  • 1. Data: 2003-11-12 17:21:14
    Temat: Spółdzielnia mieszkaniowa nakaz
    Od: "noe" <brak@ANTYSPAM/konto.pl>

    Witam!
    Pięć lat temu przeniosłem kaloryfer z rogu pokoju pod okno gdyż
    nieszczelności stolarki okiennej dyktowały temperaturę w pokoju .
    Instalacja została wykonana przez pracownika firmy obsługującej w tego typu
    usługi całą spółdzielnie.Nie posiadam żadnego zezwolenia na piśmie od
    administracji tej spółdzielni.
    Mieszkanie jest własnościowe i uciekło ubezpieczenie przez zapomnienie.
    Pytania:
    -ile czasu powinienem przechowywać takie zezwolenie w archiwum (5lat)jak bym
    je miał?
    -czy administracja ma prawo nakazać mi przywrócenia stanu poprzedniego
    (kaloryfer był pionowy żeliwny teraz jest panel)
    -czy jeśli grzejnik był opomiarowany 3 lata temu jest to równoznaczne ze SM
    dokonała kontroli i odbioru technicznego(cos takiego wspomniał prezes ale na
    piśmie się podbił pieczęcią ) .
    -
    Opisze teraz przykładowa sytuacje która może się przydarzyć większości z
    nas.
    Standardem jest ze jeżeli robimy kapitalny remont łazienki (kafelki ,wanna,
    oczko sanitarne) wymieniamy infrastrukturę sanitarną, mało kto idzie do
    administratora z projektami itp. po zgodę.
    Sam fakt ze np. rury są miedziane i na pewno przesunięciu ulegają punkty
    baterii kranowych może być wyraźnym sygnałem dla administracji o samowoli
    budowlanej.

    Ja sam padłem ofiarą takiego potraktowania mnie przy okazji wycieku wody z
    srubunku głowicy termoregulacyjnej tegoż kaloryfera(w całej tej przeróbce
    jako jedyny ten element jest z poprzedniej instalacji).
    Podejrzewam ze złośliwe nakazanie mi na piśmie przywrócenia poprzedniego
    stanu była moja wypowiedz z kim w SM załatwiałem to na ,,gębę '' a i również
    został polecony mi chudraulik.

    Może ktoś mi podpowie w jaki sposób wyjsc z tej sytuacji obronną ręką.