  • 21. Data: 2019-10-02 14:33:53
    Temat: Re: Co robił jak go nie było?
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 02.10.2019 o 13:19, Jcek Maciejew pisze:

    > No to się nie podpisuj i po sprawie :) Nic nie trza wycinać.

    jcek dyktuje co inni mają pisać i jak mają pisać, wiadomo jcek to
    jcek:)))))))

    --
    I love love

  • 22. Data: 2019-10-02 14:34:46
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 02.10.2019 o 03:24, J.F. pisze:
    > Ale ale ... nazwiska na -ski to sa szlacheckie

    niekoniecznie, n.p. Ciołkowski, Czajkowski, Dostojewski to kacapy:)

    --
    I love love

  • 23. Data: 2019-10-02 14:37:03
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > nie wiem co w tym nazwisku żydowskiego. Żydzi w Polsce mieli nadawane
    > nazwiska albo dość przypadkowo

    no nie, ładne nazwiska przyjmowali żydzi z NKWD i UB, typu Światło, czy
    Różański, przed wojną mieli nazwiska kończące się na -szewski, -ik, czy
    też od nazw miast, Warszawski, Poznański, czy też od regionów,
    Mazowiecki, Morawiecki itp itd:)

    --
    I love love

  • 24. Data: 2019-10-02 14:52:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-02 o 14:37, u2 napisał:

> [...]
    > Różański, przed wojną mieli nazwiska kończące się na -szewski, -ik, czy
    > też od nazw miast, Warszawski, Poznański, czy też od regionów,

    miałbys rację, gdyby większość tych nazwisk nadawano w XXw, ale one były
    nadawane duzo wcześniej...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 25. Data: 2019-10-02 16:24:24
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > miałbys rację, gdyby większość tych nazwisk nadawano w XXw, ale one były
    > nadawane duzo wcześniej...

    no i co z tego, myślenie nie boli, przed wojną było status quo, po
    wojnie był napływ żydo-ubeków:)

    --
    I love love

  • 26. Data: 2019-10-02 16:59:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >niekoniecznie, n.p. Ciołkowski, Czajkowski, Dostojewski to kacapy:)

    W innym kraju reguly moga byc inne :-)

    Ale
    -Ciołkowski ... polskiego pochodzenia, ze starej szlacheckiej rodziny
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Konstantin_Cio%C5%82ko
    wski

    -Czajkowski ... ze starej rosyjsko-ukrainskiej szlacheckiej rodziny.
    Tylko ze pradziad nazywal sie Czajka, dziad Czajka ... i zmienil na
    Czajkowski/j.
    Czyzby i oni mieli podobna regule ... albo zaczerpneli z Polski ?

    https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A7%D0%B0%D0%B9%D0%
    BA%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9,_%D0%9F%D1%91
    %D1%82%D1%80_%D0%98%D0%BB%D1%8C%D0%B8%D1%87

    -Dostojewski ... pochodzil od bojara Irtyszewa, ktory jakos zyskal
    przydomek Dostojew, co potem ewoluowalo w nazwisko

    https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BE%D1%81%D1%
    82%D0%BE%D0%B5%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9,_%D0%A4
    %D1%91%D0%B4%D0%BE%D1%80_%D0%9C%D0%B8%D1%85%D0%B0%D0
    %B9%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87

    i znow jakies polskie wątki

    https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BE%D1%81%D1%
    82%D0%BE%D0%B5%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B5

    A tu mamy z dziesiec roznych -szewskich.
    https://genealogia.okiem.pl/herbarz.php

    J.

  • 27. Data: 2019-10-02 17:20:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 02.10.2019 o 10:05, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    >na -szewski, -ik, czy też od nazw miast, Warszawski, Poznański, czy
    >też od regionów, Mazowiecki, Morawiecki itp itd:)

    Przed wojna to sie nazywal np Rubinstein, Cukierman, Goldberg,
    Hirszfeld, Goldszmit, Szpilman czy Edelman.
    Choc bywalo tez np Czerniaków, Anielewicz, Wdowinski, Korczak.

    IMO - oprocz przedwojennych zmian, to byla fala zmian okupacyjnych - z
    koniecznosci ... i potem jeszcze gdzies w latach 46-68 - ale kiedy
    dokladnie to nie wiem.
    Poznikaly "zydowskie" nazwiska, poznikaly imiona ...

    J.

  • 28. Data: 2019-10-02 17:41:46
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 02.10.2019 o 17:20, J.F. pisze:
    > Przed wojna to sie nazywal np Rubinstein, Cukierman, Goldberg,
    > Hirszfeld, Goldszmit, Szpilman  czy Edelman.

    Goldberg po wojnie to Różański:)

    --
    I love love

  • 29. Data: 2019-10-02 17:43:49
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 02.10.2019 o 16:59, J.F. pisze:

    > W innym kraju reguly moga byc inne :-)
    >
    > Ale
    > -Ciołkowski ... polskiego pochodzenia, ze starej szlacheckiej rodziny

    urodził się w Rosji, tam nie było szlachty

> [...]
    > Czajkowski/j.
    >  Czyzby i oni mieli podobna regule ... albo zaczerpneli z Polski ?

    tak samo, urodził się w Rosji:)

    > -Dostojewski ... pochodzil od bojara Irtyszewa, ktory jakos zyskal
    > przydomek Dostojew, co potem ewoluowalo w nazwisko

    ano, żaden szlachcic:)

    --
    I love love

  • 30. Data: 2019-10-02 17:54:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.10.2019 o 23:32, u2 pisze:

    > ale ale nazwiska kończące się na -szewski to są żydoskie nazwiska,
    Czyli Poland couldn't into space;)

    --
    Shrek