  • 1. Data: 2005-01-13 09:51:27
    Temat: Co znczy w prawie slowo LUB ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Mam ptanie. co znaczy wg prawa slowo LUB ?
    Czy "1 LUB 2" znaczy potocznie lub 1 lub 2
    Czy "1 LUB 2" znaczy potocznie "1 lub 2" albo "1 i 2"

    Fantom

  • 2. Data: 2005-01-13 09:57:06
    Temat: Re: Co znczy w prawie slowo LUB ?
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Mam ptanie. co znaczy wg prawa slowo LUB ?
    > Czy "1 LUB 2" znaczy potocznie lub 1 lub 2
    > Czy "1 LUB 2" znaczy potocznie "1 lub 2" albo "1 i 2"

    zdanie jest prawdziwe gdy 1 lub(albo) 2 jest prawdziwe.

    lub=albo

    lub <spójnik łączący zdania lub ich człony, wyrażający możliwą wymienność
    albo wzajemne wyłączanie się zdań równorzędnych albo części zdania; albo>
    Chciała tę książkę kupić lub ją wypożyczyć.
    Pójdziemy na spacer lub do kina.

    albo
    1. <spójnik wyrażający możliwą wymienność albo wzajemne wyłączanie się
    zdań równorzędnych lub części zdań>
    Czytał książkę albo słuchał radia.
    Kup róże albo goździki.
    Wraca do domu albo późno w nocy, albo nad ranem.
    Usłyszy albo i nie usłyszy.
    Dziś albo nigdy.
    Zginąć albo zwyciężyć.
    Albo pójdziemy na spacer, albo zostaniemy w domu.
    Musi wybrać: albo - albo.

    P.

  • 3. Data: 2005-01-13 10:03:18
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > zdanie jest prawdziwe gdy 1 lub(albo) 2 jest prawdziwe.
    >
    > lub=albo

    To jak mam napisane ze moga mnie skreslic z listy czlonkow sm w przypadku
    gdy nie zaplacilem 'wpisowego lub udzialu' a ja nie zaplacilem ani tego ani
    tego - to nie moga mnie skreslic wg prawa ?

    Fantom

  • 4. Data: 2005-01-13 10:09:21
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    ani
    > tego - to nie moga mnie skreslic wg prawa ?

    byla juz podobna dyskusja na grupie odnoscnie wyboru nagrody zdaje sie w
    tv polsat :-)

    Z logicznego punktu widzenia (loika matematyczna) zdanie jest wtedy
    falszywe, a jak to
    sad oceni to nie wiem.

    P.

  • 5. Data: 2005-01-13 10:09:57
    Od: Szyszkowa <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > gdy nie zaplacilem 'wpisowego lub udzialu' a ja nie zaplacilem ani tego ani
    > tego - to nie moga mnie skreslic wg prawa ?

    1 lub 0 = 1
    0 lub 1 = 1
    0 lub 0 = 0
    1 lub 1 = 1

  • 6. Data: 2005-01-13 10:13:12
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 13 Jan 2005 11:09:21 +0100, Przemek R. napisał(a):

    > Z logicznego punktu widzenia (loika matematyczna) zdanie jest wtedy
    > falszywe

    Co ty wypisujesz??

    RG

  • 7. Data: 2005-01-13 10:18:33
    Od: Iza <i...@a...poczta.onet.pl>

    Przemek R. wrote:

> [...]
    > Dziś albo nigdy.
    > Zginąć albo zwyciężyć.
    > Albo pójdziemy na spacer, albo zostaniemy w domu.

    hmm z tego co pamietam z logiki lub =! albo

    Iza

  • 8. Data: 2005-01-13 10:22:15
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ani
    > tego - to nie moga mnie skreslic wg prawa ?

    A skąd taki wniosek?

    mogą Cię skreślić, gdy nie zapłaciłeś wpisowego
    lub
    mogą Cię skreślić, gdy nie zapłaciłeś udziału

    mają po prostu w tej chwili dwa razy więcej powodów.

    pozd

    Monika

  • 9. Data: 2005-01-13 10:28:15
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Co ty wypisujesz??

    przy alternatywie gdy oba zdania sa falszywe(1 i 2 ) to zdanie jest
    falszywe,
    Odsylam do tablic mat. Gdy 1 i 2 sa prawdziwe zdanie jest prawdziwe, gdy 1
    lub 2
    falszywe to zdanie prawdziwe.

    P.

  • 10. Data: 2005-01-13 10:29:34
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > hmm z tego co pamietam z logiki lub =! albo

    w logice nie ma albo, jest lub, ale zgodnie z def w sjp albo = lub.

    P.