  • 1. Data: 2004-05-31 07:13:52
    Temat: Co to : Pozwolenie na uzytkowanie ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Gdzie moge znalezc w prawie go jak "Pozwolenie budynku na uzytkowanie". Do
    czego dokladnie sluzy ten 'papierek', jaki jest jego cel, co zmienia itp.

    Fantom
    fut : prawo

  • 2. Data: 2004-05-31 07:45:31
    Temat: Re: Co to : Pozwolenie na uzytkowanie ?
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Gdzie moge znalezc w prawie go jak "Pozwolenie budynku na uzytkowanie". Do
    > czego dokladnie sluzy ten 'papierek', jaki jest jego cel, co zmienia itp.

    W naszym kraju nie wystarczy miec prawo
    wlasnosci. Abys mogl zamieszkac w domu,
    zbudowanym na wlasnym gruncie, za wlasne
    pieniadze - musisz miec zgode jakiegos urzednika.
    Nie mozesz wiec mieszkac we wlasnym domu, jesli
    urzednik Ci na to nie pozwoli.

    Mozesz natomiast bez przeszkod rozbic, na swoim
    gruncie, namiot i mieszkac w namiocie, obok domu,
    ktory nie uzyskal pozwolenia na Twoje wprowadzenie.

    WOJSAL

  • 3. Data: 2004-05-31 07:46:40
    Od: Piotr Piatkowski <k...@c...pl>

    In pl.misc.budowanie Fantom <s...@s...poczta.onet.pl> wrote:
    > Gdzie moge znalezc w prawie go jak "Pozwolenie budynku na uzytkowanie". Do
    > czego dokladnie sluzy ten 'papierek', jaki jest jego cel, co zmienia itp.

    Jeżeli w pozwoleniu na budowę masz wymóg uzyskania pozwolenia na
    użytkowanie, to sprawę załatwiasz w inspektoracie nadzoru budowlanego. Tam
    pewnie dowiesz się co potrzeba złożyć (jest tego sporo).

    Zazwyczaj przy budowie domku jednorodzinnego nie ma takiego wymogu, i wtedy
    tylko składasz zawiadomienie o zakończeniu budowy.

    Zmienia to tyle, że z budowy robi się budynek mieszkalny (czy inny - w
    zależności od tego co budowałeś). Możesz się zameldować, możesz korzystać z
    ulgi remontowej (ale już nie możesz z budowlanej), nie grozi Ci kara za
    zamieszkiwanie na budowie.

    --
    Piotr Piątkowski, Kraków
    perl -le 's**02).4&9%4^[./4(%2^0%2,^([#+%2&**y%& -;^[%"`-{ a%%s%%$_%ee'

  • 4. Data: 2004-05-31 07:56:22
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Zmienia to tyle, że z budowy robi się budynek mieszkalny (czy inny - w

    Wlasnie na tym zdaniu mi najbardziej zalezy. Gdzie moge znalezc w
    przepisach, ze w mokencie uzyskania 'pozwolenia na uzytkowanie' budowa
    przerabia sie w budynek mieszkalny ??

    Fantom

  • 5. Data: 2004-05-31 09:41:55
    Od: "MovieJack" <i...@m...net>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Gdzie moge znalezc w prawie go jak "Pozwolenie budynku na uzytkowanie". Do

    Najważniejsze to że możesz się w nim zameldować. A na oddanie całkowite
    czekać i 20 lat.

    Sawa

  • 6. Data: 2004-05-31 10:31:48
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > Najważniejsze to że możesz się w nim zameldować. A na oddanie całkowite
    > czekać i 20 lat.
    A moze nadzor nalozyc kare za uzytkowanie calosci gdy ma sie pozwolenie na
    uzytkowanie tylko czesci ???

  • 7. Data: 2004-05-31 10:35:24
    Od: "Adam" <n...@n...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zbudowanym na wlasnym gruncie, za wlasne
    > pieniadze - musisz miec zgode jakiegos urzednika.
    > Nie mozesz wiec mieszkac we wlasnym domu, jesli

    "niezła" teoria, czyli uważasz że mając działkę gruntu powinno być tak że
    każdy może robić sobie co tam chce?? budować, bez żadnej kontroli -
    sprawdzenia czy wszystko zostało wykonane zgodnie z projektem,
    obowiązującymi przepisami itd., widocznie dla ciebie nie ma znaczenia że
    mogłoby Ci na głowę może spaść parę ton stropu ale dla innych ma to
    znaczenie...

    A wracając do pytania po co pozwolenie na użytkowanie, to przede wszystkim
    służy ono po to aby można było ujawnić budynek w ewidencji gruntów, a potem
    na jej podstawie ujawnić budynek w księdze wieczystej. Bez ujawnienia
    budynku w ewidencji nie będzie możliwe nadanie numeru porządkowego dla
    nieruchomości, oraz zameldowanie.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 8. Data: 2004-05-31 10:52:27
    Od: "Adam" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Adam" <f...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A moze nadzor nalozyc kare za uzytkowanie calosci gdy ma sie pozwolenie na
    > uzytkowanie tylko czesci ???

    W praktyce wygląda to tak, że ludzie mieszkają w budynkach bez pozwolenia na
    użytkowanie nawet po wiele lat, np. żeby cały czas korzystać z ulgi
    budowlanej.
    A co do możliwości kary to pewno mógłby tyle, szczególnie jak ktoś życzliwym
    im o tym doniesie, lecz takie kontrole z woli samego nadzoru u zwykłego
    Kowalskiego w jego nowowybudowanym, częściowo oddanym do użytkowania domu
    praktycznie się nie zdarzają.

    Pozdrawiam
    też Adam

  • 9. Data: 2004-05-31 10:57:43
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obowiązującymi przepisami itd., widocznie dla ciebie nie ma znaczenia że
    > mogłoby Ci na głowę może spaść parę ton stropu ale dla innych ma to

    Uwazam, ze na moim gruncie powinienem moc robic wszystko
    pod warunkiem, ze nie szkodze innym.
    A odnosnie mojego bezpieczenstwa zapewniam,
    ze zaden urzednik nie jest w stanie tak sie o mnie
    zatroszczyc jak ja sam.
    Acha, i za troske o siebie nie pobieram
    lapowek od siebie.

    Jesli urzednicy budowalni sa tacy dobrzy dla obywateli,
    to dlaczego wymierzaja kary, gdy obywatel postanawia
    inaczej budowac niz wczesniej sobie zaplanowal?
    (oczywiscie mowie o sytuacjach, gdy budowla nie
    przeszkadza innym - w szczegolnosci sasiadom)

> [...]
    potem
    > na jej podstawie ujawnić budynek w księdze wieczystej.

    A nie moznaby prosciej: zbudowalem budynek
    wiec sam go zglaszam do ksiag wieczystych?
    Prosciej, taniej (mniej urzednikow), szybciej.

    >Bez ujawnienia
    > budynku w ewidencji nie będzie możliwe nadanie numeru porządkowego dla
    > nieruchomości, oraz zameldowanie.

    A nie mozna prosciej: nie moze dzialka miec
    przypisanego numeru? Natomiast numeracja
    w ramach dzialki oczywiscie powinna byc wg
    uznania wlasciciela. Co najwyszej wlasciciel
    moglby (powinien?) zglosic do urzedu o zasadach
    numeracji nieruchomosci na jego dzialce (gdy
    na dzialce jest pare nieruchiomosci).

    WOJSAL

  • 10. Data: 2004-05-31 10:59:45
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <f...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A moze nadzor nalozyc kare za uzytkowanie calosci gdy ma sie pozwolenie na
    > uzytkowanie tylko czesci ???

    Jaka jest idea karania kogos za to, ze
    zamieszkuje w calosci a w paierach urzednikow
    jest zgoda na uzytkowanie czesci?
    W czyim interesie wystepuje tu urzednik? Kogo,
    czyj interes tu ochrania?
    Czy moze chodzi o ty by karac po to by karac?

    WOJSAL