:10:44
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Fri, 28 Nov 2008 13:05:56 +0100, Gotfryd Smolik news napisal/napisala:
    > IMO - nijak. JEŚLI zawarłeś umową na piśmie, to albo osobiście (z papierem
    > w ręku) albo listem poleconym.
    > Zakłaam że nie masz podpisu elektronicznego i ich zgody.

    Dobrze zakladasz, Dziekuje serdecznie za odpowiedz.
    Pisemko zlozone osobiscie :D