    From: "Remigiusz Weska" <r...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cyfra+ i promocja (długie troszkę)
    Date: Wed, 15 May 2002 12:41:18 +0200

    Użytkownik "Sotb" <k...@z...pl> napisał w wiadomości
    news:3cda1b72_2@news.vogel.pl...
    > Jestem abonentem Cyfry+. W marcu "operator" wprowadził promocję w postaci
    > odkodowanych programów, za które normalnie pobrałby opłatę. Przysłał
    również
    > kartkę pocztową, którą należało odesłać zaznaczając uprzednio jedną z
    opcji
    > zestawu odbieranych programów. Naturalnie w umowie sporządzonej z
    poprzednim
    > "operatorem"(Wizją TV), a która jest nadal ważna wybrałem jedną z
    uboższych
    > wersji. Obecny "operator" po zakończeniu promocji, jako że nie odesłałem
> [...]

    To jak najszybciej rezygnuj z tej oferty i uwaga ! poproś na piśmie o sposób
    rozwiązania umowy. Bo nie jesteś jedynym wyślizganym na umowach Cyfry+.
    Ja dostałem karę 500PLN za nie odesłanie formularza zwrotu sprzętu.
    Po pierwsze w umowie nie miałem nawet wzmianki o takiej konieczności
    (okazuje sie że zastrzegli sobie prawo do zmiany regulaminu i nie muszą o
    tym informować)
    Po drugie formularza nigdy nie otrzymałem (tzn. otrzymałem tylko że w jednej
    kopercie z wezwaniem do zapłaty kary). A na prośbę o przesłanie kopii dowodu
    nadania listu poleconego z owym formularzem Cyfra+ twierdzi że nie muszą
    wysyłać listem poleconym.

    Z tego co się dowiedziałem (dostałem maile od kilku osób) to Cyfra+
    postępuje w następujący sposób:
    1. Załadowanie klienta na najdroższym abonamencie
    2. W przypadku gdy kończy się dwuletnia umowa, automatyczne przedłużenie
    umowy na kolejne 2 lata na tych samych warunkach (czyli nie możesz zerwać)
    3. W przypadku gdy klient okaże się cwańszy i rozwiąże jednak umowę to
    przyłożenie kary za nie odesłanie formularza (o czym dowiadujesz się dopiero
    dostając wezwanie do zapłaty).

    Wszystko jest ustawione tak żeby dołożyć maksymalnie abonentowi który się
    nawet niczego nie spodziewa. Ostatnio dostałem maila od kogoś kto skierował
    sprawę do sądu, interesuje mnie wynik.

    Pozdrawiam abonentów Cyfra+ :)

    Remek

    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/