  • 1. Data: 2003-11-12 15:44:34
    Temat: Co może a czego nie może komornik?
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

    Wyrok w sprawie o zwot niewypłaconego mi wynagrodzenia właśnie się
    uprawomocnił i za parę dni będę miał klauzulę wykonalności. Pójdę z
    tym do komornika i ... No własnie, nie wiem czego moge się spodziewać.
    Czy komornik może np. zająć samochód lub komputer na poczet
    zabezpieczenia długów? A może zawiera ugodę z pracodawcą (dla mnie
    niekorzystną), załóżmy spłata po 100zł/miesiąc? Jak to wygląda w
    praktyce? Czy komornikowi zalezy na odzyskiwaniu pieniędzy zasądzonych
    przez sąd pracy, czy raczej mu to "wisi". Prosze o Wasze opinie na ten
    temat.
    Aha, i jeszcze jedna sprawa. Czy komornicy są przypisani do
    konkretnych rejonów miasta? Jak znaleźć dobrego komornika (we
    Wrocławiu)?

    Pozdrawiam serdecznie:)
    Piotr Jankowski

  • 2. Data: 2003-11-13 08:30:26
    Temat: Re: Co może a czego nie może komornik?
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > tym do komornika i ... No własnie, nie wiem czego moge się spodziewać.
    > Czy komornik może np. zająć samochód lub komputer na poczet

    Zajmie co to co mu wskazesz.

    A może zawiera ugodę z pracodawcą (dla mnie
    > niekorzystną), załóżmy spłata po 100zł/miesiąc? Jak to wygląda w
    > praktyce?

    Teoretycznie zrobic tego nie moze. A w praktyce to bywa z tym roznie.

    >Czy komornikowi zalezy na odzyskiwaniu pieniędzy zasądzonych
    > przez sąd pracy, czy raczej mu to "wisi". Prosze o Wasze opinie na ten
    > temat.

    Zarabia na tym ok 15 proc wartosci egzekwowanego roszczenia, wiec na tyle mu
    zalezy.

    > Aha, i jeszcze jedna sprawa. Czy komornicy są przypisani do
    > konkretnych rejonów miasta?

    Sa przypisani ale wierzyciel moze wskazac komornika w granicach okregu
    apelacyjnego.

    > Jak znaleźć dobrego komornika (we
    > Wrocławiu)?

    Musisz popytac.

    Dan.

  • 3. Data: 2003-11-13 09:29:12
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

    > Zajmie co to co mu wskazesz.

    A mogę wskazać ruchomości, których sumaryczna wartość przekracza
    zasądzoną kwotę, tylko np. miedzy nimi wstawiać słowo "lub"? A co z
    punktem "i wierzytelnosci dłużnika znajdujących się w........."? Tutaj
    musiałbym znać inwestycje mojego byłego pracodawcy a nie znam.. I
    jeszcze jedno, komornik będzie chciał oryginału wyroku z klauzula
    wykonalności, a ja dostane odpis. Czy oryginał sąd wypożycza na
    specjalny wniosek powoda?

    POZDRAWIAM I DZIĘKI DAN:)
    Piotr J.

  • 4. Data: 2003-11-13 13:03:48
    Od: "Tom." <t...@w...pl>

    Użytkownik "lablador" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    [...]
    > A może zawiera ugodę z pracodawcą (dla mnie
    >
    > Teoretycznie zrobic tego nie moze. A w praktyce to bywa z tym roznie.

    [...]

    A czy gdyby tak zrobił (tzn. umówił się na spłatę po 100zł/mies.), to czy
    naliczane są jakieś odsetki karne od pozostałej kwoty?

    Tom.

  • 5. Data: 2003-11-13 13:41:08
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > A mogę wskazać ruchomości, których sumaryczna wartość przekracza
    > zasądzoną kwotę, tylko np. miedzy nimi wstawiać słowo "lub"?

    Mozesz wskazac i na Twoim miejscu bym wskazywal. Ale komornik podczas
    zajecia wstrzyma sie z zajeciem pozostalych ruchomosci jesli stwierdzi ze
    niektore z nich wystarcza na zaspokojenie roszczenia.

    A co z
    > punktem "i wierzytelnosci dłużnika znajdujących się w........."? Tutaj
    > musiałbym znać inwestycje mojego byłego pracodawcy a nie znam..

    No jesli nie wiesz kto jest dluznikiem twojego pracodawcy to komornik nie
    zajmie wierzytelnosci. Musisz mu wskazac od kogo przysluguje wierzytelnosc
    Twojemu pracodawcy.

    > jeszcze jedno, komornik będzie chciał oryginału wyroku z klauzula
    > wykonalności, a ja dostane odpis. Czy oryginał sąd wypożycza na
    > specjalny wniosek powoda?

    Nie bedzie chcial oryginalu wyroku bo takowy znajduje sie tylko w aktach
    sprawy. Bedzie sie domagal odpisu wydanego przez sad z nadana klauzula
    wykonalnosci (nie moze to byc kserokopia tylko odpis jaki przesle Ci sad po
    zlozeniu wniosku o nadanie klauzuli) Przy zajeciu rachunku bankowego
    komornik moze domagac sie oprocz tytulu wykonawczego (czyli odpisu wyroku
    wraz z klauzula) odpisu tytulu egzekucyjnego (czyli odpisu wyroku ale bez
    klauzuli) W praktyce niewielu z nich tego zada.

    > POZDRAWIAM I DZIĘKI DAN:)

    Nie krzycz ;)

    Dan.

  • 6. Data: 2003-11-13 13:42:11
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > A czy gdyby tak zrobił (tzn. umówił się na spłatę po 100zł/mies.), to czy
    > naliczane są jakieś odsetki karne od pozostałej kwoty?

    Tak, odsetki naliczane sa dalej.

    Dan.

  • 7. Data: 2003-11-13 15:20:56
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

    > Nie krzycz ;)
    >
    > Dan.

    Już nie będę, to z wdzięczności ;)))))
    Ostatnie pytanie - ile ode mnie weźmie komornik na "dzień dobry"? A
    może nic, tylko doliczy swoje 15% do zasądzonej kwoty wraz z odsetkami
    i zapłaci za to wierzyciel? Jak to jest?

    pozdrawiam
    Piotr J.

  • 8. Data: 2003-11-13 15:34:17
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Ostatnie pytanie - ile ode mnie weźmie komornik na "dzień dobry"?

    Przy roszczeniu ze stosunku pracy nie zaplacisz nic.

    > może nic, tylko doliczy swoje 15% do zasądzonej kwoty wraz z odsetkami
    > i zapłaci za to wierzyciel? Jak to jest?

    No nie wierzyciel, bo Ty nim jestes:) Dluznik zaplaci o 15 proc wiecej.
    Ciebie to nie kusztuje absolutnie nic.

    Dan.