  • 11. Data: 2008-02-14 12:31:58
    Temat: Re: Cwany pracownik
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 14 Feb 2008 13:20:56 +0100, mvoicem napisał(a):

    > Jeżeli będzie odmowa podania hasła - pełna zgoda. Ale tutaj nie mam
    > takiego czegoś. Z pracownikiem po prostu nie mogą się skontaktować.

    Dlatego napisałem "Po bezskutecznym wezwaniu. I tylko jeśli będziesz miał
    wyrok".

    Oczywiście, że samowolka jest wykluczona.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytaj Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie

  • 12. Data: 2008-02-14 12:32:21
    Temat: Re: [OT]Re: Cwany pracownik
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał
    > pracownika wszczyna - tu już duży skrót myślowy - całą procedurę związaną
    > z dyscyplinarką.

    A jest przepis nakazujący: bycie we *własnym* domu i reagowanie(słyszenie)
    na dzwonek?

  • 13. Data: 2008-02-14 12:33:02
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 14 Feb 2008 13:26:54 +0100, Gabriel'Varius' napisał(a):

    > Ludzie co wy z tym zwolnieniem dyscyplinarnym, poczytajcie kodeks pracy
    > itp. i zobaczcie kiedy mozna byc zwolnionym dyscyplinarnie(tylko i
    > wylacznie w jednej sytuacji).
    > Co najwyzej, pracodawca może rozwiazac z pracownikiem umowe o prace bez
    > wypowiedzenia z winy pracownika(o ile taka miala miejsce) w razie
    > ciezkiego naruszenia podstawowych obowiazkow pracowniczych - nie jest to
    > zwolnienie dyscyplinadne

    A to jest bardzo ciekawa koncepcja.

  • 14. Data: 2008-02-14 12:35:25
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 14 Feb 2008 13:32:21 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > A jest przepis nakazujący: bycie we *własnym* domu i
    > reagowanie(słyszenie) na dzwonek?

    Nie, ale te metody - te, o których coś wiem - stosuje się na migantów
    maksymalnych.

    BTW kiedyś widziałem taką wypowiedź pracownicy, którą za nieobecność w
    pracy pracodawca chciał ukarać karą porządkową: "nie wstawiłam się w
    pracy, bo zjadłam zupy grzybowej i się źle poczułam, więc napiłam się
    trochę wódki i nie mogłam się wstawić do pracy".

  • 15. Data: 2008-02-14 12:40:43
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Olgierd napisał:

    > A to jest bardzo ciekawa koncepcja.
    Za tzw "dyscyplinarne zwolnienie" na studiach na egzaminie z pr.pracy
    byl pogrom - prof. mial uczulenie na temat tego okreslenie i
    zapamietalem, ze tyczy sie tylko jednej sytuacji(nie che pisac z glowy
    jakiej bo nie chce walnac gafy - jak sprawdze to podesle na grupe) A
    poza nia co najwyzej "pracodawca może rozwiazac z pracownikiem umowe o
    prace bez wypowiedzenia z winy pracownika(o ile taka miala miejsce) w
    razie ciezkiego naruszenia podstawowych obowiazkow pracowniczych"
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 16. Data: 2008-02-14 12:49:33
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 14 Feb 2008 13:40:43 +0100, Gabriel'Varius' napisał(a):

> [...]
    > prace bez wypowiedzenia z winy pracownika(o ile taka miala miejsce) w
    > razie ciezkiego naruszenia podstawowych obowiazkow pracowniczych"

    Chyba coś źle zapamiętałeś ;)
    Jeśli prof. był formalista to mógł siec za dyscyplinarkę, ponieważ tak
    się popularnie mówi właśnie na rozwiązanie bez wypowiedzenia z winy
    pracownika.

    A przypadków faktycznie mamy trzy, czyli cały art. 52 par. 1 kp:

    1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków
    pracowniczych,

    2) popełnienia przez pracownika w czasie trwania umowy o pracę
    przestępstwa, które uniemożliwia dalsze zatrudnianie go na zajmowanym
    stanowisku, jeżeli przestępstwo jest oczywiste lub zostało stwierdzone
    prawomocnym wyrokiem,

    3) zawinionej przez pracownika utraty uprawnień koniecznych do
    wykonywania pracy na zajmowanym stanowisku.

  • 17. Data: 2008-02-14 13:28:14
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Spotkałem się z rozwiązaniami pośrednimi: pracodawca, podejrzewając
    > pracownika o lewiznę, wysyła do niego do domu trójkę zakładową, w celu
    > przekonania się o sposobie wykorzystania chorobowego. Nie zastając
    > pracownika wszczyna - tu już duży skrót myślowy - całą procedurę związaną
    > z dyscyplinarką.
    >
    > Cel jest tylko taki, aby pracownika troszkę przyszachować.

    Ale na zwolnieniu jest takie małe miejsce, gdzie się wpisuje 1 lub 2, co
    oznacza, czy pracownik ma leżeć, czy może chodzić.

    Jeżeli może chodzić, to pracodawca może mu - niestety - naskoczyć.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 18. Data: 2008-02-14 13:30:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Olgierd wrote:

    > Dlatego napisałem "Po bezskutecznym wezwaniu. I tylko jeśli będziesz miał
    > wyrok".

    Aha. Ja bezskuteczne wezwanie zrozumiałem jako wezwanie do zapłaty.

    Ty jak teraz sądzę rozumiesz to jako wezwanie do podania hasła?

    p. m.

  • 19. Data: 2008-02-14 13:50:30
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 14 Feb 2008 14:28:14 +0100, Any User napisał(a):

    > Ale na zwolnieniu jest takie małe miejsce, gdzie się wpisuje 1 lub 2, co
    > oznacza, czy pracownik ma leżeć, czy może chodzić.
    >
    > Jeżeli może chodzić, to pracodawca może mu - niestety - naskoczyć.

    Otóż nie. Nawet w przypadku "może chodzić" nie oznacza to, że po prostu
    może sobie łazić.
    Wszystko zależy zresztą od tego czego dotyczy zwolnienie. W przypadku np.
    grypy - nie.

  • 20. Data: 2008-02-14 13:50:55
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 14 Feb 2008 14:30:53 +0100, mvoicem napisał(a):

    > Aha. Ja bezskuteczne wezwanie zrozumiałem jako wezwanie do zapłaty.
    > Ty jak teraz sądzę rozumiesz to jako wezwanie do podania hasła?

    Tak, oczywiście. Np. przy zdawaniu stanowiska pracy.