  • 1. Data: 2002-05-09 07:10:10
    Temat: Pytanie z czystej ciekawości .....
    Od: "Jarosław Marciniak" <j...@p...onet.pl>

    mianowicie chodzi o coś takiego po jakim czasie (i czy faktycznie) mandaty
    za wykroczenia drogowe ulegają przedawnieniu jak się nie zapłaci ...
    Słyszałem że 3 lata a z innego że 5.
    Jak to jest naprawde???
    Pzdr.
    Jarosław Marciniak

  • 2. Data: 2002-05-09 15:40:05
    Temat: Re: Pytanie z czystej ciekawości .....
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 9 May 2002, Jarosław Marciniak wrote:

    > mianowicie chodzi o coś takiego po jakim czasie (i czy faktycznie) mandaty
    > za wykroczenia drogowe ulegają przedawnieniu jak się nie zapłaci ...
    > Słyszałem że 3 lata a z innego że 5.

    Mylisz dwa pojęcia:

    1) _przedawnienie_ karalności wykroczenia następuje po 2 latach od jego
    popełnienie,
    2) nie można wykonać kary orzeczonej za wykroczenie po 3 latach od
    ogłoszenia uprawomocnionego rozstrzygnięcia - i w tym sensie mandat się
    "przedawnia".

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-05-16 10:49:43
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.44L.0205091737050.1297-100000@localh
    ost...

> [...]
    > 2) nie można wykonać kary orzeczonej za wykroczenie po 3 latach od
    > ogłoszenia uprawomocnionego rozstrzygnięcia - i w tym sensie mandat

    A czy "wystawienie" mandatu nie jest jego wykonaniem? Może jest
    pózniej już tylko długiem wobec skarbu państwa.Co z grzywną orzeczoną
    przez sąd.Też 3 lata?

    Leszek