  • 11. Data: 2016-09-26 16:02:21
    Temat: Re: Co grozi komornikom za egzekucje fałszywych wyroków?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-09-16 o 10:29, Liwiusz pisze:

    > Jak już chcieli fałszować, to mogli normalnie sfałszować polski wyrok z
    > polską klauzulą. Zajęcie rachunku bankowego, kasa w cztery dni i
    > zwinięcie słupa.
    >
    > Coś się widać stało, bo afera jest, ale jak widać sposób jej konstrukcji
    > przerasta pojmowanie dziennikarzy, a może i śledczych.

    Żeby się nie okazało, że afera wynika z faktu, że nie wiedzieli o
    arbitrażu :-)

  • 12. Data: 2016-09-26 19:00:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    >Media opisywały takie sprawy od pewnego czasu, i owszem, były
    >klauzule
    >sądu powszechnego, więc jeżeli ktoś tu nawalił, to sąd, a nie
    >komornik.
    >Nie mam pojęcia, jaka jest procedura i jak sąd może sprawdzić
    >wiarygodność tego arbitrażu. I czy to wszystko odbywa się bez
    >informowania (rzekomego) dłużnika, czy też wymaga najpierw przejęcia
    >jego poczty (ale skoro można sfałszować umowy sprzedaży, to po co do
    >tego jeszcze arbitraż?)...
    >http://wyborcza.biz/biznes/1,147872,17819950,Estons
    ki_skok_na_spolke__Oszusci_okradaja_polskie.html

    Niezly kanal ... ale to mnie zaciekawilo:

    "Jednak oszuści nie ustępują. Zaskarżyli postanowienie o uchyleniu
    klauzuli, czyli postępowanie w tej sprawie nadal trwa."

    Czyli oszusci sa aktywni, znani, przychodza do sadu ... no chyba, ze
    tylko adwokat w ich imieniu ...

    J.

  • 13. Data: 2016-09-26 20:20:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-09-16 o 19:00, J.F. pisze:
> [...]
    > klauzuli, czyli postępowanie w tej sprawie nadal trwa."
    >
    > Czyli oszusci sa aktywni, znani, przychodza do sadu ... no chyba, ze

    Żeby tylko się nie okazało, że cała afera wynika z faktu, że niektórzy
    nie wiedzą , że mogą być wyroki innych instytucji, niż sądy :-)

    Ale sprawa mnie zaintrygowała. Moim zdaniem jest dość intrygująca,
    bowiem jest tu lekka luka. Sąd nadając klauzulę odsyła ją tylko
    wierzycielowi, bo on jest stroną. Jakby tak sfałszować sam wyrok, to
    faktycznie "dłużnik" dowie się o rzekomym długu dopiero od komornika,
    który nie jest uprawniony do badania samej sprawy.

    Szukałem, ale nie znalazłem w sumie, co ma zrobić komornik uzyskawszy od
    "dłużnika" informację, że wyrok jest sfałszowany. Jakby to był wyrok
    sądu, to oczywiście można szybko sprawdzić, czy taki zapadł. Ale jak to
    jest jakiś dziwny arbitraż. Wygląda na to,że sąd przed opatrzeniem
    klauzulą powinien jednak jakoś powiadomić o tym rzekomego dłużnika.

  • 14. Data: 2016-09-27 07:37:52
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Przy złozonym przeze mnie wniosku o nadanie k.w. jeden sąd zawinszował sobie całe
    akta sprawy arbitrażowej, a innemu wydziałowi tego samego sądu wystarczył akualny
    (swieży) odpis wyroku izby gospodarczej sądu arbitrażowego (no tyle, że powszechnie
    znanego). Sąd nie informuje dłużnika o postępowaniu klauzulowym (swoją drogą IMHO w
    tym punkcie prawo wymaga zmiany, argument o "uciekaniu" dłużnika z majatkiem nie
    trzyma się kupy, równie dobry jest argument o szybkiej spłacie zadłużenia przez
    dłużnika, który dowie się o wniosku wierzyciela o nadanie k.w.) .

    -----

  • 15. Data: 2016-09-27 10:21:35
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 26.09.2016 20:20, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > zapadł. Ale jak to jest jakiś dziwny arbitraż. Wygląda na to,że sąd
    > przed opatrzeniem klauzulą powinien jednak jakoś powiadomić o tym

    A więc jednak wszystko się zgadza - o wyroku fałszywego sądu rzekomy
    dłużnik może się dowiedzieć dopiero od komornika, a właściwie od banku,
    bo komornicy zajmują konta też dłużników nie informując.

    Po co w ogóle ta klauzula, jeśli sąd ją wydając niczego nie sprawdza?

    MJ

  • 16. Data: 2016-09-27 11:22:31
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A to jest bardzo dobre pytanie, aczkolwiek z punktu widzenia dłużnika to jednak
    lepiej, że wymóg nadania klauzuli jest ;-)
    Poza samym czasem postępowania, k.w. przydaje się dłużnikowi choćby w postępowaniu
    zażaleniowo-skargowym, gdzie sąd może cofnąć nadanie k.w. bez zmiany samego
    orzeczenia jako takiego.
    Najgorsze jest to, że dłużnik o wszystkim dowiaduje się po czasie (no chyba, że
    wydzwania regularnie do właściwego sądu) - ma prawo do wszczęcia postępowania
    przeciwegzekucyjnego, gdy czestokroć egzekucja jest już zakończona, z przyczyny
    którego to zakończenia dłużnik przegra postępowanie przeciwegzekucyjne, pętla
    logiczna.
    IMHO dłużnik powinien być pełnoprawnym uczestnikiem postępowania o nadanie orzeczeniu
    k.w.
    Wierzyciel czekał na wyrok tygodniami / miesiącami / latami, to może jeszcze odrobinę
    poczekać na wynik postępowania klauzulowego.

    -----

  • 17. Data: 2016-09-27 15:21:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Wierzyciel czekał na wyrok tygodniami / miesiącami / latami, to może
    >jeszcze odrobinę poczekać na wynik postępowania klauzulowego.

    A to nie tak, ze po przegranej sprawie dluznik powinien sam zaplacic ?
    I klauzula jest dopiero, jak nie zaplaci ... a kolejna sprawe
    wszczynac w tym momencie to dziwne by bylo, jedna (wieloletnia) nie
    wystarczy ?

    Oczywiscie jak widac - moze byc jakis dziwny sad, moze byc sprawa
    rozstrzygnieta zaocznie, a w koncu moze wierzyciel po klauzule sie
    zglosic mimo splaty, i dostanie dwa razy.
    W panstwie prawa szybko go wyleczyli z takich pomyslow, ale u nas to
    nie wiem :-)

    J.

  • 18. Data: 2016-09-27 16:22:41
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Załóżmy, że dłużnik nie ma z czego (poza Providentem z RRSO=450%), lub że nie jest
    niczego winien (pozew o przedawnione roszczenie pod świadomie nieprawidłowy adres),
    lub że orzeczenie jest przeciwko jednemu z małżonków, lub że osoba prawna nie może
    prowadzić swoich spraw (he, he, ...).

    -----

  • 19. Data: 2016-09-27 17:18:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    -----
    > A to nie tak, ze po przegranej sprawie dluznik powinien sam
    > zaplacic?

    Jak dluznik twierdzi ze nie ma z czego, to komornik jest jak
    najbardziej zasadny.
    Jak nie jest winien, to powinien to w sadzie wykazac.
    A jak nic nie wiedzial o sprawie, bo adres zly, to mu ta klauzula nie
    pomoze ani nie zaszkodzi - powiadomienie o ewentualnej sprawie w
    kwestii jej wydania tez pewnie pod zly adres pojdzie.

    I co najwyzej komornik powinien miec zakaz/nakaz zatrzymania w
    depozycie, w razie niezgodnosci adresow.

    J.

  • 20. Data: 2016-09-27 20:03:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-09-16 o 17:18, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > I co najwyzej komornik powinien miec zakaz/nakaz zatrzymania w
    > depozycie, w razie niezgodnosci adresow.

    To nie wydaje mi się dobrym pomysłem. W mojej ocenie należałoby zrobić
    wszystko, by nie było możliwości otrzymania tytuły wykonawczego na obcy
    adres. Po pierwsze skoro zbiór PESEL jest urzędowym, to zupełnie nie
    rozumiem z jakiego powodu sąd z urzędu nie wysyła choćby krótkiej
    informacji o toczącym się postępowaniu.

    Gdy to nie daje skutku moim zdaniem należałoby stworzyć mechanizm
    podobny do mechanizmu "poszukiwania celem ustalenia miejsca pobytu".
    Moim zdaniem nie można obecnie opierać się na Poczcie Polskiej, bo
    kiedyś to był urząd, a teraz po prostu komercyjna firma. To, że
    listonosz napisze, że nie odebrano w terminie może niekoniecznie polegać
    na prawdzie i powinno jednak podlegać weryfikacji przez jakiegoś
    urzędnika. Policjanta? Komornika? Na pewno nie listonosza.

    Uważam, że należy wszystko zrobić, by prawomocny tytuł wykonawczy, gdy
    już zapadnie, był pewnikiem. Tu już nie ma miejsca na jakieś "macanki" z
    tematem, bo postępowania nam się w nieskończoność wydłużą, a nie o to
    chodzi.