  • 1. Data: 2005-01-13 08:56:53
    Temat: Komputery pod lupa komisji europejskiej
    Od: "1 BMT" <z...@1...pdi.net>

    Witam Szanownych Grupowiczow.
    Na poczatek cytat " Komisja Europejska zażądała od kilku państw europejskich
    informacji dotyczących zaproszeń do składania ofert przygotowanych przez nie
    których zamawiających z tych krajów. Chodziło o zamówienia na dostawę
    komputerów. Komisja bada, czy wskazany w nich wymóg zakupu mikroprocesorów
    konkretnej marki albo równoważnych mikroprocesorów o określonej
    częstotliwości jest zgodny z dyrektywami regulującymi kwestie udzielania
    zamówień publicznych - tej treści informacja pojawiła się 13 października
    2004 r. na stronach internetowych Unii Europejskiej:
    www.europa.eu.int/comm/internal_market. Według KE odwołanie się do
    konkretnej marki komputera narusza dyrektywę 93/36/EWG o zamówieniach
    publicznych na dostawy (art. 8 pkt 6), a wskazanie konkretnego mnożnika
    częstotliwości - jako niewystarczające dla przeprowadzenia oceny działania
    komputera - jest sprzeczne z art. 28 traktatu ustanawiającego Wspólnotę
    Europejską, który zabrania tworzenia barier w handlu wewnątrzwspólnotowym.
    W razie stwierdzenia, że doszło do faktycznego naruszenia prawa
    europejskiego, państwa członkowskie powinny naprawić nieprawidłowości w
    udzielaniu tych zamówień. Jeśli nie zrobią tego, Komisja może wnieść sprawę
    do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości"

    I tu pytanie do Szanownych grupowiczow : jak okreslic w specyfikacjii
    parametry techniczne komputera oraz systemu operacyjnego i nie naruszyc ww
    przepisow . Nadmieniam, ze chodzi nam o komputery klasy PC Pentium i system
    operacyjny Windows.
    Pozdrawiam
    Sekcja zakupow 1 BMT

  • 2. Data: 2005-01-13 09:20:32
    Temat: Re: Komputery pod lupa komisji europejskiej
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    1 BMT wrote:

    > przepisow . Nadmieniam, ze chodzi nam o komputery klasy PC Pentium i system
    > operacyjny Windows.

    Przepraszam że się czepiam - ale dlaczego koniecznie MS Windows? W firmie
    w której prcuję tylko 1 z kilkudziesięciu komputerów musi pracować w Win,
    bo soft który na nim działa nie ma odpowiednika na inną platformę. Wydaje
    mi się, ża narzucanie platformy w przetargach (publicznych) zagraża techno-
    logicznej neutralności państwa.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 3. Data: 2005-01-13 14:48:47
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

> [...]
    > konkretnej marki albo równoważnych mikroprocesorów o określonej
    > częstotliwości jest zgodny z dyrektywami regulującymi kwestie udzielania

    Wydaje mi sie, abstrahujac od przepisow prawa, ze wskazanie konkretnej
    marki, a nawet konkretnego modelu procesora, moze byc jak najbardziej
    uzasadnione. Przyklad to np. najnowsze procesy Intela z hyperthreadingiem -
    wielowatkowosc przy wykorzystaniu tylko 1 procesora. Inny przyklad to bardzo
    sympatyczne rozwiazania wieloprocesorowe z Athlonem 64. Nie powinno sie
    ustawowo blokowac wyboru pewnych rozwiazan i kupic jakas porazke tylko
    dlatego, ze siakis kuzyn szwagra wujka pana Kazia z rady nadzorczej oferuje
    sprzecior znacznie tanszy. IMHO ustawa o zamowieniach publicznych powinna
    byc znowelizowana, a nawet zniesiona (na rzecz upublicznienia zamowien
    publicznych) albo cos w tym stylu.
    --
    Olleo

  • 4. Data: 2005-01-13 15:33:08
    Od: "bolo" <b...@n...irc.pl>

    Użytkownik "1 BMT" <z...@1...pdi.net> napisał w wiadomości

> [...]
    > parametry techniczne komputera oraz systemu operacyjnego i nie naruszyc ww
    > przepisow . Nadmieniam, ze chodzi nam o komputery klasy PC Pentium i

    bardzo prosto
    1) jesli komputer ma byc typowo do biura to po co okreslac jego predkosc,
    poza tym sa wskazniki syntetyczne (ilosc operacji zmienno/stalo
    przecinkowych, ilosc procesoro, pamieci...)
    2)jesli to ma byc zastosowanie o jakiejs okreslonej wydajnosci, to podajesz
    oczekiwana ilosc "transakcji na sek"
    3) system operacyjny jesli okreslisz to juz dyskryminujesz, ewentualnie
    mozesz okreslic zastosowanie do jakiego typu aplikacji.
    4) PC to juz jest konkret wiec tez okreslasz
    5) pentium to juz jest konkretny producent!

    pozdrawiam
    bolo

  • 5. Data: 2005-01-13 15:39:59
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

    > 4) PC to juz jest konkret wiec tez okreslasz
    > 5) pentium to juz jest konkretny producent!

    Jeszcze slowko dodam. O ile dobrze rozumiem, to przetarg dotyczy firmy
    dostarczajacej sprzet/oprogramowanie, a nie firmy produkujacej konkretne
    procesory, system operacyjny itd?
    --
    Olleo

  • 6. Data: 2005-01-13 20:28:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005, bolo wrote:

    >+ Użytkownik "1 BMT" <z...@1...pdi.net> napisał
    [...]
    >+ > I tu pytanie do Szanownych grupowiczow : jak okreslic w specyfikacjii
    >+ > parametry techniczne komputera oraz systemu operacyjnego i nie naruszyc ww
    >+ > przepisow .
    [...]
    >+ bardzo prosto
    >+ 1) jesli komputer ma byc typowo do biura to po co okreslac jego predkosc,

    Sprzeciw. Jak dostaniesz PC AT 20 MHz to zmienisz zdanie ;)

    >+ poza tym sa wskazniki syntetyczne (ilosc operacji zmienno/stalo
    >+ przecinkowych, ilosc procesoro, pamieci...)

    W zupełności się zgadzam :)
    [...]
    >+ 3) system operacyjny jesli okreslisz to juz dyskryminujesz, ewentualnie
    >+ mozesz okreslic zastosowanie do jakiego typu aplikacji.

    Dobrze ująłeś: "musi na nim działać Płatnik" :>
    A jak ktoś chce Linuxa to chyba nie trzeba nic zastrzegać ;)

    >+ 4) PC to juz jest konkret wiec tez okreslasz

    To mi nie pasuje w tym znaczeniu, że jeśli ktoś chce kompa
    "klasy PC" choćby dlatego że *ma* na niego oprogramowanie
    to wciśnięcie mu Maca ("bo w specyfikacji nie napisali
    że nie") nie będzie dobrym pomysłem :[

    >+ 5) pentium to juz jest konkretny producent!

    A tu to jest problem... :] :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2005-01-14 09:36:52
    Od: AdamS <a...@b...webpark.pl>

> [...]
    > mi się, ża narzucanie platformy w przetargach (publicznych) zagraża techno-

    A jeśli narzucimy linuxa, albo jakikolwiek inny system to nie będzie
    przegięcia w drugą stronę?

    Poza tym jeśli raz wybrało się jakąś platformę systemową to wypadałoby
    się tego trzymać a nie liczyć na to co zaoferuje dostawca w swojej
    ofercie.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 8. Data: 2005-01-14 09:52:17
    Od: AdamS <a...@b...webpark.pl>

    Dnia Thu, 13 Jan 2005 16:39:59 +0100, Olleo napisał(a):

    > Jeszcze slowko dodam. O ile dobrze rozumiem, to przetarg dotyczy firmy
    > dostarczajacej sprzet/oprogramowanie, a nie firmy produkujacej konkretne
    > procesory, system operacyjny itd?

    Właśnie, przecież jeśli określimy części składowe komputera przy
    pomocy marek to w żadnym stopniu nie utrudnimy dostawcom wykonania
    dostawy, każdy z nich ma taki sam dostęp do podzespołów i możliwość
    zmontowania odpowiedniego sprzętu.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 9. Data: 2005-01-14 09:58:17
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    AdamS wrote:

> [...]
    > pomocy marek to w żadnym stopniu nie utrudnimy dostawcom wykonania
    > dostawy, każdy z nich ma taki sam dostęp do podzespołów i możliwość

    Nie wiem, czy zauwazyl Pan, ze specyfikacja ma dotyczyc
    ISTOTNYCH warunkow zamowienia..

    Jesli wiec okreslasz,ze ma byc P-4 a na Athlon,
    to powinienes wiedziec dlaczego to jest ISTOTNE.

    Boguslaw

  • 10. Data: 2005-01-14 10:04:31
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    AdamS wrote:

    > A jeśli narzucimy linuxa, albo jakikolwiek inny system to nie będzie
    > przegięcia w drugą stronę?

    Ależ ja nie mam na myśli narzucania Linuxa, (BSD, Unixa, MacOS, czy
    innego) tylko _nie_ narzucenie systemu w specyfikacji - podawanie np.
    zadań do jakich system ma być wykorzystywany.

    Pozdr,
    --
    ŁK