  • 1. Data: 2021-10-26 13:47:49
    Temat: Co byłoby w RP3? Brak zgody rodziców na aborcje 11 latki [Boliwia]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/swiat/mama-11-letniej
    -ciezarnej-dziewczynki-ktora-zostala-zgwalcona-przez
    -przyrodniego/rntxytq
> [...]
    > przyrodniego dziadka. Jej mama początkowo dała lekarzom zgodę na
    > wykonywanie aborcji u córki, jednak nagle zmieniła zdanie. *Mogło* się
    > tak stać pod wpływem boliwijskiego Kościoła, który głośno zabronił
    > 11-latce wykonywania aborcji. Dziewczynka jest w 21. tygodniu
    > ciąży. [...]
    > (Prawnik rodziny) Powiedział portalowi Pagina Siete, że decyzję o
    > kontynuowaniu ciąży wyrażoną przez rodzinę umieszczono w historii
    > medycznej dziewczynki, tak aby oddział położniczy i cały jego zespół
    > medyczny postępował zgodnie z jej wolą. [...]

    Czy odnotowano w RP3 przypadek aborcji u dziewczynki do granicy
    "wieku (pełnego) ubezwłasnowolnienia" wbrew sprzeciwowi rodziców
    (opiekunów prawnych)?

    W RP3 prawo do aborcji (ale nie obowiązek) wynikałoby choćby z KK-200.
    [ Karalność za seks z osobą poniżej lat 15 => zajście w ciąże musiałoby
    być efektem "czynu zabronionego" ]

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-10-26 16:21:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.10.2021 o 13:47, A. Filip pisze:
    > Czy odnotowano w RP3 przypadek aborcji u dziewczynki do granicy
    > "wieku (pełnego) ubezwłasnowolnienia" wbrew sprzeciwowi rodziców
    > (opiekunów prawnych)?

    Nie wiem, czy coś takiego zrobiono. Sprawy tego typu są utajniane.
    Natomiast w Polsce zgodę mógłby wbrew rodzicom wydać sąd rodzinny.

    > W RP3 prawo do aborcji (ale nie obowiązek) wynikałoby choćby z KK-200.
    > [ Karalność za seks z osobą poniżej lat 15 => zajście w ciąże musiałoby
    > być efektem "czynu zabronionego" ]

    Obrócę trochę sytuację. Rodzice nie chcą. A kto chce? Po przecież nie ma
    czegoś takiego, że jest obowiązek usunięcia ciąży wynikłej z czynu
    zabronionego.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-10-26 16:53:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Oct 2021 16:21:33 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > Obrócę trochę sytuację. Rodzice nie chcą. A kto chce? Po przecież nie ma
    > czegoś takiego, że jest obowiązek usunięcia ciąży wynikłej z czynu

    Dziewczyna. 14 czy 17 letnia.

    A moze .. ojciec? :-)

    J.

  • 4. Data: 2021-10-26 17:50:08
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Nie wiem, czy coś takiego zrobiono. Sprawy tego typu są utajniane.
    > Natomiast w Polsce zgodę mógłby wbrew rodzicom wydać sąd rodzinny.

    AFAIR W Polsce podobna sprawa zostało bardzo szeroko rozgłoszona przez
    Gazetę Wyborczą po linii "Ofierze GWAŁTU odmawiają aborcji". Matka chciała
    aborcji a opinia dziecka w ciąży (w wieku całkowitego ubezwłasnowolnienia)
    była "łatwa do zmienienia" co mieli skrzętnie wykorzystywać przeciwnicy
    aborcji w niektórych/pobliskich szpitalach. AFAIR legalna aborcja
    *z KK-200* się odbyła w odległym szpitalu.

    > Obrócę trochę sytuację. Rodzice nie chcą. A kto chce? Po przecież nie ma
    > czegoś takiego, że jest obowiązek usunięcia ciąży wynikłej z czynu
    > zabronionego.

    IMHO W przypadku dziewczynek w takim wieku (do 12 lat) postawią do
    wymuszonej aborcji *mogłoby* być zagrożenie zdrowia (a nawet życia)
    dziecka w ciąży. Tyle że to też byłoby "niełatwe" wbrew woli rodziców
    (opiekunów prawnych) wiec sprawa miałaby spore+ szanse skończyć się
    cesarskim cięciem (moja czysta spekulacja).

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2021-10-26 20:03:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.10.2021 o 17:50, A. Filip pisze:
> [...]
    > aborcji w niektórych/pobliskich szpitalach. AFAIR legalna aborcja
    > *z KK-200* się odbyła w odległym szpitalu.

    Dlatego właśnie nie in formuje się o tym mediów. W jednostkach o takich
    sprawach wie kilka zaufanych osób.

    To nigdy nie jest łatwa decyzja.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2021-10-26 22:36:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiem, czy coś takiego zrobiono. Sprawy tego typu są utajniane.
    > Natomiast w Polsce zgodę mógłby wbrew rodzicom wydać sąd rodzinny.

    Po trzech latach w pierwszej instancji, po pieciu w drugiej po sześciu w
    kasacji nadzwyczajnej?

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2021-10-26 23:31:15
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-10-26 o 17:50, A. Filip pisze:

> [...]
    > (opiekunów prawnych) wiec sprawa miałaby spore+ szanse skończyć się
    > cesarskim cięciem (moja czysta spekulacja).

    Dlaczego dziadka do więzienia nie wsadzili. Matka też powinna siedzieć w
    pace.

    --
    animka

  • 8. Data: 2021-10-27 00:16:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.10.2021 o 23:31, Animka pisze:

    > Dlaczego dziadka do więzienia nie wsadzili. Matka też powinna siedzieć w
    > pace.

    Nie wiemy, czy dziadka nie zamknęli. Po za tym, nie każdy sprawca
    zgwałcenia musi zostać uwięziony. Może był psychiczny - przykładowo.

    Jeśli chodzi zaś o matkę, zza co chcesz ją zamykać? Za gwałt? - nie
    wiemy nic, czy w ogóle cokolwiek na ten temat wiedziała. Za odmowę zgody
    na aborcję? - pewny jesteś, że to jest zła decyzja? Nie chcę się tu
    wdawać w dyskusję na temat dopuszczalności, czy niedopuszczalności
    przerywania ciąży, tym nie mniej w każdym razem znam różne stanowiska i
    nie jest to jednoznacznie pewne, która decyzja będzie słuszna.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-10-27 11:20:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    >IMHO W przypadku dziewczynek w takim wieku (do 12 lat) postawią do
    >wymuszonej aborcji *mogłoby* być zagrożenie zdrowia (a nawet życia)
    >dziecka w ciąży. Tyle że to też byłoby "niełatwe" wbrew woli rodziców

    No wlasnie - kto ma oceniac, i czy zdanie rodzicow powinno byc brane
    pod uwage?

    Ale u nas to jeszcze dopuszczalny powod, czy TP juz skasował?

    >(opiekunów prawnych) wiec sprawa miałaby spore+ szanse skończyć się
    >cesarskim cięciem (moja czysta spekulacja).

    A ponoc u nas ostatnio bardzo niechetnie sie cesarke robi.

    A moze ich za duzo bylo?
    https://mamadu.pl/143471,nowe-rekomendacje-nt-cesars
    kich-ciec-czy-to-dobry-pomysl-na-zmiany

    J.