    From: "lablador" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co może a czego nie może komornik?
    Date: Thu, 13 Nov 2003 14:41:08 +0100

    > A mogę wskazać ruchomości, których sumaryczna wartość przekracza
    > zasądzoną kwotę, tylko np. miedzy nimi wstawiać słowo "lub"?

    Mozesz wskazac i na Twoim miejscu bym wskazywal. Ale komornik podczas
    zajecia wstrzyma sie z zajeciem pozostalych ruchomosci jesli stwierdzi ze
    niektore z nich wystarcza na zaspokojenie roszczenia.

    A co z
    > punktem "i wierzytelnosci dłużnika znajdujących się w........."? Tutaj
    > musiałbym znać inwestycje mojego byłego pracodawcy a nie znam..

    No jesli nie wiesz kto jest dluznikiem twojego pracodawcy to komornik nie
    zajmie wierzytelnosci. Musisz mu wskazac od kogo przysluguje wierzytelnosc
    Twojemu pracodawcy.

    > jeszcze jedno, komornik będzie chciał oryginału wyroku z klauzula
    > wykonalności, a ja dostane odpis. Czy oryginał sąd wypożycza na
    > specjalny wniosek powoda?

    Nie bedzie chcial oryginalu wyroku bo takowy znajduje sie tylko w aktach
    sprawy. Bedzie sie domagal odpisu wydanego przez sad z nadana klauzula
    wykonalnosci (nie moze to byc kserokopia tylko odpis jaki przesle Ci sad po
    zlozeniu wniosku o nadanie klauzuli) Przy zajeciu rachunku bankowego
    komornik moze domagac sie oprocz tytulu wykonawczego (czyli odpisu wyroku
    wraz z klauzula) odpisu tytulu egzekucyjnego (czyli odpisu wyroku ale bez
    klauzuli) W praktyce niewielu z nich tego zada.

    > POZDRAWIAM I DZIĘKI DAN:)

    Nie krzycz ;)

    Dan.