  • 1. Data: 2002-05-09 06:38:06
    Temat: Cyfra+ i promocja (długie troszkę)
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

    Jestem abonentem Cyfry+. W marcu "operator" wprowadził promocję w postaci
    odkodowanych programów, za które normalnie pobrałby opłatę. Przysłał również
    kartkę pocztową, którą należało odesłać zaznaczając uprzednio jedną z opcji
    zestawu odbieranych programów. Naturalnie w umowie sporządzonej z poprzednim
    "operatorem"(Wizją TV), a która jest nadal ważna wybrałem jedną z uboższych
    wersji. Obecny "operator" po zakończeniu promocji, jako że nie odesłałem
    kartki pocztowej przezeń nadesłanej pozostawił mi zestaw programów z
    promocji i oczywiście nadesłał w miesiącu maju rachunek opiewający na
    znacznie wyższą kwotę.

    Poprzedni "operator" po zakończeniu promocji kodował na powrót kanały i po
    jakimś czasie grzecznie dzwonił z pytaniem "czy podobała mi się oferta i czy
    chciałbym z niej nadal korzystać?".

    W umowie nie znalazłem niczego, co wskazywałoby na możliwość narzucenia
    przez "operatora" innego zestawu programów i zarazem podniesienia opłaty.
    Uważam takie postępowanie jako narzucenie. Jeśli abonent nie odesłał
    nadesłanej przez "operatora" kartki lub nie zaznaczył na niej innego zestawu
    programów niż promowany otrzymał droższy zestaw z promocji.

    Wydaje mi się, że coś tu jest nie tak.

    SOTB

  • 2. Data: 2002-05-09 08:56:41
    Temat: Re: Cyfra+ i promocja (długie troszkę)
    Od: "Czaplewski" <s...@p...com>

    Operator przesłał do wszystkich abonentów ofertę wyboru pakietu (4 różne
    pakiety), którą należało wybrać i przesłac do operatora. Równocześnie
    zaznaczył, iz w razie braku odezwu ze strony abonenta, oznacza ze abonent
    wybiera pakiet platynowy czyli najdroższy.
    Nie widzę tu nic sprzecznego z prawem, ponieważ takie praktyki sa na
    poczatku dziennym.
    Następnym razem uważnie czytaj oferty.

    aaa_ / scorpio

  • 3. Data: 2002-05-09 11:19:09
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

> [...]
    > wybiera pakiet platynowy czyli najdroższy.
    > Nie widzę tu nic sprzecznego z prawem, ponieważ takie praktyki sa na

    No to co? Załóżmy, że nie było mnie w domu przez miesiąc. Mogłem otrzymać w
    tym czasie pisemko, z którego będzie wynikało, że jak go nie odeślę to
    zgadzam się na otrzymywanie czegoś, czego nie chcę za dodatkową opłatą.
    Czy ja jestem Indianin, czy jak? Umowy nie obowiązują?

    A może wszyscy zaczniemy kraść, bo łamanie prawa to jest praktyka na
    porządku dziennym?

    Sotb

  • 4. Data: 2002-05-09 18:54:57
    Od: "Gandalf" <p...@f...onet.pl>

    Myślę. że nie masz racji. Podobna sprawa była kiedyś z jakimś czasopismem
    Riders coś tam. Rozsyłali za darmo z zaznaczeniem, że po 3 numerach masz
    zacząć płacić, a jak nie chcesz to masz im odesłać na piśmie brak zgody w
    określonym terminie. Powiedziałem im po 3 miesiącach a teraz pocałujta ....
    Straszyli mnie kilka razy na piśmie sądem a ja za każdym razem to do kosza.
    W końcu im się znudziło i chyba już 2 albo 3 lata minęły i spokój.

    Użytkownik "Czaplewski" <s...@p...com> napisał w wiadomości

  • 5. Data: 2002-05-15 10:41:18
    Od: "Remigiusz Weska" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "Sotb" <k...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zestawu
    > programów niż promowany otrzymał droższy zestaw z promocji.

    To jak najszybciej rezygnuj z tej oferty i uwaga ! poproś na piśmie o sposób
    rozwiązania umowy. Bo nie jesteś jedynym wyślizganym na umowach Cyfry+.
    Ja dostałem karę 500PLN za nie odesłanie formularza zwrotu sprzętu.
    Po pierwsze w umowie nie miałem nawet wzmianki o takiej konieczności
    (okazuje sie że zastrzegli sobie prawo do zmiany regulaminu i nie muszą o
    tym informować)
    Po drugie formularza nigdy nie otrzymałem (tzn. otrzymałem tylko że w jednej
    kopercie z wezwaniem do zapłaty kary). A na prośbę o przesłanie kopii dowodu
    nadania listu poleconego z owym formularzem Cyfra+ twierdzi że nie muszą
    wysyłać listem poleconym.

    Z tego co się dowiedziałem (dostałem maile od kilku osób) to Cyfra+
    postępuje w następujący sposób:
    1. Załadowanie klienta na najdroższym abonamencie
    2. W przypadku gdy kończy się dwuletnia umowa, automatyczne przedłużenie
    umowy na kolejne 2 lata na tych samych warunkach (czyli nie możesz zerwać)
    3. W przypadku gdy klient okaże się cwańszy i rozwiąże jednak umowę to
    przyłożenie kary za nie odesłanie formularza (o czym dowiadujesz się dopiero
    dostając wezwanie do zapłaty).

    Wszystko jest ustawione tak żeby dołożyć maksymalnie abonentowi który się
    nawet niczego nie spodziewa. Ostatnio dostałem maila od kogoś kto skierował
    sprawę do sądu, interesuje mnie wynik.

    Pozdrawiam abonentów Cyfra+ :)

    Remek

    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586

  • 6. Data: 2002-05-15 12:26:17
    Od: a...@n...net (Marcin Debowski)

    Dnia Wed, 15 May 2002 12:41:18 +0200 w artykule <abte21$2aej$1@news2.ipartners.pl>
    Remigiusz Weska <r...@s...com.pl> napisano co następuje:
> [...]
    >Po pierwsze w umowie nie miałem nawet wzmianki o takiej konieczności
    >(okazuje sie że zastrzegli sobie prawo do zmiany regulaminu i nie muszą o

    Aż nie mogę uwierzyć, że coś takiego jest legalne. Chcesz powiedzieć, że
    np. mogą zmienić regulamin, a nazajutrz poinformować, że w nowym np. jest,
    iż jeśli do godziny 22 właśnie minionego dnia, nie wpłacisz kwoty 1zł
    (przykład jeno) to musisz zapłacić kare np. 300tyś zł? :)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2002-05-15 12:57:23
    Od: "Remigiusz Weska" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > iż jeśli do godziny 22 właśnie minionego dnia, nie wpłacisz kwoty 1zł
    > (przykład jeno) to musisz zapłacić kare np. 300tyś zł? :)

    Aż tak drastycznie to pewnie nie. ale mogą zrobić tak:
    zmieniają regulamin na nowy w którym jeśli nie napiszesz na dowodzie wpłaty
    hasła XXX i nie odeślesz im tego listem poleconym to zapłacisz karę 1000PLN
    :)
    Oczywiście Cyfra+ będzie się zastrzegać że wysłali ci nowy regulamin tylko
    trzeba było go przeczytać... ale ty wiesz że nigdy czegoś takiego nie
    otrzymałeś !!! a jak poprosiłem o dowód nadania tego nowego regulaminu to
    usłyszałem że nie muszą go wysyłać listem poleconym.
    No i pewnie nie muszą bo i banki działają w ten sposób, w regulaminie mają
    pkt. który informuje o tym że regulamin się zmienia i jest dostępny w
    oddziałach banku (nie muszą go wysyłać) i nic nie stoi na przeszkodzie żeby
    bank podniósł opłatę do 1000PLN miesięcznie za prowadzenie rachunku :)
    (Tylko że bank raczej tego nie zrobi, chociaż może).
    Zresztą tak było w jednym banku, miałem tam rachunek firmowy i robili z
    opłatami co tylko się im podobało jak podnieśli do 100PLN co oczywiście
    zauważyłem przy pierwszym obciążeniu i poszedłem zlikwidować ten rachunek a
    na pytanie czy wysłali jakąś informację o zmianach, nawet jedno zdanie, to
    pani mi pokazała głową: o tam, jest aktualny regulamin na ścianie.

    Zawsze mnie uczyli czytaj co podpisujesz, no i czytam ale jak sie okazuje to
    co podpisałeś to i tak można zmienić bez twojej wiedzy bo prawie każda umowa
    ma taką furtkę. Chociaż powinien być punkt informujący o możliwości zmiany
    ale za zgodą obu stron pod rygorem nieważności (czy jakoś tak).
    Ale i tu zostawiają furtkę bo brak odpowiedzi z twojej strony traktują jako
    zgodę!!!

  • 8. Data: 2002-05-15 13:11:17
    Od: "Remigiusz Weska" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "Remigiusz Weska" <r...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale za zgodą obu stron pod rygorem nieważności (czy jakoś tak).
    > Ale i tu zostawiają furtkę bo brak odpowiedzi z twojej strony traktują

    Z bankiem to się trochę zapędziłem, tam jest pkt. który informuje że opłaty
    są wg. aktualnej tabeli opłat dostępnej w oddziale :) a to czy tabela się
    zmienia czy nie to musisz sam co dziennie chodzić i sprawdzać :))