  • 11. Data: 2005-06-21 12:52:24
    Temat: Re: Co z groźnymi psami?
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    news:0c6d.00000150.42b80922@newsgate.onet.pl...

    > Pytam konkretnie o miasto. To reguluja przepisy miejscowe.

    Aaa... Żyrardów.

    Byłem

    > Jest istotne. Po prostu Ty również nie dostosowujesz się do przepisów.

    Tak, a dziecko wymachujące patykiem po baloniku przyrównaj do kibiców
    wymachujących bejzbolami. Przecież taki patyk może komuś oko wybić.

    > Mój nie podleci i nie zaatakuje
    >
    > Skąd wiesz o tym? Oby Cie jeszcze nie zaskoczył.

    Bo wiem. Jak chcesz, to przyjedź i go sprowokuj, wypłacę ci od ręki 5000 zł.
    W razie nieudanej próby Ty mi wypłacisz 100 zł. Przyjmujesz zakład?

    ...a po drugie _był_na_smyczy_. Oczywiście, chiński grzywacz to niezwykle
    silne bydlę, i nie udowodnię też, że gdyby rzucił się w furii na amstaffa,
    to nie pękłaby smycz, albo że nie wyrwałoby mi ręki z barku.
    Naprawdę jest to grupa, na której muszę udowadniać różnicę między raczej
    tchórzliwym psem kanapowym, a rasą stworzoną do walk psów?

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 12. Data: 2005-06-21 12:56:08
    Temat: Re: Co z groźnymi psami? Przecież wszystkie psy są potencjalnie grożne!
    Od: "Les P" <l...@n...pl>

    Użytkownik "flower" <f...@w...pl> napisał

    > No i jeśli dobrze znam polskie realia to mandaty rozpoczną się od tych
    > zatuczonych kundlojamników ledwie zipiących pod ławką z parką emerytek.
    > Mądralińscy z tego wątku już pokazali właśnie taki tok rozumowania.

    Bo za większość pogryzień są odpowiedzialne właśnie takie pozbawione
    instynktu "niewiadomoco" futrzaki. Trzymane całe życie na smyczy, reagują
    lekiem (i co za tym idzie - agresją) na wszystkie inne zwierzęta i ludzi, a
    dodatkowo chłoną jak gąbka lęki właściciela. Nie ma bardziej niebezpiecznej
    rasy niż wylękniony właściciel. Z moich obserwacji wynika, że duże psy bez
    zaczepki nie atakują małych, chyba że pomylą je z kotem.

    > Ja się pytam realnie: mam dość tego typu widoków, a naprawdę zjawisko ma
    > spory rozmiar. Czy coś z tym można zrobić? Czy SM ma obowiązek "wyłapywać"
    > tego typu sytuacje, czy zależnie od widzimisię?

    Nie, najlepiej podaj im wysokość Twojego psa w kłębie i zaproponuj, żeby
    "łapali" tylko te większe. Ale tu wynikł pewien problem - bulteriery często
    niewiele przerastają typowe kundelki. Więc może na wagę ich? Ale sam
    piszesz, że kundlojamniki są często spasione.
    To może jednak brać pod uwagę oświadczenie właściciela ?

    A teraz poważnie:

    Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest trzymanie wszystkich psów na smyczy i w
    kagańcu w miejscach publicznych i opieranie się na odpowiedzialności
    właścicieli poza tzw. "terenem zabudowanym".
    Z tym, że jeśli taki pies jednak pogryzie człowieka - powinien zapłacić
    odszkodowanie i mandat, a właściciela powinno się uśpić, albo zamknąć w
    schronisku ;-)

    Les P:-)

  • 13. Data: 2005-06-21 13:05:49
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "flower" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > półtoraroczną - córkę rzucił się kiedyś amstaff, co prawda na smyczy i w
    > kagańcu, i teraz się po prostu ich boję jak idę z nią na ulicy.

    No to skoro byl na smyczy i w kagancu to wlasciciel zrobil wszystko co
    musial, a nawet wiecej bo amstaffy nie są na obowiązujacej liście psów
    uznanych za szczególnie agresywne czyli przepis o bezwarunkowej
    smyczy+kagancu ich nie dotyczy. A nowela, o ktorej wspomniał Maciej nie
    obowiązuje jeszcze.

    A domaganie sie respetkowania prawa, w momencie gdy się samemu je łamie to
    buractwo. Rozczulają mnie takie idiotyczne gadki "moj nie ugryzie". Ostatnio
    szlam na spacerze z moim milusińskim i rzucił sie na niego labrador. I przez
    moment bylo nie za wesolo, tym bardziej, ze moj na smyczy i byl w kagancu
    wiec szanse obrony mial ograniczone. Tlumaczenie, ze to samiec i na swoim
    terenie [pod swoim blokiem] jest dla mnie do przyjecia - ale niech nikt mi
    nie opowiada bajek, ze jakas rasa jest szczególnie agresywna, a jakas inna
    absolutnie nie ugryzie.

    HaNkA

  • 14. Data: 2005-06-21 13:11:43
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
    napisał w wiadomości news:d993bm$bcd$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > uznanych za szczególnie agresywne czyli przepis o bezwarunkowej
    > smyczy+kagancu ich nie dotyczy. A nowela, o ktorej wspomniał Maciej nie

    A w lesie pies musi być na smyczy, albo w kagańcu?

    > A domaganie sie respetkowania prawa, w momencie gdy się samemu je łamie to
    > buractwo. Rozczulają mnie takie idiotyczne gadki "moj nie ugryzie".

    A mnie z kolei wkurzają takie idiotyczne gadki, że jak jadę 32 km/h koło
    przedszkola, gdzie jest ograniczenie do 30, to burakiem jestem domagając się
    od innych, żeby nie pędzili tam 120.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 15. Data: 2005-06-21 13:17:47
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    > A w lesie pies musi być na smyczy, albo w kagańcu?

    To jak juz ktos zauwazyl pewnie przepisy miejscowe reguluja. Mi sie cale
    zycie wydawalo, ze psa w lesie puszczac nie wolno, ale niedawno ktoś mi
    udowodnil, ze mozna:-))

    > A mnie z kolei wkurzają takie idiotyczne gadki, że jak jadę 32 km/h koło
    > przedszkola, gdzie jest ograniczenie do 30, to burakiem jestem domagając
    > się
    > od innych, żeby nie pędzili tam 120.

    Znaczy sie, jak ukradniesz Tico to mniejsze przestępstwo niz jak ukradniesz
    Mercedesa?

    HaNkA

  • 16. Data: 2005-06-21 13:20:58
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Les P" <l...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "flower" <f...@w...pl> napisał

    > Bo za większość pogryzień są odpowiedzialne właśnie takie pozbawione
    > instynktu "niewiadomoco" futrzaki.

    Może. A ilu ludzi takie futrzaki zagryzły?

> [...]
    > Z tym, że jeśli taki pies jednak pogryzie człowieka - powinien zapłacić
    > odszkodowanie i mandat, a właściciela powinno się uśpić, albo zamknąć w

    Masz dzieci? Biegasz w lesie? Bo to przestaje być śmieszne jak widzisz
    patrzącego na ciebie rottweilera luzem.
    To naprawde nie jest pocieszenie, że właściciel zapłaci jakiś śmieszny
    mandacik po fakcie.

    Ja się pytam poważnie, co można zrobić. Przecież nie będę dzwonił na policję
    widząc psa luzem w lesie; zresztą nikt normalny nie przyjedzie. Czy to jest
    jedyne wyjście?

    Dlaczego gdyby każdy z tej grupy widział drecha wymachującego pistoletem na
    ulicy to by się oburzał, a gdy ja pisze o takich samych drechach mających
    amstaffy to jestem nazywany burakiem, bo mój kanapowiec bez kagańca chodzi?
    Pomyślcie o tym, mieszkańcy Cicely.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 17. Data: 2005-06-21 13:24:02
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:d99420$g63$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > udowodnil, ze mozna:-))

    > Znaczy sie, jak ukradniesz Tico to mniejsze przestępstwo niz jak

    Nie wiem. Ale za przekroczenie prędkości dostaje się różne mandaty i liczby
    punktów, w zależności od prędkości i ograniczenia. Nie wiesz o tym?

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 18. Data: 2005-06-21 13:30:28
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    >Nie wiesz o tym?

    Ale karani sa wszyscy - w różnej skali ale wszyscy. Nie wiesz o tym?

    HaNkA

  • 19. Data: 2005-06-21 13:34:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):

    > Mi sie cale zycie wydawalo, ze psa w lesie puszczac nie wolno, ale niedawno ktoś mi

    > udowodnil, ze mozna:-))

    Można chyba tylko na polowaniu - art. 166 kw.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 20. Data: 2005-06-21 13:35:25
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "Kriepa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak mnie tylko zastanawia czy ci, co te bzdury tu wypisują naprawdę w nie
    > wierzą...

    Poczytaj skarbie o pytaniach retorycznych. Po drugie - uwazasz, ze zasada
    rownosci wszystkich wobec prawa to bzdura? Hmm...

    HaNkA